پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۸۸۶۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد شرایط اقتصادی دانشگاه خوب می‌شود و جلوی سوءاستفاده‌های مالی گرفته خواهدشد.

شعارسال : معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست مسئولان بسیج اساتید و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در استان فارس که شامگاه پنج‌شنبه برگزار شد، اظهار کرد: ما اگر کار مهمی شروع می‌کنیم باید از نزدیک‌ترین افراد به خودمان آغاز کنیم تا به تدریج جهانی شود. وقتی از راه دور شروع کنیم حتی ممکن است کسی که از کنارمان رد می‌شود ریشه‌مان را بزند.

وی افزود: در حوزه کار فرهنگی باید به مثابه آیات قرآن شروع کنیم. انقلاب اسلامی هم از یک فرد شروع شد و تمام جهان را فراگرفت. 40 سال است انقلاب اسلامی مساله اصلی سیاسی دنیاست. شبه انقلاب‌ها نتوانست انقلاب اسلامی را تحت الشعاع قرار دهد، قدرت‌های دنیا با تمام ابزارها و هزینه‌ها نتوانستند ضربه‌ای به انقلاب بزنند و ما شاهد این هستیم که هر روز انقلاب با قدرت بیشتری به راه خود ادامه می‌دهد.

کلانتری با اشاره به خاطره‌ای از امام خمینی (ره) تصریح کرد:‌ امام (ره) در سال 40 که آیت‌الله بروجردی مرجع تقلید مسلمانان از دنیا رفت کسی به آن صورت صحبت‌هایشان را ترویج نمی‌داد. ایشان برای آنکه مجلس ختمی برای مرحوم بروجردی بگیرند تا روز چهلم ایشان سعی کردند صبر کنند و نهایتا در روز سی و هفتم وفات آن مرحوم توانستند مجلس ترحیم برگزار کنند. با این حال امام از شاگردان خاص خود برای ترویج افکار صحیح‌شان استفاده کردند و با مطالعه و تحقیق کامل باعث شدند که با کمک مردم انقلاب پا بگیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در شرایط فعلی تمام دنیا یک جناح علیه نظام اسلامی ایران راه انداختند که این جناح کلی زیر شاخه‌های متعددی دارد. صهیونیست، جریان استکبار، سلطنت‌ها،‌ مرتجعین منطقه‌ای و شکستگان داخلی حتی بدیهی‌ترین مسائل ما را تحت هجمه خود قرار می‌دهند که مهم‌ترین آنها مهدویت و قرآن است. ما باید با افزایش مطالعات خود کاری بکنیم که دانش‌مان برای پاسخگویی به دغدغه‌ها و شبهاتی که علیه‌مان رواج داده می‌شود را داشته باشیم.

کلانتری در ادامه مراسم در پاسخ به دانشجویان گفت:‌ تغییر رویکرد کلی در دانشگاه آزاد صورت گرفته است انتصاب دکتر ولایتی و تاسیس هیات موسس در دانشگاه آزاد باعث شده تغییرات محسوسی را داشته باشیم هم از لحاظ فرهنگی مسئولان خیلی جدی هستند و هم در دیگر مسائل. به هیچ عنوان از هویت آموزشی دانشگاه نمی‌گذریم در محافل عمومی و تریبون‌ها عده‌ای مسائلی مربوط به نفرات قبلی حاضر در دانشگاه مطرح می‌کنند که از دیدگاه ما هیچ نیازی به طرح نظرات افراد قبلی وجود ندارد. الان هدف بالا بردن نیروی آموزشی است تفکرات خراب و فاسد باید برداشته شود.

او تاکید کرد ما هم زمانی معاون فرهنگی داشتیم که برعلیه امام (ره) مطلبی می‌گفتند ترویج بی‌بند و باری و فضای فرهنگی منفی داشتیم حتی اساتیدی بودند که مروج رضاخان بودند و تمامی این رویکردها ضد انقلابی بوده است ولی هدف ما تغییرات کلی و در راستای نظام انقلاب اسلامی است.

کلانتری افزود:‌ به لحاظ اقتصادی شرایط دانشگاه خوب می‌شود و جلوی سواستفاده‌های مالی گرفته خواهد شد. به لحاظ سیاسی دانشگاه تراز انقلاب اسلامی می‌شود این رویکرد کلان است ولی بدانید مسئولان فعلی و کسانی که اضافه می‌شوند تا بن دندان برای حرکت انقلابی گام برمی‌دارند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: بحث تعیین استاد خیلی مهم است دوندگی ما بیهوده می‌شود اگر اساتیدی در دانشگاه‌ها تدریس کنند که خط فکری‌شان از ما جداست. خیلی از اساتید که در دانشگاه مشغول به تدریس بودند گزینش نشده بودند. بنابراین در کلاس‌ها صحبت‌هایشان ضد انقلاب بود دانشگاه آزاد اسلامی که جای استاد ضد انقلابی نیست. پس بین اساتید جدید و اساتید گذشته گزینش صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: بین وزارتخانه‌های کشور برای جذب اساتید اقدام خواهیم کرد تا شرایط‌مان در چارچوب نظام جمهوری اسلامی باشد. ما به وفور آدم داریم که در دو جا استخدام تمام وقت هستند یکی در آموزش و پرورش و دیگری در دانشگاه آزاد برای خود ما هم جای سوال است که چگونه یک فرد همزمان در دو جا استخدام رسمی شده است و دو حقوق می‌گیرد. از همه جالب‌تر اینکه در دو استان مختلف آن افراد استخدام شده‌اند و قطعا جلوی چنین اشخاصی را خواهیم گرفت.

کلانتری با اشاره به سند جامع آموزشی دانشگاه آزاد افزود:‌ سند جامعی در دست انتشار است که تا سال 1404 براساس این سند کار می‌کنیم راهبردهای اجرایی ما نیز منطبق بر همین سند جامع است. نمی‌گویم حتما تمام موارد به طور کامل درست می‌شود ولی محور حرکت دانشگاه در همه زمینه‌ها فرهنگی است و براساس همین سند جامع خواهد بود.

او در ادامه افزود:‌ تدوین آیین‌نامه حجاب و عفاف نیز در راستای کار است الان وسط راه هستیم نباید حرکت ناشیانه انجام شود در گام اول باید ببینیم چه محتوایی را مد نظر داریم فرم‌ها و راهکارها ایجاد شود سپس به درستی در چارچوب قوانین اسلامی و انقلابی گام برداریم.

کلانتری اظهار کرد: تاسیس دفتر نهادهای مقام معظم رهبری جزو دیگر برنامه‌های ما است ما حدوداً 132 واحد در کشور داریم که تنها 32 واحد دفتر نهاد دارد و باید به 100 واحد دیگر دفاتر نهادها اضافه شود. این یک واژه فرهنگی بزرگ است که قبلا مانع داشت ولی پس از این خیلی از مسائل تحت نظر دفتر نهاد مقام معظم رهبری کنترل می‌شود که مهم‌ترین آن حمایت از بسیج و تشکل‌های اسلامی است تلاش‌ها بر این است تا پایان سال تحصیلی در تمام دفاتر نهادها تاسیس شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد تصریح کرد: تشکیل نهادهای انقلابی و اسلامی هدف دیگر ما است. کسی نباید به موالید انقلاب اسلامی که همین نهادهای انقلابی اسلامی هستند بی‌مهری کند. مقابله با تشکل‌های یکبار مصرف که پیش از انتخابات تشکیل و پس از انتخابات تمام می‌شود در راستای کار است نباید با آرمان‌ها و افکار مثبت دانشجویان مخلص بازی شود. ما در این حوزه مسئولیم که دانشجو آلت دست احزاب نشود.

کلانتری درباره اربعین حسینی افزود: راجع‌ به ستاد اربعین دانشگاه آزاد باید بگویم ما هم به اندازه وزارت علوم و وزارت بهداشت بودجه می‌دهیم، به دانشجویان اربعین وام داده خواهد شد تا بتوانند در مراسم حاضر شوند.

او در پایان گفت: نقد کردن بزرگترین و بهترین تقویت است ولی نباید حمل بر تخریب فرض شود در یک تعریف همه عضو بسیج هستیم کسانی که شب قبل قرآن بر سر می‌گیرند حزب‌الهی هستند و بیش از 60 تا 70 درصد جامعه کشور ما مسلمان هستند هدف آخر ما تشکیل شورای فرهنگی دانشگاه به عنوان یک اتاق فکر فرهنگی است که در جامعه نقش‌آفرین باشد.

 

شعارسال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، تاریخ انتشار: 5 آبان 96، کد خبر : 299285،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین