پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۱۲۱
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مسعود پزشکیان گفت:شاید نگاه این کابینه به شرایط و مشکلات، نگاه متفاوت تری باشد اما طبیعتا ساختار همان است بنابراین خیلی نمی تواند متفاوت باشد.

شعار سال: مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی درباره بالا رفتن سن مدیریت کلان کشور گفت: ما نمی توانیم بدون بحث کارشناسی در این مورد قضاوت کنیم و بگوییم باید مدیریت را به جوانان واگذار کنیم به صورت مشخص تر وقتی یک فرد صفر کیلومتر را مدیر یک اداره می کنیم آن هم فردی که مراحل را پله پله طی نکرده است و تا امروز حتی ریاست یک دفتر را به او نسپرده ایم به یکباره می بینیم چنین فردی ریاست یک اداره به عهده گرفته است قطعا چنین مسئله ای نمی تواند نتیجه مطلوبی داشته باشد.

مدیریت انسانی در ساختار ما استخدام و نوشتن فیش حقوقی است

پزشکیان ادامه داد: ما نمی توانیم بگوییم این فرد خوب است یا بد چراکه اساسا بحث خوبی و بدی افراد نیست بلکه بحث این است که امکان ندارد فردی بدون طی کردن مراحل بتواند تصمیم درست بگیرد و وقتی نمی تواند تصیم درست بگیرد تصمیماتش باعث ایجاد چالش های متعدد می شود و مشکلات عدیده ای بوجود می آورد.

نائب رئیس مجلس گفت: مدیریت نیروی انسانی در سیستم ما فقط مدیریت انسانی نیست بلکه استخدام کردن، بازنشسته کردن و فیش حقوقی نوشتن است؛ یعنی خبری از آموزش دادن و کار تیمی کردن، ترسیم اهداف درست و حرکت به سمت و .... نیست و به هیچ عنوان به آن پرداخته نمی شود.

مشکل احزاب است

نماینده مردم تبریز در پاسخ به این سوال که چقدر احزاب می توانند در کادرسازی سیاسی و توانمندسازی جوانان موثر باشند گفت: اساسا مشکل ما خود احزاب است. شما کدام حزب را می شناسید که اصولی و بر اساس یک مانیفست مشخص حرکت کند که برای مثال روشن کند برنامه هایش برای آموزش و پرورش، اقتصاد و ... چیست؛ بر فرض هم که چنین مانیفستی موجود باشد آیا اعضا آن را قبول دارند؟

او تاکید کرد: بنابراین مشکل ما در احزاب نداشتن مانیفست و زبان مشترک است که اگر این مشکلات را نداشتند قطعا می توانستند برای این معضلات گام مثبتی بردارند.

وزیر بهداشت دولت اصلاحات راهکار عبور از این مشکلات را داشتن برنامه دانست و گفت: تا زمانی که ما یک برنامه مشخص نداشته باشیم و با این مشکلات دست به گریبان باشیم این معضلات حل نخواهد شد.

او تاکید کرد: تا زمانی که ما جمع نشویم و به یک قبله مشترک رو نیاوریم و همه به جای یک حرف مشخص سازهای مختلف بزنیم مشکلی حل نخواهد شد چراکه این صداهای ناهماهنگ حتی اگر با بهترین سازها هم نواخته شود نتیجه اش جز صدای دلخراش نیست.

یک عمر است مشکلات را با آدم‌ها می شوئیم

او در پاسخ به این سوال که آیا لازم است اتاق فکری در این رابطه شکل بگیرد گفت: صرف اتاق فکر کارساز نیست. او این شعر را خواند؛
تا در نرسد وعده‌ هر کار که هست
سودی ندهد یاری هر یار که هست
تا زحمت سرمای زمستان نکشد
پر گل نشود دامن هر خار که هست

پزشکیان گفت: تا زمانی که ما در این درگیری ها نیفتیم و با آنها دست به گریبان نشویم متوجه نمی شویم ایراد کجاست متاسفانه ما فقط مشکل را در افراد جستجو می کنیم و دائما می خواهیم تقصیرها را به گردن دیگران بیندازیم و یک عمر است که مشکلات را با آدم‌ها می شوییم درحالی که مشکل افراد نیستند .

او تشریح کرد: ما هر زمان با یک مشکلی مواجه شدیم به جای آنکه درصدد برآییم تا ایرادات را برطرف کنیم مدیران را تغییر دادیم.

پزشکیان در پاسخ به این سوال که بعد از نزدیکر به چهل سال آیا هنوز منشا ایرادات و مشکلات مشخص نشده است گفت: بیشتر گرفتاری ما این است که نمی دانیم ریشه مشکلاتمان کجاست.

برای دکمه دنبال کت می گردیم

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا مشکل مدیریت کلان در کشور مشخصا در عدم کادرسازی نیست گفت: یکی از چندین مشکلات ما متوجه کادر سازی است؛ اگر در حوزه مدیریت کلان وزارتخانه‌ها و شاهد یک ثبات بودیم افراد به درستی در جایگاه‌ها قرار می گرفتند،در این چند سال این کادر سازی صورت می گرفت.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بار با تاکید بر لزوم داشتن نقشه راه گفت: ما یک نقشه نیاز داریم وقتی نقشه را پیاده کردیم بر اساس آن نقشه شروع به کار کردن می کنیم و افراد را برای پیاده کردن ان نقشه تربیت می کنید ما اول افراد را پیدا می کنیم و بعد برای آن نقشه تعریف می کنیم درواقع برای دکمه دنبال کت می گردیم.

مسعود پزشکیان در پاسخ به این سوال که چه ارگانی وظیفه تهیه نقشه راه را دارد گفت: مجلس و دولت از ارکان هایی هستند که وظیفه ترسیم نقشه را به عهده دارند و البته شورای نگهبان باید به درستی نظارت کند.

او ادامه داد: نباید فراموش کرد ما دارای یک ساختار در هم تنیده هستیم که هرکدام بر دیگری تاثیر گذار است اگر همه آنها به این نگاه واحد دست پیدا نکنند که ما طبق یک نقشه باید حرکت کنیم، دست یابی به هدف نهایی و رفع مشکلات محقق نخواهد شد و نکته مهمتر اینکه نقشه نیز باید از یک ثبات برخوردار باشد و نمی توان دائما این نقشه را تغییر داد این درحالی است که ما هرروز تغییر جهت می دهیم و این بسیار بد است.

مشکلات ساختاری اجازه نمی دهد دولت متفاوت باشد

مسعود پزشکیان در پاسخ به این به نظر شما کابینه دوازدهم می تواند آغازگر تغییرات و رفع مشکلات باشد گفت: شاید نگاه این کابینه به شرایط و مشکلات، نگاه متفاوت تری باشد اما طبیعتا ساختار همان است بنابراین خیلی نمی تواند متفاوت باشد.

او تاکید کرد:اصلاح با نگاه علمی، کار کارشناسی ، مشخص بودن هدف و داشتن نقشه واحد امکان پذیر است؛ ما نباید هرروز تغییر جهت دهیم بلکه باید بر اساس یک خرد جمعی به یک نقشه و برنامه دست پیدا کنیم و در گام بعدی به دنبال افراد مناسب باشیم و یا در جهت رسیدن به آن به تریبت نیرو اقدام کنیم.

پزشکیان گفت: متاسفانه در این سال ها فقط دست به آزمون و خطا زدیم فردی را به کاری گماشتیم و تا نتیجه مطلوب نگرفتیم مدیر را تغییر دادیم و گفتیم "این که نشد" درحالی که هیچ کسی سوال اصلی را نپرسید یعنی نگفت چه چیزی می خواهیم و باید برای آن چه کاری بکنیم ؟!

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ 11 شهریور 96، کد مطلب: 701156: www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین