پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۶۵۸
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
نمایندگان مجلس معتقدند پایگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش نخستین دژ مستحکم در برابر تهدیدات دشمن است که نیاز به تقویت بیش از پیش در حوزه نیروی انسانی و تجهیزات دارد.

شعارسال : حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر روز یکشنبه (12 شهریورماه) در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)، این قرارگاه را «خط مقدمِ دفاع از حیثیت و موجودیت کشور» خواندند و با اشاره به نقش بی‌بدیل نیروی انسانی در پیشرفت بخشهای مختلف از جمله نیروهای مسلح، تأکید کردند: باید با کار و تلاش بی‌وقفه، استعدادهای پرشمار نیروی انسانی را شکوفا کنید و آن را در خدمت رفع نیازها و کمبودهای کشور قرار دهید.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، خدمت در خط مقدم مقابله با تهدیدات را فرصتی ارزشمند برای نیروهای غیور، مؤمن و شریف در قرارگاه پدافند هوایی برشمردند و افزودند: کارهای بسیار خوبی در قرارگاه پدافند هوایی انجام شده است که نشان‌دهنده وجود عزم و انگیزه و توانایی در این نیرو است.


ایشان نیروی انسانیِ با سواد، با تدبیر، شجاع و خستگی‌ناپذیر را پایه و اساس غلبه بر موانع و عبور از آنها دانستند و گفتند: پیشرفت‌های فراوان در بخشهای مختلف همچون نیروهای مسلح و همچنین بخش علم و فناوری نشان‌دهنده وجود توانایی در نیروی انسانی جوان و پر انگیزه کشور است و فرزندان توانای ایران چه در داخل و چه در مراکز علمی و فناوری دنیا مایه افتخار و مباهات هستند.

مقام معظم رهبری نسخه علاج‌بخشِ مشکلات کشور را به کار گرفتن و فعال کردن این توانایی‌ها و استعدادهای جوشان خواندند و با تقدیر از هماهنگی ارتش و سپاه در قرارگاه پدافند هوایی و همچنین همکاری این قرارگاه با وزارت دفاع و دانشگاهها و مراکز علمی در برطرف کردن نیازها و کمبودها، افزودند: کار و تلاش را با آهنگی پر شتاب‌تر از قبل ادامه دهید و با ارائه طرحهای نو و ابتکاری در جهت خودکفایی کشور، به پیش بروید.

نمایندگان نیز در راستای همین فرمایشات، در گفت و گوهایی که با خانه ملت داشتند به نقش مهم پدافند هوایی در خط مقدم دفاع از کشور تأکید کرده و معتقد بودند باید با شکوفاسازی هرچه بیشتر نیروی انسانی در نیروهای مسلح و تقویت مراکز علمی و فناوری، به سمت خودکفایی پیش برویم. متن گفت و گوها را در ادامه می خوانید:

جاسمی: قرارگاه پدافند هوایی خاتم(ص) در خط مقدم مقابله با حملات هوایی دشمن قرار دارد

سیدقاسم جاسمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به فرمایشات حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش درخصوص حضور این قرارگاه در خط مقدم دفاع از حیثیت و موجودیت کشور گفت: با توجه به اصل تفکیک وظایف میان نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه، اگر زمانی دشمن قصد تعدی داشته باشد این قرارگاه در خط مقدم با دشمن مقابله می کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با یادآوری این مطلب که حزب بعث در زمان صدام بیش از 140 فروند مأموریت برای بمباران اماکن حساس و حیاتی جمهوری اسلامی داشت، بیان کرد: اگر زمانی مجددا دشمن تصمیم به تعرض به خاک ایران را داشته باشد این امکان را از نظر هوایی و موشکی نخواهد داشت.

وی افزود: قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش اولین قرارگاه در برابر تهاجم دشمن بوده که می تواند مقابله به مثل کرده و بازدارندگی برای حمله موشکی و هوایی ایجاد کند.


جاسمی در ادامه با بیان اینکه شرایط جمهوری اسلامی نسبت به 30 سال گذشته خیلی متفاوت بوده و به لحاظ تدافعی و پدافندی بی نظیر هستیم، عنوان کرد: جمهوری اسلامی در برابر هرگونه تعرض دشمن خارجی آمادگی کامل داشته و در صدر دفاع هوایی از کشور قرار دارد و سایر نیروها نیز در تسلسل قرار دارند تا توطئه ها در نطفه خفه شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه طبق نظر مقام معظم رهبری تجهیزات و امکانات می تواند تأثیرگذار باشد اما عامل موثر در به کارگیری سلاح و تجهیزات نیروی انسانی با ایمان، دانا و آگاه به مسائل روز است، خاطرنشان کرد: فرمانده کل قوا همواره بر بروز بودن تکنولوژی نظامی کشورمان تأکید داشته اند.

گودرزی:جنگ آینده در حوزه هواوفضا است/ پدافند هوایی خاتم دژی مستحکم دربرابر تجاوزات حریم هوایی

مسعود گودرزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به فرمایشات حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش درخصوص حضور این قرارگاه در خط مقدم دفاع از حیثیت و موجودیت کشور گفت: امروز در منطقه ای قرار گرفته ایم که ناامنی به اشکال مختلف در اطراف ما وجود دارد و متأسفانه بخش عمده ای از این ناامنی از ناحیه هوا و فضا است.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: از سه جهت زمین، دریا و هواوفضا می توان کشور را مورد تهدید قرار داد که در حوزه زمینی و دریایی بسیار آمادگی وجود دارد اما در حوزه هواوفضا که باز هم شاهد آمادگی نیروهای مربوطه هستیم به علت مهم بودن دفاع از مرزهای هوایی باید اقدامات ویژه تری صورت گیرد.


وی در ادامه با بیان اینکه عمده تهدیدات و حتی جنگ های آینده در حوزه هواوفضا خواهد بود، یادآور شد: این موضوع مأموریت قرارگاه پدافند هوایی را بیشتر می کند و فرمایشات فرمانده معظم کل قوا نیز در این چارچوب است که امروز باید قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) به عنوان یک دژ مستحکم در برابر هرگونه متغیر ناامن ساز که قصد تجاوز به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران را دارد، عمل کند.

گودرزی در ادامه با اشاره به این مطلب که اهمیت دفاع از هوای کشور در شرایط فعلی که گروه های بحران سازی همچون داعش و برخی کشورهای حامی در منطقه وجود دارد، بسیار افزایش یافته عنوان کرد: با توجه به این شرایط امام خامنه ای بر تقویت کیفی نیروی انسانی با توجه به تکنولوژی روز تأکید دارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: امروزه در جنگ ها مثل سایر عرصه ها باید از تکنولوژی کافی برخوردار باشیم چنانچه حتی استفاده از نیروی رزم در رده های بعد از تکنولوژی نظامی قرار می گیرد لذا افراد باید در این حوزه ها آموزش ببینند تا در نهایت سازمان رزم پویا و مؤثر داشته باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه تکنولوژی در عرصه نظامی روزبه روز متحول می شود و ما نیز باید همگام با آنها حرکت کنیم، خاطرنشان ساخت: زمانی در کشور اژدر و زیردریایی را صرفا نقاشی می کردیم و پهپاد نداشتیم همچنین تأمین موشک به سختی انجام می گرفت اما امروز در تمامی این حوزه ها حرفی برای گفتن داریم و حتی به عنوان یک کشور سازنده در حال رسیدن به خودکفایی هستیم.

نانواکناری:پیشرفته‌ترین تجهیزات بدون نیروی انسانی کارآمد درنیروهای مسلح بی‌فایده است/ پدافند هوایی نخستین جبهه دربرابر تهدیدات دشمن

ولی الله نانواکناری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به فرمایشات حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش درخصوص حضور این قرارگاه در خط مقدم دفاع از حیثیت و موجودیت کشور گفت: پدافند امنیت فضای هوایی کشور را برعهده دارد که اگر هر پرنده ای بخواهد از مرز جمهوری اسلامی بدون اجازه ورود پیدا کند مطمئنا پیش از تجاوز، برخورد قاطعی با آنها انجام می شود.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه کشورهای بیگانه هنگام حمله نظامی در وهله اول نقاط حساس کشورها را از طریق هوایی مورد حمله قرار می دهند، یادآور شد: بعد از هدف قراردادن اماکن نظامی به صورت هوایی است که سایر نیروها وارد عمل می شوند از این رو است که مقام معظم رهبری پدافند هوایی را خط مقدم دفاع از موجودیت کشور می دانند.

وی در ادامه با اشاره به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری عنوان کرد: بنیه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در هر جامعه ای نیروی انسانی آنهاست و اگر می خواهیم در بحث فناوری نظامی موفق باشیم باید بالندگی نیروی انسانی را مد نظر قرار دهیم.


نانواکناری ادامه داد: بهترین تجهیزات نیز بدون نیروی انسانی شایسته و متخصص و انقلابی نمی تواند موفق باشد لذا لازم است شرایط به گونه ای فراهم شود که آموزش بر اساس مسائل علمی و منطقی درباره نیروی انسانی نیروهیا مسلح صورت گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه نیروی انسانی کارآمد باعث تحقق خودکفایی در نیروهای مسلح می شود، خاطرنشان کرد: ابزار کارآمدی نیروی انسانی بینش، علم و بصیرت بوده و با توجه به اینکه استکبار جهانی در صدد است تا کشور را از مسیر خود خارج کند لازم است با اتکا به درون عنایت ویژه ای نسبت به تهدیدات بیرونی داشته باشیم./

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت ، تاریخ انتشار: 14 شهریور 1396، کدخبر: 347328، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین