پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۷۸۵۲۵
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
ما 7 راهبرد را برای توسعه تعاون در نظر داریم که اولین آن توسعه فرهنگ همکاری است. متاسفانه کشور ما کشور دولت زده ای است به اعتبار این که حجم زیادی از کارها در اختیار دولت است.
شعارسال: ما 7 راهبرد را برای توسعه تعاون در نظر داریم که اولین آن توسعه فرهنگ همکاری است. متاسفانه کشور ما کشور دولت زده ای است به اعتبار این که حجم زیادی از کارها در اختیار دولت است.

جمعی از مدیران اتاق ها، اتحادیه ها و تعاونی های سراسر کشور به همراه حمید کلانتری معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی ظهر امروز با حضور در حرم مطهر امام خمینی(س)ضمن تجدد میثاق با آرمان های بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار حمید کلانتری با اشاره به اهمیت تعاونی ها در اقتصاد های بزرگ دنیا، گفت: امروزه در دنیا حدود یک میلیارد نفر در دنیا عضو تعاونی ها هستند و 300 تعاونی برتر دنیا 2600 میلیارد دلار درآمد دارند که این نشان دهنده ارزش و جایگاه تعاون در دنیا است. امروز 170 سال از تشکیل اولین تعاونی در کشور انگلیس و 80 سال از تاسیس اولین تعاونی در ایران که در روستایی در نزدیکی گرمسار درسال 1314 تاسیس شد، می گذرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در کشور ما نیز حدود 97 هزار تعاونی در 110 هزار گرایش شغلی فعال و حدود 10 میلیون نفر عضو این تعاونی ها هستند که در حوزه های کشاورزی، صنعت، معدن، صنایع دستی و... فعالیت می کنند.

کلانتری خاطرنشان کرد: ما اعتقادمان بر این است که اگر واقعاً در کشور ما فرهنگ تعاون همان گونه که حضرت امام فرمودند فرهنگ توجه، کار و مشارکت با مردم رواج پیدا کند بسیاری از مشکلات مردم حل می شود. اما یکی از موانع اصلی رشد و توسعه کشور را در همین بحث عدم فرهنگ همکاری و کار جمعی است. تعاونی می آید نهضتی را فراهم کند و نشان دهد که همه می توانند با گرایش های مختلف می توانند در کنار یکدیگر کار کنند چرا که در عرصه های رفع فقر، عدالت اجتماعی و اشتغال تعاونی ها بسیار می توانند اثر بخش باشد.

وی افزود: امسال که به فرموده مقام معظم رهبری سال اشتغال، تولید و اقتصاد مقاومتی است ما طرح روستاها و تعاون را از همین امروز در 1000 روستا برای ایجا شغل و رشد تولید با مشارکت خود مردم، کلید زدیم.

وی در بخش دیگر از صحبت هایش خاطرنشان کرد: ما امروز یکی از نقش های بزرگی که برای تعاونی ها قائل هستیم توسعه صادرات است. در 3 سال گذشته هر سال 30 درصد توسعه صادرات تعاونی ها رشد کرده است. و اعتقادمان براین است که اگر تعاونی ها به سمت صادرات بروند، هم کیفیت را بالا می برند و هم تولید را افزایش می دهند و هم تولید اشتغال می کنند.

معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی ضمن ابراز امیدواری که بتوانیم فرهنگ تعاون و فرهنگ کار جمعی را در کشور گسترش دهیم، گفت: ما 7 راهبرد را برای توسعه تعاون در نظر داریم که اولین آن توسعه فرهنگ همکاری است. متاسفانه کشور ما کشور دولت زده ای است به اعتبار این که حجم زیادی از کارها در اختیار دولت است.

وی اضافه کرد: ما معتقدیم بر اساس اصل 44 بسیاری از کارها را به مردم در قالب تعاونی ها و بخش خصوصی واگذار کنیم. ما در این زمینه به ویژه در زمینه سهم تعاونی ها ضعیف عمل کرده ایم. با آنچه که در برنامه ششم امده است ما امیدواریم که بخش تعاون یک تکان ماثرتری بخورد که امروز روزنه هایش هم امروز فراهم شده است.

کلانتری در پایان اظهار کرد: ما در بخش تعاون اتاق های تعاون را داریم که برخاسته از این اتحادیه ها به نمایندگی ها در استان ها و شهرستان ها هستند که فعالیت های خوبی را سامان داده اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری و اطلاع رسانی جماران، تاریخ انتشار: 13 شهریور 1396، کدخبر: 731888، www.jamaran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین