پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۷۸۶۷۳
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
شهردار تهران ضمن حضور در صحن شورا جهت قرائت سوگندنامه شهرداری خود از معرفی چهار معاون شهرداری تهران در ظهر روز یکشنبه خبر داد.

شعار سال: محمدعلی نجفی شهردار تهران صبح امروز جهت ادای سوگند شهرداری تهران در پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش حضور پیدا کرد.

وی در این آیین از معرفی 4 معاون خود تا ظهر امروز خبر داد.

نجفی با ابراز خرسندی از تقارن حضور خود در شورای شهر با اعیاد قربان و غدیر گفت: این موضوع را به‌فال نیک می‌گیرم و امیدوارم تا پایان عمر خدمت در شهرداری برکت این اعیاد پشتیبان کارها و خدمات ما در شهرداری باشد.

شهردار تهران اضافه کرد: در روز اول شهریورماه اعضای شورای شهر تهران لطف کردند و رأی خود را به بنده دادند. در آن روز در پیشگاه خداوند تبارک و تعالی سوگند یاد کردم و در برابر وجدان خود در طول دوران خدمت در شهرداری تمام توانایی و وقت خود را وقف مصالح نظام جمهوری اسلامی و مطالبات شهروندان تهرانی قرار دهم و امیدوارم بر تعهدی که وجداناً انجام دادم و سوگندی که در برابر خداوند متعال خوردم همواره پایبند بمانم.

نجفی همچنین بر این نکته تأکید کرد: امروز دومین بار است که سوگند می‌خورم.

در ادامه محمد علی نجفی شهردار تهران گزارش مختصر از روزهای اخیر مسئولیت خود ارائه داد و گفت: با توجه به اینکه آغاز رسمی مسئولیتم از روز دوشنبه گذشته بوده است در طول هشت روز گذشته تلاش کردم با برنامه‌های شهرداری آشنایی پیدا کنم و طراحی انجام دهم برای اجرای امور شهرداری و جلساتی هم براساس اولویت‌ها و فوریت‌ها با مدیران شهرداری و شهرداران مناطق برگزار شد.

وی با یادآوری اینکه "در آستانه مهرماه قرار داریم" گفت: باید به استقبال مهرماه برویم و با توجه به اینکه حمل‌ونقل عمومی و ترافیک در شهر تهران در ایام آغازین مهرماه اوج می‌گیرد جلساتی را با مدیران شهرداری و همچنین وزیر آموزش و پرورش برگزار کردیم و در همین زمینه جهت فضاسازی عمومی تصمیماتی گرفته شد.

شهردار تهران با اعلام اینکه امسال از نظر مالی سال سختی برای شهرداری خواهد بود، گفت: بخشی از درآمدهای شهر که در بودجه پیش‌بینی شده است امسال محقق نخواهد شد و باید کاری کنیم که شهرداری در ماه‌های آتی با مشکل مواجه نشود.

در ادامه نجفی به موضوع انتخاب مدیران شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: باید افراد شایسته‌ای را برای مسئولیتها در شهرداری برگزینیم و تا ظهر امروز 4 نفر از معاونان جدید شهرداری معرفی خواهند شد.

وی در خصوص انتخاب مدیران تصریح کرد: جز مصلحت شهرداری و توجه به شایستگی‌ها از جهات مختلف، به موضوع دیگری توجه ندارم.

شهردار تهران همچنین گفت: در کمتر از 10 روز گذشته گلایه‌های مختلفی از دوستانی که پیش از این انتظاراتی را طراحی کرده بودند به وجود آمده است، اما طبق تصمیم خود و براساس منافع شهر عمل می‌کنیم.

نجفی همچنین بر این نکته تأکید کرد: هیچ کس از طرف من اجازه ندارد در خصوص انتخاب مدیران تصمیم‌گیری کند.

وی در ادامه از برخی اقدامات توسط افرادی جهت مداخله در انتخاب مسئولان شهرداری خبر داد و گفت: شنیدم که یکی از دوستان با سه نفر جهت مسئولیتی صحبت کرده است و یا فردی جهت مسئولیتی به لابی غیرمتعارف دست زده که او را از لیست افراد مورد نظر خود حذف کردم.

شهردار تهران به برخی مشکلات فعالیت شهری اشاره کرد و گفت: کار در شهرداری به‌خصوص در ماه‌های اول با مشکلاتی روبه‌رو است اما امید دارم با عنایت خدا که ان‌شاءالله ما را مورد لطف خود قرار دهد و بصیرت و درایت کافی عطا کند برای اتخاذ تصمیم‌های درست به 4 ضلع دیگری هم امید دارم.

نجفی افزود: ضلع اول این چهارضعلی نهادهای نظام هستند که به همراهی آنها در این مسیر امیدوارم، ضلع دوم را شهروندان تهرانی تشکیل می‌دهند، ضلع سوم نیز اعضای شورای شهر تهران هستند که امیدوارم با هدایت و راهنمایی آنها به اهداف خود دست یابیم و ضلع چهارم نیز مجموعه بزرگ مدیران و کارشناسان شهرداری تهران هستند که به‌شدت به همکاری آنها اعتقاد دارم.

در ادامه با پایان سخنان محمدعلی نجفی، شهردار تهران سوگندنامه خود را بدین شرح قرائت کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

من به‌عنوان شهردار منتخب شورای پنجم شهر تهران، ری و تجریش در پیشگاه قرآن کریم و در برابر شورای شهر و شهروندان گرانقدر تهران به پروردگار یکتا سوگند یاد می‌کنم که با به‌کارگیری دانش و تجربه خود و انتخاب همکاران و مدیران پاکدست، شایسته و امین و تکیه بر مشارکت مردم، بهره‌مندی از خرد جمعی و کارشناسی، ‌شرایط مناسبی را برای نیل به اهداف و برنامه‌های توسعه پایدار شهر فراهم نمایم.

بر شفافیت در اقدامات، پاسخگویی به افکار عمومی و توجه به جریان آزاد اطلاعات اهتمام ورزیده و ارتقاء جایگاه شورا، اجرای کامل مصوبات قانونی و پذیرش نظارت جامع آن را نصب‌العین قرار دهم و عدالت در توزیع منابع، رعایت صرفه و صلاح جامعه و مبارزه با فساد و خودکامگی را سرلوحه فعالیت‌های خود و همکارانم قرار دهم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 14 شهریور 1396، کدخبر: 1510780 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین