پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۳۷۸
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
عضو کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای شهر پنجم، از جدیت شورای شهر پنجم در شفاف‌سازی پرونده‌های گذشته شهرداری خبر داد و گفت: طی سه ماه آینده گزارشی از وضعیت شهرداری و آنچه در حوزه اجرایی شهرداری اتفاق افتاده‌، منتشر خواهد شد.

شعارسال:عضو کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای شهر پنجم، از جدیت شورای شهر پنجم در شفاف‌سازی پرونده‌های گذشته شهرداری خبر داد و گفت: طی سه ماه آینده گزارشی از وضعیت شهرداری و آنچه در حوزه اجرایی شهرداری اتفاق افتاده‌، منتشر خواهد شد.

با پایان یافتن دوران ریاست قالیباف در شهرداری و انتصاب نجفی به‌عنوان شهردار پایتخت، بازار اماواگرها برای شفاف‌سازی و رسیدگی به تخلفات شهردار پیشین گرم شده است.

مردمی که چشم‌انتظار شفاف‌سازی درباره اقدامات صورت گرفته در شهر خود هستند و سیاستمدارانی که دست‌اندرکاران را تشویق به سکوت و نادیده گرفتن تخلفات شهردار قبلی می‌کنند.

در روزهای گذشته، برخی از اصلاح‌طلبان، ازجمله موسوی‌خوئینی‌ها، درخواستی را مبنی بر سکوت درباره تخلفات و پرونده‌های گذشته قالیباف در شهرداری و همچنین تقدیر از شهردار پیشین مطرح کرده‌اند.

به نظر می‌رسد که چشم بستن بر بی‌قانونی‌های صورت گرفته در شهرداری تهران که قریب به‌اتفاق آن‌ها موجب صدمه به شهر و درنتیجه شهروندان است، تنها سرپوش گذاشتن بر آن است و همین اقدام، زمینه را برای فسادهای بعدی در دوره‌های دیگر فراهم می‌کند. پیش‌فرض نبود نهاد نظارتی و رسیدگی بر اقدامات خلاف قانون در شهرداری تهران، راه را برای تخلفات دیگر باز می‌کند و هر فردی این اجازه را به خود می‌دهد که هر رفتاری را در این نهاد شهری بروز دهد.

افشین حبیب زاده، عضو کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای شهر پنجم، در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ درباره اینکه آیا این توصیه‌ها، تأثیری بر تصمیم شورای شهر برای رسیدگی به پرونده تخلفات شهردار گذشته را دارد یا خیر گفت: ما به وعده‌هایی که در زمان انتخابات به مردم داده بودیم، پایبندیم و همچنان، شفافیت و اعتقاد به جریان آزاد اطلاعات در اولویت ما است و این موضوع را فراموش نخواهیم ‌کرد.

او ادامه داد: ما در بدو تشکیل اولین جلسه شورا، تصمیم گرفتیم تمامی جلسات شورا، به‌صورت علنی و با حضور خبرنگاران تشکیل شود و مانند گذشته، یک جلسه غیرعلنی و بدون حضور خبرنگاران و یک جلسه علنی و با حضور خبرنگاران نباشد و با این تصمیم هم پیاممان را در جهت شفاف‌سازی به مردم منتقل کردیم.

عضو کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای شهر پنجم، با تأکید بر اینکه شهردار جدید نیز به شفاف‌سازی به‌شدت معتقد است گفت: آقای نجفی، شهردار محترم هم حکمشان را دریافت کردند و برای شروع کار و شفاف‌سازی‌ها آماده هستند.

حبیب زاده تأکید کرد: ما فعالیت خود را بر اساس تعهدی که داریم انجام می‌دهیم و وظیفه نظارتی ما در شهرداری، به شفافیت بازمی‌گردد. توصیه‌ای هم که به خودمان در شورا داریم، فعالیت در حیطه قانون و مقررات و انجام‌وظیفه به شکل درست است.

او در پاسخ به این سؤال که آیا اطلاعاتی برای رسیدگی به پرونده‌های موجود در اختیار است یا خیر، گفت: اطلاعات ما، در طول دورانی که به‌صورت غیررسمی فعالیت داشتیم، به‌اندازه اطلاعاتی بود که در اختیار مردم است؛ اما با استقرار رسمی ما در شورا، هرکجا که احتیاج باشد، برای دریافت اطلاعات با شهرداری مکاتبه خواهیم‌ داشت.

حبیب زاده در پایان اعلام کرد: طی 3 ماه آینده، گزارشی از وضعیت شهرداری و آنچه در حوزه اجرایی شهرداری اتفاق افتاده‌، منتشر خواهد شد و ما سعی داریم، وظیفه خود را برای شفاف‌سازی درست انجام ‌دهیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت روزنو،تاریخ انتشار13شریور96،کدخبر: 281823،www. roozno.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین