پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۹۵
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸
امام جمعه قم با اشاره به اینکه اقدام منحوس آل سعود در اعدام آیت الله نمر انسان را به یاد صدام می‌اندازد، گفت:خون آیت الله نمر و فریاد مظلومانه او دامن آل سعود را می‌گیرد.

شعارسال: آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم که در شبستان امام‌خمینی(ره) حرم حضرت‌معصومه (س) اقامه شد، با اشاره به سخنی از امام علی(ع)، اظهار داشت: خداوند بندگان را به تقوای الهی سفارش کرده است و بندگان باید از خدایی که سخن انسان را می‌شوند و بر اسرار و آشکار انسان آگاهی دارند ترس و هراس داشته باشند.

امام جمعه قم با بیان اینکه انسان در معرض دید خداوند است، افزود: انسان باید بر اساس این نگاه رفتار خود را شکل دهد و در همه رفتار خود خداوند را لحاظ کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: در راستای امنیت اجتماعی، قلمرو امنیت همه انواع امنیت فرهنگی، فردی، سیاسی، اقتصادی و نظامی را در برمی‌گیرد و اولین حوزه از حوزه‌های امنیت امنیت جانی است که در اسلام برای جان انسان ها احترام قائل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه امنیت فردی امنیت آبرو و حیثت فرد امنیت دیگری است، خاطرنشان کرد: در اسلام تاکید ویژه‌ای بر آبرو انسان شده است و در آیات و روایات آمده که حرمت انسان از حرمت کعبه بالاتر است و خدواند عزت انسان را در رتبه خود و پیامبر(ص) قائل شده است.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه انسان 4 سرمایه کلیدی جان، مال، آبرو و ناموس را دارد، افزود: هرکدام از اینها مورد تعرض قرارگیرد اسلام به آن خرده می‌گیرد، نه تنها در سطح فیزیکی بلکه در سطح اندیشه و فکر هم باید این امنیت لحاظ شود و انسان‌ها نباید به هم بدگمان باشند.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر اینکه اسلام نگاه جامع و کاملی به حفظ آبرو مسلمان دارد، تاکیدکرد: در قرآن همواره تاکید شده است که انسان از تمسخر و استهزا بپرهیزد چرا که آبروی انسانی که مورد تمسخر قرار می‌گیرد در خطر است و اسلام در این زمینه پیشگیری کرده است.

وی با بیان اینکه قرآن انسان و جامعه اسلامی را همانند یک فرد در نظر گرفته‌است که اگر آبرو یک فرد را ببریم یعنی آبرو کل جامعه اسلامی را برده‌ایم، خاطرنشان کرد: تجسس و سرک‌کشیدن در زندگی افراد موجب می‌شود که عیب ها فاش شود و بعد از آن هم سبب غیبت می‌شود که اسلام آن را بسیار نفی کرده‌است چیزی که امروز در شبکه‌های اجتماعی بسیار دیده می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: ما به دنبال جامعه‌ای هستیم که قرآن و پیامبر(ص) پیام آور آن هستند و اگر چنین جامعه‌ای را شکل دهیم می‌توانیم به اسلامی که مورد نظر خداوند است دست یابیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه امام علی(ع) در فراز کوتاهی ما را به تقوا توصیه کرده اند، عنوان کرد: در قیامت و روز رستاخیر برای ما پایانی جز راه خدا نیست و اگر جامعه اسلامی به همین نکته توجه کند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی با اشاره به قیام 19 دی مردم قم، خاطرنشان کرد: قیام 19 دی از مصادیق ایام الله است، مردم قم حماسه‌های بسیاری ثبت کرده‌اند اما دوحماسه در تاریخ می‌درخشد یکی قیام 15 خرداد و دیگری قیام 19 دی بوده است که در راه دین و خداوند سینه خود را آماج گلوگه‌های دشمن قرار دادند.

امام جمعه قم با بیان اینکه قیام 19 دی آغاز تحولات بسیاری شد، عنوان کرد: جامعه‌ای که مبتنی بر بصیرت و بیداری و حماسه سازی باشد جامعه‌ای پیروز است، به مبارزه کنندگان یمنی هم می‌گویم که با بصیریت می‌توانند پیروز باشند همانگونه که ما با قیام 19 دی پیروز شدیم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه در روز 21 دی ماه سالگرد شهادت شهید احمدی روشن را در پیش‌رو داریم، عنوان کرد: کشور راه و مسیر را پیدا کرده‌است و دشمن بداند با گرفتن این دانشمندان کشور راه پیشرفت را متوقف نخواهدکرد.

وی خاطرنشان کرد: سالگرد تشکیل شورای انقلاب را درپیش رو داریم، شورای انقلاب ظرفیت بسیار بالایی برای مهندسی فرهنگی کشور است، از این شورا دو تقاضا داریم که شامل رصد آسیب‌ها اجتماعی و تصویب قوانین متناسب با آنها و از آن مهم تر مشخص کردن ضمانت اجرایی آنها چرا که قوانین مصوب بسیار داریم اما باید ضمانت اجرایی کم داریم.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه هر سال در یک استان کشور سمینار نماز برگزارمی‌شود، بیان کرد: از مسئولان و مردم تقاضا داریم که نماز در محیط‌های گوناگون به عنوان اصل اساسی برگزار شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با انتقاد از اقدام هتاکانه آل سعود در به شهادت رساندن عالم مجاهد شیخ باقر النمر، خاطرنشان کرد: آل سعود این عالم آزادی خواه را تنها به جرم حق‌گویی و بدون اینکه هیچ حرکت مسلحانه‌ای داشته باشد به شهادت رساند که حرکتی تاسف‌بار بود و ما این حرکات جنون آمیز آل سعود را محکوم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این حرکات آل سعود انسان را یاد صدام می‌اندازد،تصریح کرد: خون مظلوم دامن آل سعود را خواهدگرفت، همانطور که بعد از شهادت شهید صدر پایان صدام پیش‌بینی می‌شد، امروز هم آه و فریاد ظالم دامن این ستمگران را می‌گیرد.

امام جمعه قم قطع رابطه باعربستان خواسته عمومی مردم بوده است،عنوان کرد: کشوری که با 460 حاجی ما آنچنان برخورد می‌کند چه نقشی در پیشبرد روابط ما می‌تواند داشته باشد، این قطع رابطه اشتباه استراتژیک این کشور بوده است، کشورهای بزرگ جیبوتی و کومور و بحرین که در اشغال سعودی‌ها است هم روابط خود را با ما قطع کرده‌اند، که خیرخواهانه نصیحت می‌کنیم تا فرصت از دست نرفته است سر عقل بیایند چرا که ملت ما با هیچ کشوری شوخی نخواهدکرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: انقلابیون ما به سفارت کشور دیگر حمله نمی‌کنند و بهانه به کشورهای دیگر نمی‌دهند، البته که آنها عالما به کنسولگری ما حمله کرده‌اند اما قوه قضائیه در ایران به وظیفه خود عمل می‌کند و این در شان نظام جمهوری اسلامی نیست.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: به کشورهایی که ما قطع رابطه کرده‌اند می‌گوییم که بزرگتر های شما وکشورهای اروپایی یک روزی با ما قطع رابطه کردند و بعد ملتمسانه برگشتند و به شما هم توصیه می‌کنیم تا خجالت شما بیشتر نشده است بازگردید که ملت ما ملت رحیمی است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در دیدار ائمه جمعه با مقام معظم رهبری دو نکته مهم از اهمیت نماز جمعه و انتخابات مطرح شد، افزود: در روزهای آینده مردم صحبت‌های مقام معظم رهبری که چراغ راهنمای ما است را در راستای انتخابات پیگیری کنند چرا که در این سالها اثبات شده است که تخطی از فرمان های رهبری پشیمانی می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه باید حق الناس در انتخابات لحاظ شود، خاطرنشان کرد: از ابتدای ورود به انتخابات تا پس از رای‌گیری باید به این امر اهتمام ورزید، نتیجه انتخابات خبرگان عملا دو انتخاب است که هم مردم نمایندگان خود را انتخاب می کنند و هم این نمایندگان در روز مبادا رهبری را مشخص می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: در تاکید بر امر نماز جمعه هم رهبری نماز جمعه را قرارگاه بصیرت خوانده اند، اگر مردم با حقایق آشنایی پیدا نکنند مسیر دیگری را انتخاب می‌کنند و باید مردم در نماز جمعه با حقایق آشنا شوند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار خبر 18 دی 1394، کدمطلب: 119022، www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین