پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۳۴۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تکذیب شایعه استعفای دکتر رهبر از ریاست دانشگاه آزاد اعلام کرد: این شایعه‌ها از سوی کسانی مطرح می‌شود که منافع نامشروع‌شان در دانشگاه آزاد اسلامی به خطر افتاده است.

شعارسال: دکتر علی‌اکبر ولایتی صبح امروز در حاشیه همایش مرجعیت علمی در جمع خبرنگاران گفت: استعفای دکتر رهبر کاملا حرف نادرستی است ما از وجود ایشان به عنوان یک فرد با تجربه و عالم که سابقه بسیار ارزشمندی در مدیریت دانشگاه‌ها دارد، استفاده می‌کنیم. یکی از موفق‌ترین دوره‌های دانشگاه تهران زمانی بود که دکتر رهبر ریاست آن دانشگاه را برعهده داشت. ایشان سابقه معاونت اجرایی رئیس جمهور در سازمان برنامه و بودجه را دارند و خودشان استاد تمام دانشگاه هستند.

وی ادامه داد: ما از اینکه دکتر رهبر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی را دارند بسیار خوشحالیم و همکاری تنگاتنگی بین بنده، دکتر رهبر، معاونان ایشان و همه مدیریت اجرایی و علمی دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و روز به روز موفق‌تر است و به هیچ وجه چنین شایعه‌ای صحت ندارد.

دکتر ولایتی تاکید کرد: این ایجاد شبهه از سوی کسانی است که منافع نامشروع‌شان در دانشگاه آزاد اسلامی به خطر افتاده است.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی درباره همایش مرجعیت علمی که صبح امروز در بیمارستان فرهیختگان این دانشگاه برگزار شد، گفت: این جلسه در رابطه با مرجعیت در حوزه علوم پزشکی بود. توقع مقام معظم رهبری و مردم ایران این است که جمهوری اسلامی ایران مثل گذشته درخشان این کشور و جامعه اسلامی و جهان اسلام مرجعیتی که در گذشته داشته است را دوباره احیا شود. یعنی طوری باشد که دیگر مراجع علمی جهان در حوزه پزشکی و دیگر حوزه‌ها ایران را به عنوان یک پیشرو و پیشتاز در امر پزشکی بشناسند.

ولایتی خاطر نشان کرد: در گذشته ما شاهد بودیم که حدود 600 سال کتاب قانون متن اصلی در حوزه پزشکی در دانشگاه‌های شرق و غرب عالم بود .

وی اضافه کرد: بر اساس یک گزارش بعد از اختراع ماشین چاپ در نیمه دوم قرن 15 میلادی دو کتاب ابتدا به چاپ رسید (تورات و انجیل) اما کتاب سومی که چاپ شد ترجمه لاتین کتاب قانون بود. یعنی انقدر برای اروپایی‌ها اهمیت داشته است که با وجود تعصبی که روی داشته‌های خودشان داشتند، آن را در اولویت قرار داده‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: امروز هم جمهوری اسلامی ایران این زمینه را فراهم کرده است و دانشجویان ما این استعداد را دارند که بتوانند دوباره این مرجعیت علمی پزشکی را به ایران بازگردانند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 10اسفند 1396، کدخبر: 351744،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
ایشون در دانشگاه تهران که بودند با استقبال پرشور و فراوان دانشجویان روبرو بودند ، به حدی که با رفتن ایشان در میان دانشجوها شیرینی و گل پخش میکردند ، حالا ببینیم با دانشگاه آزاد چه میکنند
ا.ح75
ناشناس
Netherlands
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
این اقای رهبر هم اومدنشون به دانشگاه پراز حاشیه و حرف و حدیث بود هم اینکه الان حین تصمیماشون اتفاقای جالبی داره میفته
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین