پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۶۱۶
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
جعفر تشکری‌هاشمی، یار غار محمدباقر قالیباف و معاون ۱۲ ساله شهردار سابق تهران از سمت خود استعفا داد.

شعارسال: روز دوشنبه، به دنبال انتشار گزارشی مبنی استخدام‌ ۲۲ نفر در شهرداری منطقه ۱۷ ذیل عنوان 

»برداشت یاران «قالیباف» از سفره شهرداری این‌بار در منطقه ۱۷«

در پایگاه خبری رویداد 24 به پیگیری درباره صحت‌وسقم این خبر پرداخت و سرانجام با انتشار گزارشی از این موضوع، ابعاد آن را بررسی کرد.

در گزارش رویداد24 آمده است: «به نقل از یک منبع آگاه، پس از پایان دوره ریاست قالیباف در شهرداری تهران و مدت‌زمان دوره تغییر شهردارهای مناطق، سید جعفر تشکری هاشمی، معاون منابع انسانی شهرداری تهران در دوره قالیباف، دستور جذب ۲۲ نفر در شهرداری منطقه ۱۷ را بر اساس حکمی به امضای هادی ذاکری، قائم‌مقام خود صادر و اجرایی کرده است. این در حالی است که یکی از دغدغه‌های اصلی و مشکلات اساسی پیش روی شهرداری، حجم گسترده استخدام نیروی انسانی مازاد خارج از شهرداری است.»

از طرفی به نظر می‌رسد، مدیران دوره شهردار پیشین، از این دوران گذار تغییر شهرداران مناطق سوءاستفاده کرده و اقدام به عقد قراردادهای جدید در استخدام نیروی انسانی کرده‌اند که گفتنی است، این جذب نیروهای مازاد و خارج از حساب‌وکتاب، بار مالی زیادی را بر بدنه شهرداری تحمیل می‌کند و هزینه‌های روی دوش شهرداری را تا حد قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

سید جعفر تشکری هاشمی، معاون منابع انسانی شهرداری تهران در دوره قالیباف و هادی ذاکری قائم‌مقام او، از نزدیکان و افراد مورد اعتماد قالیباف در شهرداری تهران در ۱۲ سال گذشته بوده‌اند و همواره پست‌های کلیدی را در این سازمان در اختیار داشته‌اند.

استخدام‌های نجومی از سمت شهرداری، آن‌هم در اولین روز کاری نجفی، شهردار تهران، با دستور تشکری‌هاشمی، واکنش‌های زیادی را از سمت دیگر رسانه‌ها به دنبال داشت. از طرفی نیز، زهرا نژاد بهرام، عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر پنجم، روز گذشته، در جلسه علنی شورای شهر از استخدام‌های دقیقه ۹۰ شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت :«هیچ‌گونه قرارداد استخدامی نباید انعقاد شود اما این اتفاق در حال رخ دادن است و باید شهردار جدید به این مسئله ورود کند.»

حال پس از گذشت دو روز از انتشار این گزارش، امروز (چهارشنبه) خبر استعفای جعفر تشکری‌هاشمی، معاون ۱۲ ساله قالیباف در منابع توسعه انسانی، بر روی سایت‌های خبری قرارگرفته است.

جعفر تشکری‌هاشمی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص استعفایش از معاونت منابع انسانی شهرداری تهران گفته است: قطعاً وقتی مدیر جدیدی وارد مجموعه می‌شود حق دارد افراد موردنظر و علاقه خود را استفاده کند. ادب سازمانی حکم می‌کند برای آنکه دوستان راحت‌تر کار خود را انجام دهند ما استعفا دهیم و بنده در اولین روز حضور آقای نجفی (چهارم شهریور) استعفا دادم.

علی‌رغم ادعای تشکری هاشمی مبنی بر استعفای او در روز چهارم شهریورماه، حکم استخدام ۲۲ نفر نیروی انسانی در شهرداری منطقه ۱۷، با دستور او و ابلاغ هادی ذاکری، قائم‌مقام تشکری هاشمی صورت گرفته که این ادعا نیز محل بحث و بررسی است و سؤال به وجود آمده در این راستا این است که چرا خبر استعفای معاون مورد اعتماد با ۴ روز تأخیر و پس از واکنش به استخدام‌های شهرداری منتشرشده است و این شبهه مطرح می‌شود که این استعفا، به‌نوعی فرار روبه‌جلو برای فیصله دادن به این اقدامات خارج از چارچوب قانون است.

انتظار می‌رود که شخص شهردار و اعضای شورای پنجم شهر تهران، هر چه زودتر برای شفاف‌سازی و رسیدگی به این پرونده اقدام کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری رویداد 24، تاریخ انتشار 8شهریور96، کد خبر:  73338، www.rouydad24.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین