پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۳۹۱
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در صحن علنی مجلس گفت: قدرت موشکی درهمه زمینه‌ها به ویژه بالستیک، کروز و پدافند هوایی را توسعه می‌دهیم.

شعار سال: امیر حاتمی در نشست علنی امروز (پنجشنبه، 26 مردادماه) مجلس شورای اسلامی با درود به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) و ارواح شهدا به ویژه شهدای حادثه تروریستی مجلس و شهید حججی گفت: امیدوارم به زودی جنایتکاران پاسخ قاطع نیروهای مسلح ایران را دریافت کنند همچنین روز ورود آزادگان سرافراز را به خانواده ایثارگران تبریک می گویم و عزت روزافزون برای رهبر معظم انقلاب و همه خدمتگزاران به ویژه نمایندگان مجلس خواهانم.

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دولت دوازدهم افزود: همچنین از نمایندگان به جهت تصویب قانون برای مقابله با نقض حقوق بشر و تحریم های ظالمانه علیه ایران و حمایت از سپاه پاسداران تشکر می کنم، همچنین از نمایندگانی که با اظهارات موافق خود از حوزه دفاعی کشور دفاع کردند، صمیمانه تشکر می کنم.

وی افزود: به حمد الهی امروز با فرصت های مهمی مواجهیم که در سطح داخلی برگزاری انتخابات و تکرار اعتماد مردم به دولت و حضور ده ها میلیونی گام مهمی در استحکام بیشتر ساخت درونی نظام برداشته شد و از آنجائیکه نظام مردم سالاری دینی هستیم و دفاع ما مردم پایه است فرماندهان و مدیران نیروهای مسلح بیش از پیش به پشتیبانی مردم از دفاع و امنیت کشور مطمئن شده اند.

حاتمی ادامه داد: در سطح منطقه ای نیز تلاش های صادقانه جمهوری اسلامی ایران برای بازگشت ثبات و امنیت به منطقه و پیروزی های بزرگ جبهه مقاومت نتیجه داده در همین رابطه اقرار دشمنان به جایگاه رفیع ایران در هندسه قدرت منطقه ای و جهانی نویدبخش تحرک چشم انداز جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: در سطح بین الملل ترفند دشمنان برای انزوای جمهوری اسلامی ایران بعد از سال ها تلاش و هزینه منجر به نتیجه دلخواه نشده و امروز بسیاری از دولت ها که در تحریم ملت ایران پیشگام بودند برای تعامل گسترده تلاش می کنند.

وزیر پیشنهادی دفاع و نیروهای مسلح با اشاره به حوزه های قدرت و دفاعی، علمی، فناوری به رغم سال ها تحریم، پیشرفت خوبی حاصل شده، ادامه داد: به یمن تلاش و ایثار همه فرماندهان و مدیران در ارتش و سپاه و نیروی انتظامی، وزارت دفاع و پشتوانه بسیج مردمی به بازدارندگی دست یافتیم و توانستیم آن را حفظ کنیم.

حاتمی یادآور شد: در کنار فرصت ها با چالش هایی مواجه ایم که از جمله آن ها می توان به تلاش دشمنان و رقبا برای تضعیف امر دفاع و امنیت، انعقاد قراردادهای پرهزینه نظامی با کشورهای منطقه و تبدیل منطقه به انبارهای پراز سلاح و به نسبت پایین بودجه دفاعی کشور در مقایسه با دشمنان اشاره کرد.

وی افزود: براساس رویکرد اقتصاد مقاومتی و الگوی بومی ایران تلاش وزارت دفاع و نیروهای مسلح برای تامین دفاع و امنیت مردم با کمترین هزینه نتیجه داده و امروز به حمد الهی بالاترین قدرت دفاعی را در کشور داریم لذا این شرایط ایجاب می کند تلاش وزارت دفاع در پشتیبانی نیروهای مسلح در همه حوزه ها، صنایع، دیپلماسی، معیشت، حقوق و مهندسی دفاعی افزایش یابد.

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: نحوه دستیابی به این تلاش ها و قدرت دفاعی و بالاتر طی برنامه ارائه شده به نمایندگان به روشنی مشخص شده است. دراین برنامه به همه ظرفیت ها و مقدورات وزارت دفاع کشور و پشتیبانی نیروهای مسلح در داخل و خارج از کشور توجه شده است.

حاتمی یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب به عنوان دو وزارتخانه دفاع و سپاه ماموریت پشتیبانی از سپاه و ارتش را عهده دار شد که در سال های بعد از آن ادغام شد اما همواره به نیروی ایمان و تخصص کارکنان و مدیران خود متکی بوده لذا موفقیت های روزافزونی را کسب کرده است از همین رو از آحاد کارکنان این وزارتخانه در همه ادوار و از همه وزرای ادوار گذشته تشکر می کنم همچنین برای وزرایی که به شرف شهادت نائل شده اند، شهیدان امیر سرلشگر فکوری و امیر سرلشگر نامجو و دکتر چمران و امیرسرلشگر سلیمی از خداوند منان غفران الهی آرزو می کنم.

وی با تشکر از سردار دکتر دهقان وزیر دفاع دولت یازدهم که دوره افتخار آمیزی را در این وزارتخانه داشت، ادامه داد: وزارت دفاع از ظرفیت های کشور بیش از 100 دانشگاه، 3، 4 هزار شرکت خصوصی و دانش بنیان بهره مند است که یقینا استفاده از این ظرفیت ها گسترش خواهد یافت و روابط با آن ها از حالت کارفرمایی و پیمانکاری به مشارکت، ارتقاء پیدا خواهد کرد.

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: در داخل وزارتخانه نیز سرمایه گذاری انجام نخواهیم داد، هر سرمایه گذاری با در نظر گرفتن همکاری همکاران بیرون از وزارتخانه انجام خواهیم داد، آزمایشگاه ها نیز مورد استفاده شبکه همکاران قرار خواهد گرفت.

امیر سرتیپ حاتمی ادامه داد: در حوزه ارتقاء رزم و قابلیت های صنایع دفاعی، وزارت دفاع در 4 سال آینده تلاش می‌کند تا ضمن حفظ و پایداری توانمندی‌های موجود، اهداف عملیاتی برنامه را در تمامی زمینه‌ها محقق کند و بر اساس برنامه، قدرت موشکی در تمامی زمینه‌ها به ویژه بالستیک و کروز افزایش خواهد یافت و همچنین قدرت پدافندی هوایی کشور ارتقاء می‌یابد .

وی افزود: برای افزایش قدرت هوایی راهبردی تلاش می‌شود و نوسازی و ارتقاء قدرت بازدارندگی دریایی نیروهای نظامی مد نظر است؛ در نیروهای زمینی افزایش قابلیت‌های یگان‌های واکنش سریع و بقیه یگان‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت و با توجه دشمنان و تکفیری‌ها و تروریست‌ها جنگ‌های نیابتی را دنبال می‌کنند در حوزه دیپلماسی دفاعی بر آن هستیم به عنوان مکمل و هماهنگ با دستگاه سیاست خارجی بتوانیم فعالانه در ایجاد و برقراری ثبات پایدار در منطقه و جهان کار کنیم.

امیر سرتیپ حاتمی گفت: هدف اصلی در حوزه کار ما پیگیری و تحقق اهداف سیاست دفاعی کشور در نیل به دفاع همه جانبه با رویکرد بازدارندگی فعال است و ان‌شاء الله روابط دفاعی، حمایت از متحدین، زمینه‌سازی مشارکت راهبردی با کشورهای دوست و شرکای بین‌المللی پیگیری می‌شود و در برابر توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان و در رأس آنان آمریکای جنایتکار که هر روزه علیه ملت ایران دسیسه چینی می‌کند و اخیرا نیز با وقاحت در امور داخلی ایران دخالت کرده و رویای تعبیرنشدنی تغییر نظام جمهوری اسلامی را مطرح کردند، ایستادگی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به قانون مجلس در مقابله با تحریم‌های آمریکا، بلاتردید حمایت از جبهه مقاومت، رکن رکین مقاومت یعنی نیروی قدس برادر عزیزم سردار سرلشکر سلیمانی پیگیری می‌شود.

وزیر پیشنهادی دفاع و نیروهای مسلح گفت: در حوزه خدمات رفاهی و تأمین اجتماعی نیروهای مسلح که دغدغه اکثر نمایندگان مجلس در جلسات بود و در فرمایشات ریاست جمهور نیز به آن اشاره شده و در تدابیر مقام معظم رهبری نیز لحاظ شده، ان‌شاء الله با همت بالای مجلس محترم پیگیری می‌شود.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه وزارت دفاع در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز پیشگام بوده است، افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی وزارت دفاع اقدامات لازم را انجام داده و در رابطه با صندوق‌های بازنشستگی اقدامات لازم را صورت داده، هدایت قابلیت‌ها به حوزه‌های متناسب و افزایش بهره‌وری در صیانت از دارایی‌های تأمین کننده مطالبات و معیشت کارکنان و بازنشستگان و به ویژه ایثارگران عزیز از اولویت‌های اساسی بوده و پیگیری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: توجه به نوسازی پادگان‌ها و عملیات پاکسازی میادین مین تقویت می‌شود و مناسبات سازنده با نیروهای مسلح پیگیری می‌شود؛ همچنین پشتیبانی حقوقی و نهادینه سازی تعامل با مجلس و بقیه ارکان کشور به قوت مد نظر است.

امیر سرتیپ حاتمی تصریح کرد: اعتماد رئیس جمهور و نمایندگان مجلس در صورت رأی اعتماد و واگذاری مسئولیت خطیر وزارت دفاع به این سرباز انقلاب و نظام که تمام سوابق خدمتی و تحصیلاتم در حوزه دفاع بوده، امانت گرانسنگی است و باید توجه داشت در دوره 4ساله اخیر هم به عنوان وزیر دفاع از تجربیات و شناخت برخوردار شده‌ام؛ این امانتی که به بنده واگذار شده حاصل مجاهدت هزار شهید صنعت دفاعی و تلاش بی‌وقفه همه دانشمندان، متخصصین و کارکنان وزارت دفاع است که ان شاء الله موجب افزایش وحدت، همدلی و مشارکت فعال و همه جانبه تمامی نیروهای مسلح به ویژه ارتش و سپاه با وزارت دفاع خواهد شد و فرصت دیگر برای اقتدار و سربلندی ملت شجاع و قهرمان ایران اسلامی در این برهه فراهم می‌کند.

وی گفت: امیدوارم با توکل به خداوند یکتا و در پرتو توجهات ولی عصر (عج) و در سایه تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری و همراهی و همدلی همکارانم در دولت دوازدهم و رئیس جمهور و نمایندگان مجلس و تمامی فرماندهان و کارکنان وزارت دفاع در ادای این تکلیف الهی همچون سایر فرماندهان و وزرای شهید در پیشگاه الهی رو سفید شده و در تراز شایسته‌ای به جمهوری اسلامی و ملت عزیز و جامعه رزمندگان و مجموعه دفاعی کشور خدمتگزار باشم.

امیر سرتیپ حاتمی در پایان افزود: این جمله را از سید شهیدان اهل قلم، شهید آوینی بیان می‌کنم هر کس که می‌خواهد ما را بشناسد داستان کربلا را بخواند اگرچه که خواندن داستان را سودی نیست اگر دل کربلا نباشد از خداوند متعال می‌خواهم و از شما التماس دعا دارم که پایان کار ما در این دنیا را ختم به خیر فرماید، برای کسی که یک عمر لباس سربازی به تن داشته و مشق سربازی برای اسلامی، ایران و ملت عزیز داشته خیری بالاتر از شهادت فی سبیل الله نیست.

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت تکلیف اعتقادی ماست، گفت:قانون اکثریت های تحصیلی، توسط ستادکل به ارتش، سپاه، وزارت دفاع، نیروی انتظامی و تمام مجموعه ها ابلاغ شده است.

سرتیپ امیرحاتمی در پاسخ به سوال برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی،گفت: درباره قانون اکثریت های تحصیلی که توسط ستاد کل به ارتش، سپاه، وزارت دفاع، نیروی انتظامی و تمام مجموعه ها ابلاغ شده که طبق دستورالعمل ابلاغی مقدمات اجرای آن فراهم شده و بعضی ها اجرای آن را آغاز کرده اند و انشاالله پیگیری خواهد شد تا اجرایی شود.

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دولت دوازدهم ادامه داد: درباره فرهنگ ایثار و شهادت نیز هم تکلیف اعتقادی ماست و بنده 5 الی 6 سال افتخار داشتم به طور مستقیم در خدمت ایثارگران نیروهای مسلح باشم و انشالله همانطورکه در برنامه ششم آمده است و حکم برای نیروهای مسلح و تمام نهادهای فرهنگی کشور است، مشارکت موثر خواهیمکرد ودر این راستا هم قانون شفاف سازی خواهد شد و هم برای اجرای آن اقدام تلاش مضاعف خواهیم کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما ، تاریخ انتشار 26 مرداد 96، کدمطلب:۱۷۶۷۶۵۵، www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین