پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۵۲
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶
همایش «علامه شهید صدر؛ ساخت نظام‌های اسلامی و مسأله حجیت» بعد از ظهر پنجشنبه در مشهد برگزار می شود.

شعارسال: به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه تخصصی شهید صدر، همزمان با ایام سالگرد شهادت شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر، همایش «علامه شهید صدر؛ ساخت نظام‌های اسلامی و مسأله حجیت» با همکاری پژوهشگاه تخصصی شهید صدر و دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

در این همایش که بعد از ظهر پنجشنبه، ٢۶فروردین ماه برگزار می شود، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد، مدرس خارج فقه و اصول و رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسلامی، مدرس خارج فقه و اصول و عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب سخنرانی خواهند کرد.

مسئله فقه نظام یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نظری شهید صدر است که راهی نو را فراروی علوم انسانی گشوده است. این نظریه که در پی ساخت‌ نظام‌های اسلامی در عرصه‌های مختلف زندگی انسان است، بر اساس رویکرد فقهی و استنباطی مرسوم و با ایجاد نوآوری‌ها و تغییراتی در آن به استخراج نظام‌ از آموزه‌های دینی می‌پردازد. یکی از چالش‌های پیش روی این نظریه مسئله حجیت و صحت استناد گزاره‌های آن به شریعت است که در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

یادآور می شود، این همایش که قرار بود صبح پنجشبه ٢۶فروردین برگزار شود، به‌دلیل برگزاری مراسم تشییع آیت‌الله سید محمد موسوی‌نژاد به ساعت ١۶:۴٠ بعدازظهر همین روز منتقل شده است.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تحلیلی ایران، تاريخ انتشار: 26 فروردین 1395، کد خبر: 527009، www. khabaronline.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین