پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۰۰۲
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه توانسته ایم سامانه های پدافندی را سه برابر کنیم، گفت:رادارهایی را تولید کرده ایم که با آن نفس دشمن را حس می کنیم.

شعارسال: امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء، اظهار داشت: به واسطه اقتدار پدافند هوایی در برقراری امنیت آسمان کشور، سازمان بین المللی هوانوردی جهان «ایکائو» در تیرماه سال ۹۳ آسمان ایران را امن ترین آسمان منطقه خاورمیانه دانست.

وی ادامه داد: این به خاطر برقراری ایمنی وامنیت پروازهای مسافربری وهمچنین هشدار به عطش هواپیماهای فرامنطقه ایست که قصد نزدیکی به مرزهای ایران را دارند.

امیر اسماعیلی حضور هر هواپیمای غیر مجاز در آسمان کشور را به عنوان یک حادثه قلمداد کرد و خاطرنشان کرد: امروزه به جز پروازهای هواپیماهای داخلی، جنگنده های نیروهای مسلح کشور، بالگردهای نظامی و اورژانس و قریب به ۱۷۰۰ پرواز تجاری از طریق آسمان کشور انجام می شود که برقراری این امنیت در شبکه یکپارچه پدافند وبا تلاش کارکنان خدوم این قرارگاه به صورت شبانه روزی انجام می شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی، واژه «لبه تکنولوژی» در پدافند را یک واژه ثابت شده عنوان کرد وگفت: امروز ما به واسطه همت جوانانمان در قرارگاه پدافند هوایی، صنعت دفاعی ودانشگاه ها، جز ششمین کشورهای برتر دنیا در ساخت رادار هستیم وتوانسته ایم موشکهای هوشمند ورادارهای پیشرفته ای را تولید ودر بحث دفاع هوایی به کار بگیریم واز این طریق لبه تکنولوژی دنیا را با لبه تکنولوژی خودمان منعطف کنیم وابتکار عمل را در دست گیریم.

سرتیپ اسماعیلی ادامه داد: امروز به دلیل پایگاههای نظامی کشورهای فرامنطقه ای در اطراف ما تهدیدات پیرامون مان ۳۶۰ درجه است و ما ضمن هوشیاری کامل توانسته ایم سامانه های پدافندی خود را ۳ برابر افزایش دهیم.

وی سامانه های سماء، بصیر، سمیع، صامت و عروج را از مهمترین سامانه های به روز و پیشرفته پدافند هوایی دانست و گفت: موفق شده ایم در این زمینه رادارهایی را تولید کنیم که نفس دشمن را حس کنیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانیاء ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان والامقام ایران اسلامی به ویژه شهدای پدافند گفت: قرارگاه پدافند امروز جوانترین ونوپاترین یگان نیروهای مسلح به شمار می آید و توانسته ایم پله های ترقی که پیشکسوتان به عنوان میراث برایمان به یادگار گذاشته اند را ارتقاء ببخشیم وامید داریم که حتما لقبی که فرماندهی معظم کل قوا به عنوان اینکه پدافند در اولویت است را به طور کامل معنا ببخشیم.

وی افزود:ما با همکاری همه نیروهای مسلح تحت عنوان پدافند یکپارچه توانسته ایم از ۴۰۰ نقطه پدافندی به ۳۷۰۰ نقطه خودمان را ارتقاء دهیم.

امیر اسماعیلی، شهادت طلبی جوانان و حضور ولایت فقیه را لنگرگاه ایران اسلامی دانست وگفت با تمام توان درسی را که شهدا وایثارگران مان در طول ۸ سال دفاع مقدس به دشمن دادند، محکم تر از گذشته به آنها خواهیم داد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 11شهریور1396، کدخبر: 4076177: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین