پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۶۳۳
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان زنجان گفت: ۴۵ گروه آشپزی با پخت ۴۲ نوع آش محلی در دوازدهمین جشنواره آش با هم رقابت می کنند.

شعار سال: با بیان اینکه از امروز چهارشنبه هشتم شهریورماه تا ۱۲ شهریورماه میزبان دوازدهمین دوره ازاین جشنواره آش ایرانی خواهد بود، افزود:۴۵ گروه آشپزی با پخت ۴۲ نوع آش محلی دراین جشنواره باهم رقابت می کنند

وی گفت:۳۱استان برای حضور در نمایشگاه صنایع دستی حاشیه جشنواره ملی آش و ۲۶ استان کشور در زمینه پخت آش‌های محلی درجشنواره دوازدهم حضور دارند .

رحمتی با اشاره به اینکه ۱۷۰ غرفه درمحل تفریحی – فرهنگی ائل داغی زنجان برای این جشنواره تعیین شده است، گفت: ۱۲ سیاه چادر عشایری به عنوان نمادی از فرهنگ و زندگی عشایر استان‌های مختلف هم دراین جشنواره اداب ورسوم عشایری را به نمایش می گذارند .

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان زنجان گفت: در حاشیه این جشنواره شب‌های فرهنگی با استفاده از ظرفیت استان‌های مختلف ازجمله گروه موسیقی نیز برگزار می‌شود.

رحمتی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج غذای سالم و سنتی به مردم عنوان کرد وگفت: دراین جشنواره غرفه‌های مشاوره غذایی و کسب و کارهای کوچک هم دایر است.

وی افزود: طبق آمار سال گذشته روزانه به طورمتوسط ۶۰ هزارنفراز زنجان واستانهای دیگر به صورت کاروانهای گردشگری ازجشنواره آش بازدید می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از ورود روزانه یک قطار گردشگری به ظرفیت ۳۲۰ نفر از تهران به مقصد دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی در این استان خبر داد و افزود: در این دوره از جشنواره ملی آش ایرانی با همکاری جامعه تورگردانان ایران و زنجان و راه آهن شمالغرب کشور، روزانه یک قطار گردشگری به ظرفیت ۳۲۰ نفر از تهران به مقصد دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان حرکت می کند.

رحمتی ادامه داد: تخفیف های ویژه ای از جمله در تهیه بلیت سفر، حمل و نقل داخل شهر برای گردشگرانی که از طریق این قطارها عازم زنجان می شوند، در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، جشنواره ملی آش ایرانی را فرصتی برای رونق گردشگری و احیای مواریث معنوی در این استان برشمرد و اظهار کرد: شکل گیری اقتصاد گردشگری در زنجان در گرو فراهم کردن بهانه های توقف گردشگران در آن است که جشنواره ملی آش ایرانی یکی از این بهانه ها است.

رحمتی در ادامه افزود: راسته زیورآلات بازارچه صنایع دستی دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی، امسال با ۲۰ غرفه زیورآلات دست‌ساز هنرمندان ایرانی، در معرض دید علاقمندان خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان زنجان گفت: در جشنواره دوازدهم راسته زیورآلات دست‌ساز با ۲۰ غرفه دایر خواهد بود، که ۱۲ غرفه به هنرمندان ملیله‌کار، انگشترساز، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و حکاکی استان زنجان اختصاص دارد و ۸ غرفه نیز با حضور هنرمندان سایر استان‌ها دایر هستند که غرفه زیورآلات ترکمن، انگشتر سازی قم و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی بخش از آنها خواهد بود.

رحمتی افزود: در روزهای برگزاری جشنواره هشت ورک‌شاپ در غرفه‌های نبش بازارچه صنایع دستی برگزار می‌شود که برای استفاده افراد بیشتری از این برنامه‌ها، غرفه‌های نبش به واسطه وسعت دید در نظر گرفته شده است تا افراد بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند.

وی گفت: قلم‌زنی، رشتی‌دوزی، چاروق دوزی، تعدادی از رشته‌هایی هستند که هنرمندان متخصص این رشته‌ها، ورک‌شاپ ویژه‌ای را در ایام جشنواره برگزار خواهند کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار شهریور 96، کدمطلب:4073628، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین