پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۷۸۶۱۰
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
آموزش و پرورش، آموزش عالی، دانشگاه ها و تعاونی ها ارکان وابسته به هم هستند و برای دانشجویانی که قصد ورود به بخش تعاون دارند معاونت تعاون وزارت کار، تشکیل تعاونی های دانشجویی را پیشنهاد می کند.

شعارسال:کلانتری معاون تعاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی دانشگاه آزاد در دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر گفت: هدف از برگزاری جشنواره های اینچنینی ایجاد انگیزه در بین تعاونگران و توجه بیشتر به بخش تعاون است.

کلانتری افزود: در اهمیت کار و خرد جمعی هیچ تردیدی نیست و فرهنگ کار جمعی باید از ابتدایی و مدرسه شروع شود و در دانشگاه ادامه یابد.

او ادامه داد: یکی از مشکلات جامعه فقر مهارت است و فارغ التحصیلان با خرید و فروش و فعالیت های اقتصادی آشنایی حقوقی ندارند و در جمع این همه فارغ التحصیل، درصد کمی به شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها می پردازند و از خلاقیت های فردی برای ورود به بازار کار استفاده می کنند.

معاون تعاون وزارت کار تصریح کرد: آموزش و پرورش، آموزش عالی، دانشگاه ها و تعاونی ها ارکان وابسته به هم هستند و برای دانشجویانی که قصد دارند به بخش تعاون وارد شوند، معاونت تعاون تشکیل تعاونی های دانشجویی را پیشنهاد می کند.

کلانتری با تاکید بر این که با دانشگاه آزاد و تعدادی از مراکز آموزش عالی همکاری داریم افزود: یکی از موفق ترین تعاونی ها بانک و بیمه است که قصد داریم نوع تعاونی ها را افزایش دهیم.

او گفت: ورود به تعاون و کار جمعی در جامعه ی ما ضروری است که اگر مبتنی بر نیاز بازار کار شکل بگیرد می تواند در اقتصاد تحول ایجاد کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تجربیات تعاونی های روستایی در هند و برخی کشورهای اروپایی اشاره کرد و افزود: تعاون در همه دنیا توانسته است گره گشای بسیاری از مشکلات باشد.

او اضافه کرد: بسیاری از تعاونگران به دیده شدن و میدان دادن نیاز دارند.

کلانتری خاطر نشان کرد: روستاهای کشور می توانند با تعاونی ها توسعه یابند و با تعاونی های تولیدی،گردشگری خدماتی و روستایی بسیاری از فارغ التحصیلان می توانند در روستا بمانند و کار کنند.

او در پایان گفت: امروزه حدود 160 تعاونی دانش بنیان داریم که باز هم رو به گسترش است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسکانیوز، تاریخ انتشار: 14شهریور 1396، کدخبر:  833764،www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین