پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۱۸۱
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
معاون درمان وزیر بهداشت ضمن تشریح جزییات استانداردهای ویزیت و مدت زمانی که پزشک باید برای ویزیت و مشاوره بیماران زمان بگذارد، گفت: بالا بودن تعداد تقاضا برای ویزیت، باعث می‌شود که بیماران در نوبت‌های طولانی انتظار قرار گیرند و این موضوع سطح کیفی خدمات را کاهش می‌دهد.

شعارسال: دکتر محمد آقاجانی، درباره استانداردهای ویزیت و میزان زمانی که طبق قانون، پزشکان باید برای مشاوره و ویزیت بیماران وقت بگذارند، گفت: بر اساس استانداردهای ویزیتی که در مصوبه هیات وزیران آمده است، در بخش خصوصی، موسسات غیر دولتی و دولتی که وابسته به وزارت بهداشت نیستند، مدت زمان ویزیت یک پزشک عمومی ۱۵ دقیقه، پزشک متخصص ۲۰ دقیقه، پزشک فوق تخصص ۲۵ دقیقه و ویزیت روانپزشک ۳۰ دقیقه است.

وی با بیان اینکه در بخش دولتی هم استانداردهایی تعریف شده که در این قالب فعالیت می‌کنند، گفت: البته در موسسات دولتی وابسته به وزارت بهداشت، برنامه ارتقای کیفیت ویزیت داریم، که بر اساس آن پزشکان باید در یک ساعت، هشت بیمار و روانپزشکان باید شش بیمار را در مدت یک ساعت ویزیت کنند.

آقاجانی در پاسخ به اینکه آیا این قوانین از سوی پزشکان رعایت می‌شود؟ ادامه داد: اتفاقی که در این زمینه می‌افتد، به حجم بیماران در بخش دولتی بازمی‌گردد. بر این اساس با توجه به اینکه تعداد تقاضا برای ویزیت بسیار زیاد است، این بالا بودن تقاضا باعث می‌شود که بیماران در نوبت‌های طولانی انتظار قرار گیرند و به دنبال آن مراکز مجبورند در یک شیفت تعداد زیادی بیمار را برای یک پزشک در نوبت قرار دهند.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه این موضوع سطح کیفی خدمات را کاهش می‌دهد، اظهار کرد: بنابراین ما در برنامه حمایت از ویزیت به دنبال حل این موضوع هستیم و تاسیس کلینیک‌های ویژه به تعداد ۲۵۰ کلینیک تخصصی، تلاش بزرگی برای ایجاد زیرساخت‌ها در این حوزه و رفع این مشکل است.

آقاجانی با بیان اینکه ما همچنین در قالب طرح تحول نظام سلامت ۹۷۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص را تمام وقت کردیم و این اقدام هم تلاشی برای همین مشکل است، گفت: البته به طور قطعی رفع این مشکل به چندین سال زمان، تامین نیروی انسانی متخصص و فوق تخصص کافی و تامین زیرساخت‌های فیزیکی یعنی کلینیک‌های جامع نیاز دارد تا بتوان این نیاز مردم را با توجه به استانداردها پاسخ داد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 6مرداد1395، کدخبر: 95050103440: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین