پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۳۹۰
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که قانون فعالیت احزاب نیاز به اصلاح ندارد و باید شرح وظایف احزاب تعریف شود.

شعار سال: ابوالفضل ابوترابی در خصوص ارتقاء نظام حزبی در مدیریت سیاسی کشور، اظهار داشت: قانون فعالیت احزاب و تشکل های سیاسی در مجلس نهم اصلاح شد و اخیرا بعد از طی مسیر قانونی ابلاغ شده است بنابراین برای ارتقاء نظام حزبی لازم نیست این قانون مجددا اصلاح شود.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه باید احزاب را کاربردی و قانونمند کنیم، ادامه داد: باید صلاحیت برخی عرصه های سیاسی را در اختیار احزاب قرار دهیم، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته باید در آینده پارلمان محلی با عنوان شورای عالی استانی شکل بگیرد بنابراین فقط باید کاندیداهای احزاب برای حضور در مجلس اعلام آمادگی کنند.

وی در ادامه توضیح داد: همچنین باید به سمتی بریم که احزاب سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای اسلامی کاندیدا معرفی کنند نه اینکه شاهد ثبت نام و رد صلاحیت های فله ای باشیم که بازتاب منفی در جهان داشته باشد و حتی نحوه ثبت نام عامل تمسخر رسانه ها داخلی و خارجی قرار گیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به شرط رجل سیاسی برای کاندیداهای ریاست جمهوری، عنوان کرد: اگر برای اجرای شرط رجل در انتخابات ریاست جمهوری، تنها نماینده احزاب سیاسی اعلام کاندیداتوری کنند، احزاب کاربردی، هدفمند و وظیفه مند می شوند، با این حساب نیازی به اصلاح قانون نیست فقط باید جایگاه و ضوابطی برای احزاب تعریف کنیم.

ابوترابی به تعدد احزاب در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شاهد ثبت بیش از 200 حزب در کشور هستیم که بسیاری از آنها اصناف و اقلیت های مذهبی هستند اما حتی احزاب سیاسی نیز عملکرد حزبی ندارند، با این حساب تعدد و تکثر احزاب به تقویت فعالیت گروه های سیاسی کمک نمی کند.

وی توضیح داد: طبق اصلاحیه جدید قانون احزاب، 220 حزب به 10 تا 15 حزب قدرتمند و شناسنامه دار تقلیل پیدا خواهد کرد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید برای احزاب شرح وظایف داشت تا آنها در عرصه هایی حضور پیدا کنند تا هویت واقعی تشکل های سیاسی شکل بگیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مجلس شورای اسلامی ، تاریخ انتشار: 13 شهریور 1396، کدخبر: 347192 ، www.icana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین