پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۷۷۹۰۶
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
سازمان مرکزی آمار هند روز جمعه با انتشار گزارشی اعلام کرد رشد اقتصادی کشور در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ژوئن تا آوریل (دی - فروردین )به 5.7 درصد کاهش یافته است.

شعار سال :این کاهش رشد اقتصادی هند بر خلاف پیش بینی کارشناسان و بانک جهانی که رشد اقتصادی 7.2 درصدی را پیش بینی کرده بود، صورت می گیرد.

براساس گزارش های منتشر شده، رشد اقتصادی هند در سه ماه نخست سال 2016 ،7.9 درصد بوده است.

براساس گزارش مرکز آمار هند، بخش تولیدی این کشور در سال جاری 1.2 درصد رشد داشته در حالیکه این بخش در سال گذشته رشدی 10.7 درصدی را تجربه کرده بود.

در ادامه این گزارش اضافه شده است بخش های تجارت، هتل، حمل ونقل، ارتباطات، خدمات، ادارای، دفاع، برق، گاز و آب در سه ماهه دوم سال جاری حدود هفت درصد رشد داشته است.

همچنین بخش های کشاورزی ،جنگلداری و ماهیگیری،معدن،تولید،ساخت و ساز بیمه های مالی ،املاک و مستغلات و خدمات حرفه ای نیز به ترتیب 2.3 ،منفی هفت دهم ،1.2، 2 و 6.4درصد رشد داشته است.

در ادامه این گزارش اضافه شده است بخش های اصلی زیر ساختی درماه جولای (تیر- مرداد) از 3.1درصد درمدت مشابه سال قبل به 2.4درصد کاهش یافته است.

براساس این گزارش هشت بخش اصلی زیرساختی هند در ماههای آوریل تا جولای (فروردین تا مرداد) از رشدی 2.5 درصدی برخوردار بوده در حالیکه رشد این بخش ها در مدت مشابه سال قبل شش درصد بوده است.

'آرون جیتلی' وزیر اقتصاد هند با ابراز نگرانی از کاهش رشد اقتصادی هند گفت که کاهش رشد اقتصادی هند در سه ماه اول سالجاری به 5.7 درصد نگران کننده است و بدون شک برای اقتصاد هند چالش هایی ایجاد می کند.

سازمان مرکزی آمار هند اعلام کرده است دستیابی هند به رشد اقتصادی 6.7 تا 7.5 درصد به دلیل کاهش ارزش روپیه در برابر دلار، وام های کشاورزی و چالش های مالی ایجاد شده ناشی از طرح اصلاح قانون خدمات و مالیات( GST) مشکل خواهد بود.

داده های منتشر شده نشان می دهد، رشد اقتصادی هند همچنان از چین پایین تر است. بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط چین، رشد اقتصادی این کشور 6.9 درصد اعلام شده است.

رشد اقتصادی هند در سال 2016-2017 به دلیل عملکرد ضعیف بخش تولید و خدمات به پایین ترین سطح خود در سه سال گذشته (7.1 درصد) رسید.

پیش از این رشد اقتصادی هند در سال 2015-2016، هشت درصد و در سال گذشته آن 7.5 درصد اعلام شده بود.

پیش از این بانک جهانی رشد اقتصادی هند را در سال 2016 به دلیل اجرای طرح مبارزه با پول سیاه 6.8 درصد اعلام کرده بود.

دولت هند هشتم نوامبر سال گذشته در پیام فوری تلویزیونی، اسکناس های 500 و 1000 روپیه ای را از گردش پولی خارج کرد.

این اقدام دولت هند باعث کاهش نقدینگی شدید در این کشور شد.

مودی، دلیل این تصمیم فوری را مبارزه با اسکناس های تقلبی، پول سیاه، فساد و تروریسم بر اقتصاد عنوان کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اتاق شیشه ای خبر(شفاف)، تاریخ انتشار: 10 شهریور 1396، کدخبر: 439925، www.shafaf.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین