پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۰۸۲
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
در لیست رسمی معرفی نامزدهای کابینه دوازدهم به مجلس، نام دکتر ربیعی بعنوان وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به چشم می خورد. این در حالی است که شنیده های غیر رسمی، حکایت از عدم رضایت برخی از نمایندگان از حضور این نامزد دارد. متن زیر، ضمن اذعان به اخلاق مداری ، تخصص و ادب خاص این وزیر کابینه یازدهم، انتقادات چندی را متوجه شیوه فعالیتی و وضعیت عملکردی وی در طی دوره مدیریت بر وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ، دانسته و به منظور افزایش اثرگذاری نقد و کاهش سوگیری های احتمالی، نویسندگان تمایل بالایی به نقد متقابل متن حاضر با هدف افزایش شفافیت منجر به سهولت تصمیم گیری در خصوص تایید یا عدم تایید این گزینه پیشنهادی دارند.
دکتر ربیعی را می توان بعنوان مدیر و متخصصی مودب و عاطفی توصیف کرد. جمله معروف من علی هستم یا من ربیعی هستم ، توسط تعداد زیادی از دوستان دارای ارتباط تلفنی با ایشان روایت شده و نویسندگان این نوشتار شخصا این روایت را از زبان تنی چند از نمایندگان دور نهم و دهم مجلس شورای اسلامی شنیده اند. دانشجویان تحصیلات تکمیلی دکتر ربیعی نیز ، شهادت به نرم خویی و انعطاف پذیری ایشان در فرآیند راهنمایی پایان نامه های تحصیلی می دهند. در واقع ، تجمیع روایاتی از این جنس، از دکتر ربیعی، تصویر مردی اخلاق مدار و فروتن ارایه می کند.
از طرف دیگر، ربیعی فردی علی الظاهر عاطفی است. اشک ربیعی را خیلی از دوستان فعال در حوزه بهزیستی در مناسبت های مختلف دیده اند. روایات نقل شده از زندگی شخصی ایشان به زبان خودشان نیز، گویای درد فهمی ، رقت قلب و بعضا پدیداری حالت غلیان احساسات، در نامبرده است.
از دیگر توصیفات قابل ارایه برای دکتر ربیعی ، وضعیت رشته های تحصیلی وی و دانش و تخصص اجتماعی - فرهنگی ،همچنین  اقتصادی- مدیریتی اوست . اهل فن ، همچنین علی ربیعی را مردی با تجربیات امنیتی و استراتژیک نیز می شناسند. به گونه ای که ، تجارب موثر و مستند او در این حوزه ها، قابل تایید هر دوست و دشمنی است.
سوال پیش آمده با همه این تعاریف و توصیفات این است که مردی با این خصوصیات ، آیا صلاحیت لازم برای تداوم وزارت بر وزارتخانه تعاون،کار و رفاه اجتماعی را دارد؟ مسلما پاسخ داده شده توسط غالب دوستان در نظر اول، پاسخی مثبت است.
اما ما به گونه دیگری فکر می کنیم. بر این اساس قصد بر آن است که در متن حاضر، استدلال های خود را در خصوص صلاحیت ها و توانمندی های حرفه ای دکتر ربیعی به قضاوت عمومی بگذاریم. فرآیندی که مسلما تاثیر متقابل بر اصلاح برداشت های ما از اقدامات و عملکرد های حرفه ای دکتر ربیعی و همچنین اصلاح کمبودها و ضعف های حرفه ای احتمالی پذیرفته شده ، توسط خود ایشان ، خواهد داشت.

*** دکتر ربیعی چرا و چگونه در چهار سال قبل ، وزیر شد(ز کجا آمده ای): ساده ترین جواب قابل ارایه این است که رئیس جمهور معرفی کردند، مجلس رای اعتماد داد و ایشان وزیر شدند. بله این برداشت ، برداشتی مشروع و قانونمند است. ما نیز پذیرای خروجی های چنین برداشتی هستیم.اما سوالاتی برای این انتصاب قابل طرح است.  چرا کسی نپرسید که با کدام توجیح ، ربیعی کم سابقه در سه حوزه  تعاون،کار و رفاه اجتماعی، باید برای چنین وزارتخانه ای نامزد گردد؟ کدام صلاح و مصلحتی برای این گونه گزینه یابی مطرح بوده است؟و .... . سوالی که ما در دور دوازدهم قصد مطرح کردنش را داریم.
اجازه بدهید از این بند گذر کنیم. چرا که مربوط به گذشته است و ربیعی حال حاضر ، با ربیعی چهار سال قبل مسلما تفاوت داشته و یقینا مسلط تر است.

*** محافظه کاری ملموس دکتر ربیعی در عزل و نصب های مدیریتی: اینکه یک وزیر اختیار عزل و نصب مدیران زیر مجموعه خود را داشته باشد، حقی مسلم و قطعی تلقی می گردد، اما زمانی که گزارشات عدیده از کم کاری ها و بعضا ناکارآمدی یک مدیر زیر مجموعه به ایشان می رسید، چرا به ظن بسیاری از افراد ، شاهد نوعی سبک - سنگین کردن مسئله با شاخص میزان ارتباط مدیر مربوطه با نهادهای قدرت و اثرگذار بر تصمیم می باشیم . بعنوان نمونه، جناب ربیعی کم صدای درون و برون سازمانی (بخوانید ناله و شیون) افراد مختلف برای تعویض رئیس قبلی سازمان بهزیستی و مدیران تحت امر وی را شنیدند؟ چرا اقدامی صورت نگرفت؟ چرا با وجود آنهمه صدای نارضایتی، صرفا اقدام به جابجایی بسیار دیر هنگام ایشان به مجموعه دیگر شد؟ جناب دکتر ربیعی، می دانید این صداها در توجیه رفتار در پیش گرفته شما چه می گفتند؟؟؟ 
بگذارید از این مورد هم گذر کنیم. هرچند اگر نیاز باشد، در محیط های غیر رسانه ای و کارشناسی ، مباحث دیگری را هم می توانیم با یکدیگر در میان بگذاریم.

***صورت گرایی برنامه ای بجای عملکرد گرایی : در مجموعه تحت امر دکتر ربیعی، هر یک از معاونت ها ، سازمان ها و بخش های تخصصی، عموما دارای برنامه هایی سلسله مراتبی و غالبا با پسوندراهبردی (حداقل اسمی)هستند(حداقل تا جایی که ما اطلاع داریم، چنین برنامه ها و اسنادی وجود دارد). سوال این است که عملکرد این برنامه های به اصطلاح راهبردی به چه میزان بوده است؟ آیا دکتر ربیعی معتقد به تحقق پذیری تمام و کمال اهداف و مقاصد تعیین شده هستند؟ اگر پاسخ مثبت است، اعلام بفرمایند تا در متنی جداگانه ، بعضا غیر راهبردی بودن ، بعضا صوری و کاغذی بودن و  در برخی موارد ،غیر موثر بودگی حجمی از این برنامه ها را به اطلاع برسانیم. بعنوان مثال پاسخ شفاف ایشان به سوال، چرا با وجود هزینه ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی در حوزه رفاه اجتماعی، فقر همچنان پابرجاست. چه بود؟(اصل مقاله را می توانید ملاحظه کنید)
چرا باید مسئله بدین صورت باشد؟ آیا حساسیت لازم وجود ندارد یا وزارتخانه، از نوعی عدم اشرافیت مدیریتی بدلیل هم بسته نبودن سه حوزه تعاون،کار و رفاه اجتماعی در رنج است؟ شاید حوزه نظارت و بازرسی در بخش های مختلف وزارتخانه مشکل دارد که مسلما هم دارد. 

*** دکتر ربیعی در مدت صدارت خود، چه کرده است(آمدنت بهر چه بود): سوالی که غالب منتقدان مدیریت دکتر ربیعی مطرح می کنند، این است که ایشان به تفکیک سه حوزه تعاون،کار و رفاه اجتماعی ، سه اقدام و عملکرد توسعه ای اولویت دار و سه اقدام و عملکرد مقابله کننده با چالش ها و مشکلات اولویت دار در وزارتخانه تحت امر خود را نام ببرند. پاسخ های ارایه شده، قاعدتا بخش اصلی نمره ایشان در دوره وزارت خواهد بود.

*** برای مقابله با فساد و یا سو مدیریت در صندوق ها و سازمان های تحت امر چه کردید: باید قبول کنیم که بعضی از سازمان ها و صندوق های وابسته به وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، به اندازه یک وزارتخانه مستقل ، پرحجم، وظیفه مند و حساس هستند. اما این گستردگی، هیچ دلیلی بر کاهش و ضعف چتر مدیریتی نمی شود. تمنا داریم، اقدامات صورت گرفته توسط دکتر ربیعی در دو محور مقابله با فساد و محور مقابله با سو مدیریت در صندوق ها و سازمان های تحت امر ،تیتر وار بیان شده و به اطلاع افکار عمومی رسانیده شود. بنظر دکتر ربیعی این اقدامات چقدر موثر بوده اند؟ اجازه دهید سوال را به گونه ای دیگر و به نفع دکتر، مطرح کنیم. آیا اقدامات صورت گرفته ، حداقل سطح قابل قبول در فساد ستیزی و مقابله با سو مدیریت را باعث گردیده است یا خیر؟

*** مدیریت نیازمند تیم است. حامی سیاسی کافی نیست : چنانچه بپذیریم که دکتر ربیعی، یک متخصص مدیریت در حوزه های عمل و نظر هستند، بحث در خصوص اصول و مبانی مدیریت با ایشان، صرفا نوعی اطاله کلام خواهد بود. سوال این است که آیا صرف حمایت فلان نماینده یا فلان کانون قدرت از ایشان و تعاملات ترش و شیرین صورت گرفته ، برای اداره امور وزارتخانه و مخاطبانش کافیست؟ آیا انتصاب تیم مدیریتی شایسته و ایجاد همبستگی و هم بندی لازم بین آنها شرط لازم برای توسعه سازمان و ارایه عملکرد مطلوب قلمداد نمی گردد؟ چند درصد مدیران فعلی وزارتخانه تحت امر ایشان نیاز به تعویض دارند؟و ...
دکتر عزیز مسلما شما هم مثل ما معتقدید که کشور، عملکرد و شایسته سالاری می خواهد، حرف نمی خواهد، مدیر سیاست زده در اجرا نیاز ندارد. مدیر ویترین چین و بله قربان گو نیاز ندارد. مدیر اسمی و کاغذی نمی خواهد. کشور مدیر می خواهد آنهم از نوع متعهد و متخصص. شما که صد چندان ما وافق هستید. پس چرا دنباله گیری چنین روندی را بحد کافی در شما نمی بینیم؟ از آنجا که رسانه محدودیت ها و الزامات تعاملی خاص خود را داشته و ظرفیت حد خاصی از مباحث را دارا می باشد، نمی شود شفاف تر از این صحبت کرد. این سخن را هم بگذارید وقت دگر. 

*** برنامه پیشنهادی برای ارایه در مجلس: دولت دوازدهم در اقدامی شایسته، تمامی برنامه های 17 گزینه پیشنهادی خود را در قالبی استاندارد ، به مجلس ارایه نموده است( قابل دسترسی توسط خوانندگان محترم پایگاه تحلیلی خبری شعار سال) .
سوال اینجاست که دکتر ربیعی، نگاهی به برنامه های پیشنهاد شده انداخته است یا صرفا به مطالب تهیه شده توسط کارشناسان محترم ، اعتماد کرده اند؟ 
لازم بذکر است که برنامه های پیشنهادی توسط ایشان در نه سرفصل 1) برنامه ملی فقرزدایی و کاهش نابرابری 2) برنامه جامع حمایت با تأکید بر کاهش آسیب های اجتماعی ، 3) برنامه اشتغال فراگیر با تأکید بر مناطق محروم و روستایی ، 4) توانمند سازی ، مهارت افزایی و توسعه منابع انسانی ، 5) ارتقاء امنيت شغلي و صیانت از سرمايه هاي انساني و منابع مادي در جامعه کار و تولید با همکاری شرکای اجتماعی ، 6) پایدارسازی صندوق های بازنشستگی ، 7) تبدیل بنگاه های اقتصادی وابسته صندوق ها به پیشران اقتصاد ملی ، 8) توسعه تعاون و 9) توسعه فرهنگي و اجتماعي نيروي كار ، تهیه و تنظیم شده است.
آنچه که در متن پیشنهادی بشدت ملموس بوده و قابل بحث می باشد ، فقدان یک دکترین مشخص و رهیافت های استاندارد(در مقابل سلیقه ای و موردی) در روند برنامه ریزی ، فقدان یا کم رنگی آشکار فرآیند سیاستگذاری منجر به برنامه ریزی ، عدم ارتباط سرفصل های نه گانه با یکدیگر، غلطان نبودن برنامه ها، غیر موثر بودن برخی از زیر برنامه ها و اقدامات بدلیل عدم تناسب بین سطح نیازهای واقعی و مورد تقاضا با خروجی ها و عملکردهای ارایه شده ، کاغذی و کلیشه ای بودن برخی از برنامه ها ،ارتباط غیر متناظر و یا غیر کامل زیربرنامه ها با اهداف کمی، نگارش نامناسب برخی از اهداف کمی( برخی از اهداف کمی بیان شده، مطلقا هدف کمی نیستند)، فرمایشی و اسمی بودن برخی از زیر ساخت های مورد اشاره که طی چهار سال گذشته ایجاد شده اند و .... است . 
آیا شایسته است که بودجه سالیانه وزارتخانه و بیت المال محدود جامعه اسلامی، برای چنین برنامه ای با این حد از عدم شفافیت ها و یا کمبودها، اختصاص یابد؟ 

*** ربیعی و ناسازگاری درون کابینه ای : یکی دیگر از مشکلات حضور دکتر ربیعی برای بار دوم در کابینه، مشکلات و ناسازگاری های درون کابینه ای است. دکتر ربیعی در چند حوزه بیمه تامین اجتماعی(طرح تجمیع بیمه ای)، صندوق های بازنشستگی، شرکت ها و سازمان های اقتصادی مرتبط با وزارتخانه، با وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و برخی دیگر از ساختارها و وزارتخانه های اقتصادی و مالی، مشکل داشت . با توجه به معرفی مجدد ، دکتر قاضی زاده هاشمی، چه تضمیمنی وجود دارد که این اختلافات ، مجددا ادامه پیدا نکند؟

*** .........

همان طور که در ابتدای متن اشاره شده ، دکتر ربیعی انسان اخلاق مدار و متشرعه ای هستند، حال قضاوت با خودتان . خود ایشان انصاف دهند که آیا ماندن و تداوم فعالیتی شان، واقعا مفید فایده خواهد بود؟
عدم خرسندی و نقد ما از حضور دکتر ربیعی نیز بر همین اساس ، نه بواسطه شخص ایشان (کما اینکه شخصا دوستشان داریم)، بلکه بدلیل گذشته عملکرد حرفه ای نامبرده، شیوه فعالیتی و سبک مدیریت شان بر وزارتخانه و همچنین عملکرد بعضی از افرادی است که با ایشان به نام مدیر ارشد ، همکاری می کنند. 
راستی آقای دکتر عزیز ، ما هم آمادگی خود را برای خوردن آبگوشت ،کله پاچه یا املت با شما اعلام می داریم (البته با دعوت و حساب شما) (کله پاچه خوردن وزیر کار با خبرنگار صدا و سیما! + فیلم)

خبر اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
0
عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی در مجلس در رابطه با معرفی علی ربیعی به‌عنوان گزینه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت دوازدهم مطرح کرده بود که او کارنامه ضعیفی دارد و در صورت معرفی موفق به اخذ رأی اعتماد نخواهد شد.وی همچنین از نامه‌ای خبر داده بود که او و عزت‌الله یوسفیان ملأ برای عدم معرفی ربیعی به‌عنوان وزیر به خانه ملت در دولت آینده به امضا رسانده‌اند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
0
مهم‌ترین دلیلی که نمایندگان با معرفی علی ربیعی به‌عنوان وزیر کار موافق نیستند، مخالفت بی‌دلیل او با طرح تجمیع بیمه‌ها بوده است. وزیر بهداشت تمام مدتی که در دولت یازدهم مشغول به کار بود برای به سرانجام رساندن این مسئله تلاش کرد و درنهایت به دلیل مقاومت وزیر کار و امور اجتماعی موفق نشد آن را نهایی کند و شنیده‌شده که همین مسئله یکی از دلایلی بود که قاضی‌زاده هاشمی به این فکر افتد که در دولت دوازدهم حضور نداشته باشد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
0
چرا اینقدر محافظه کارانه مطلب نوشته اید. مثل رویداد 24 حداقل شفاف و سر راست بنویسید. مقاله تلاش غیر اخلاقی «ربیعی» برای کسب رأی اعتماد
بر اساس سندی که در اختیار رویداد۲۴ قرارگرفته است علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدترین شیوه را جهت راضی کردن نمایندگان برای باقی ماندن در این وزارتخانه انتخاب کرده است.
بر اساس این سند در مصوبه‌ای که قطعا مورد تائید او نیز بوده، معاونت‌ها دستور پیدا کرده‌اند تا با ایجاد تسهیلات، امکانات و افزایش مراودات رضایت اعضای خانه ملت برای دریافت رأی اعتماد را کسب کنند.
بر اساس این سند که به جلسه شورای معاونان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ابتدا مردادماه با موافقت وزیر ربط پیدا می‌کند، مشخصاً در آن جمله «جهت اخذ رأی اعتماد وزیر در مجلس» قیدشده است.
در مصوبه مورداشاره آمده است کمیته‌ای با مشارکت همه معاونین سازمان، زیر نظر معاونت حقوقی تشکیل شود و فعالیت‌های سازمان در جهت اخذ رأی اعتماد اکثریت نمایندگان مجلس راهبری شود. این دستور، معاونت حقوقی و امور مجلس، معاونت امور استان‌ها، معاونت امور اقتصادی و برنامه‌ریزی و معاونت فنی و درآمد را دربرمی گیرد.
در بخش دیگری از مصوبه فوق معاونت فنی و درآمد موظف شده است که با افزایش تعداد سهمیه کارگران ساختمانی در سال جاری (طبق پیشنهاد خود معاونت)، بخشی از آن را در اسرع وقت به واجدین شرایط از طریق نمایندگان مجلس ارائه کند.
همچنین در ادامه معاونت اقتصادی نیز باید بخشی از اعتبارات بودجه جاری که برای پرداخت تسهیلات به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران در نظر گرفته‌شده را از طریق بانک رفاه و با معرفی نمایندگان مجلس در اسرع وقت ارائه کند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
0
پیرو صحبت مطرح در کامنت قبلی ، این مصوبه تأکید کرده که همه مدیران بیمه‌ای و درمانی در استان‌های مختلف و حتی مسئولین بانک رفاه در این زمینه توجیه شوند تا آن‌ها نیز این موضوع را با مراجعه حضوری خدمت نمایندگان مجلس پیگیری کنند.
در آخرین بخش آن اعضای شورای معاونین موظف شده‌اند هر اقدامی را که در چارچوب قوانین جاری امکانپذیر باشد برای افزایش رأی اعتماد نمایندگان در اسرع وقت و قبل از شروع رأی‌گیری انجام دهند.
به نظر می‌رسد علی ربیعی خود نیز از عملکرد چهارساله‌اش رضایت ندارد چراکه اگر تلاش‌ها و تصمیمات او در وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی مؤثر واقع می‌شد و نتایج خوبی به دنبال داشت، اساساً نیازی به کسب رضایت از اعضای خانه ملت آن‌هم از راهی که به لحاظ سیاسی و اخلاقی پسندیده نیست، نبود و او به‌مانند دیگر وزرا منتظر تصمیم‌گیری نمایندگان در مجلس شورای اسلامی می‌ماند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
0
حزب کارگزاران سازندگی که از سال 92 با انتخاب علی ربیعی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مخالف بود هم اکنون بر اساس اخرین اخبار تلاش بی وقفه‌ای را برای رأی نیاوردن ربیعی به عنوان وزیر کار در دولت دوازدهم آغاز کرده است.
بنا بر این گزارش حسین مرعشی با فراخواندن برخی اعضای رسانه‌ای از آنان خواسته تا در تمامی کانال‌های تلگرامی که در اختیار دارند نسبت به تخریب گسترده ربیعی اقدام کنند.
کارگزاران علاقه شدیدی به شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و به ویژه هلدینگ‌های نفت و گاز این مجموعه دارند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
0
براساس صورتجلسه رسمی 125 مین جلسه شورای معاونین سازمان تامین اجتماعی مورخ (3/5/1396) ، این سازمان عریض و طویل، معاونت ها و ... به عوامل خود دستور داده تا «جهت اخذ رای اعتماد حداکثری وزیر در مجلس موارد زیر در اسرع وقت انجام شود» ، مواردی که باعث شگفتی شده و رسماً از عوامل خود خواسته شده را «برای افزایش رای اعتماد نمایندگان در اسرع وقت و قبل از شروع رای گیری» انجام دهد.
لینکش رو هم می زارم تا خودتون بررسی کنید
http://etedaal.ir/fa/news/180415/%D8%A7%D9%82%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%AA%D9%88%D9%87%DB%8C%D9%86-%D8%A2%D9%85%DB%8C%D8%B2-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%B9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
0
مواظب بعضی ها که قبلا از مدیران زیر مجموعه ربیعی بودند و الان توی مجلس هستند باشید. بعضی از افراد اصلا به منافع ملی فکر نمی کنند. اف بر این گروه
شنیدم گروهی رو با محوریت آقای ز ، تشکیل داده و داره رایزنی می کنه تا بتونه رای جمع کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
0
انتشار تصاویری از سندی که ادعا شده است متن صورتجلسه شورای معاونین سازمان تامین اجتماعی به ریاست نوربخش بوده، بازتاب های فراوانی در فضای مجازی داشته است.
تاکنون سازمان تامین اجتماعی در رد یا تائید اصالت این سند رسما اعلام موضع نکرده است. آنگونه که از محتوای این سند بر می آید این سازمان دستورالعمل هایی به برخی معاونین خود و بانک رفاه داده است تا به منظور تسهیل رای آوری علی ربیعی در مجلس، اقداماتی انجام دهند. این اقدامات مجموعه متنوعی از فعالیت ها اعم از ارتباط چهره به چهره با نمایندگان مجلس تا اعطای تسهیلات به افرادی که نمایندگانِ حامی در این ایام معرفی کنند را در بر میگیرد.
برخی نمایندگان مجلس، چنین اقداماتی را شائبه دار دانسته و آن را تلاشی برای "کسب رای" آنهم با ایجاد فضای رانتیر در ارائه خدماتی که جزو وظایف ذاتی سازمان تامین اجتماعی است، ارزیابی می کنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
0
اینها که چیز جدیدی نیست. ایشان قبلا هم برای گذر کردن از تنگ نای سوال نمایندگان از این جنس فعالیت ها را بشدت می کرد. یا حداقل افراد خاصی برای ایشان می کردند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
0
مواظب بعضی مارمولک ها باشید لطفا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
0
خوب توجه کنید. بنظر شما این هم از اون بازی های منجر به اخذ رای نیست:
علی ربیعی روز دوشنبه در نخستین کنگره مجمع عالی کانون بازنشستگان کشوری که در هتل المپیک برگزار شد درجمع خبرنگاران افزود: برای این تسهیلات یک هزار و 200میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که به 300 هزار بازنشسته اعطا خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین