پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۳۸۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
به منظور حساس سازی تیم های همکار دولت و شخصیت های تاثیرگذار ، در انتخاب دولت مردان شایسته و همچنین معرفی افراد توانمند به دولت و دستگاه های اجرایی ، در متن حاضر اقدام به معرفی گزینه های مناسب جهت کابینه و مدیران شایسته برای مدیریت ارشد دستگاه های اجرایی ، به تفکیک وزارتخانه ها می گردد. لازم بذکر است که سیاست این گزارش، استفاده حداکثری از توانمندی ها و قابلیت های افراد معرفی شده توسط افراد و گروه های مختلف بوده،ولی تا جای ممکن ، اقدام به نقد و حتی عدم انعکاس گزارشات سفارشی و جانبدارانه خواهد شد.
شعار سال : به منظور حساس سازی تیم های همکار دولت و شخصیت های تاثیرگذار ، در انتخاب دولت مردان شایسته و همچنین معرفی افراد توانمند به دولت و دستگاه های اجرایی ، در متن حاضر اقدام به معرفی گزینه های مناسب جهت کابینه و مدیران شایسته برای مدیریت ارشد دستگاه های اجرایی ، به تفکیک وزارتخانه ها می گردد. لازم بذکر است که سیاست این گزارش، استفاده حداکثری از توانمندی ها و قابلیت های افراد معرفی شده توسط افراد و گروه های مختلف بوده،ولی تا جای ممکن ، اقدام به نقد و حتی عدم انعکاس گزارشات سفارشی و جانبدارانه خواهد شد.


تجمیع  اخبار در خصوص گزینه های کابینه دوازدهم و مدیران دستگاه های اجرایی

*** وزارت آموزش و پرورش :
* خبرگزاری ایلنا در مقاله ای بنام همه گزینه های دولت دوازدهم به نقل از روزنامه اعتماد، چند تن از نمایندگان مجلس شمال علیرضا رحیمی ، فاطمه ذوالقدر ،میرزایی نکو و محمد جمالی، اقدام به گمانه زنی در خصوص گزینه های وزارت آموزش و پرورش(رفتن دانش آشتیانی و طرح گزینه هایی همانند شهیندخت مولاوردی ، محمد علی نجفی ، محمدباقر نوبخت) کرده است.
*پایگاه خبری تحلیلی خط شکن به نقل از پایگاه خبری تحلیلی راه دانا و در مقاله گزینه های احتمالی کابینه روحانی در دولت دوازدهم ، بیان داشته است که جهت وزارت آموزش و پرورش ،محمدعلی نجفی گزینه کسب پست وزارت است. وی وزیر فرهنگ و آموزش عالی و وزیر آموزش و پرورش ایران در دولت های موسوی و هاشمی رفسنجانی بوده است. هیچ بعید نیست که وزارت آموزش و پرورش پس از تلاش ناکام احمدی نژاد برای معرفی یک وزیر زن برای وزارت آموزش و پرورش، این بار با همراهی مجلس، اولین وزیر زن در وزارت آموزش و پرورش را پس از انقلاب اسلامی ببینیم.در این صورت شهیندخت ملاوردی گزینه این وزارتخانه خواهد بود.
** پایگاه تحلیلی خبری شعار سال در مقاله گمانه زنی از احتمالات کابینه دولت دوازدهم + لیست گزینه های 18 وزارتخانه ، بیان می دارد که ، اولین گزینه مطرح در این خصوص محمدعلی نجفی است. ولی بنا بر برخی شنیده ها از شرایط جسمانی دکتر نجفی، بعید است که ایشان پذیرای پست وزارت آموزش و پرورش و یا سازمان برنامه و بودجه گردند . در صورت قبول دیگر سمت های اجرایی و عدم پذیرش پست وزارت آموزش و پرورش توسط دکتر نجفی، ممکن است شاهد بازی ضربدری بین نوبخت و نجفی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت آموزش و پرورش باشیم . همچنین شایعاتی در خصوص انتخاب شهیندخت مولاوردی برای این مهم وجود دارد. خطرات این انتخاب، غیر مرتبط بودن حوزه فعالیتی و کم تجربگی خانم مولاوردی جهت صدارت بر آموزش و پرورش خواهد بود. برخی از شایعات کم اهیمت تر ، تاکید بر اسامی افرادی نظیر رضوان حکیم زاده(معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش) دارد که بیشتر شبیه نوعی شوخی رسانه ای و یا انحراف افکار از واقعیات اصلی است .
از دیگر گزینه های مطرح برای وزارت آموزش و پرورش،علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارتخانه است. هرچند سابقه مدیریتی نامبرده در آموزش و پرورش قابل تقدیر بوده و نشان از نوعی ارتقا سلسله مراتبی دارد(مدیرکل، مشاور وزیر ، معاون وزیر و ...) ،اما پاشنه آشیل وی کم بازدهی برخی از طرح های اجرا شده در دوران مدیریتی او(نظیر طرح تعالی مدیریت مدارس) ، سابقه 38 ساله فعالیتی و عدم توان بدنی در اداره امور و همچنین عملکرد و سطح محبوبیت قابل تامل دوستان منتصب به وی ، در بخش های مختلف وزارت آموزش و پرورش است.آخرین اخبار دوشنبه (96/5/16)، روایت از کناره گیری وی از پذیرش این پست دارد.


*** وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات : 
*پایگاه خبری تحلیلی خط شکن به نقل از پایگاه خبری تحلیلی راه دانا و در مقاله گزینه های احتمالی کابینه روحانی در دولت دوازدهم ، بیان داشته است که جهت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،از نصرالله جهانگرد به‌عنوان گزینه اصلی تصدی این وزارت‌خانه نام برده می‌شود.
** پایگاه تحلیلی خبری شعار سال در مقاله گمانه زنی از احتمالات کابینه دولت دوازدهم + لیست گزینه های 18 وزارتخانه ، بیان می دارد که ، هرچند دولت از عملکرد محمود واعظی راضی بوده و وی را بعنوان وزیر موفق و کم حاشیه می شناسد، ولی بدلیل نیاز وافر به بهره گیری از توانمندی های وی در سایر پست ها ، احتمالا در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باقی نمانده و جای خود را به نصرالله جهانگرد بدهد.بنظر می رسد که محمود واعظی بعنوان یکی از معاونان رئیس جمهور مطرح شود.غیر از نصرالله جهانگرد، شایعاتی در خصوص سه نفر دیگر هم به گوش می رسد که قوی ترین این اسامی، ابوالحسن فیروزآبادی(دبیر شورا و رئیس مرکز ملی فضای مجازی) و محمدجواد آذری جهرمی است .فیروز آبادی بدلیل سابقه اجرایی در صنایع زعیم، سوابق مدیریتی و اجرایی در شورای عالی فضای مجازی ، قائم مقامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، فعالیت نسبتا کم چالش در تامین اجتماعی و مواردی همانند،گزینه مناسبی برای عهده داری این مهم بنظر می رسد.
از دیگر گزینه های مطرح شده در این خصوص،محمد جواد آذری جهرمی، معاون وزیر دهه شصتی(متولد 1360 و فرزند شهید گرانقدر)،وزارتخانه است.میزان تسلط فنی و روابط مدیریتی، آذری جهرمی مورد قبول طیف وسیعی از منتقدین و دوستان وی می باشد. اما پاشنه آشیل وی شایعاتی در خصوص سوابق و توانمندی های تحصیلی وی در گذشته ، شایعاتی در خصوص سوابق فعالیت های مدیریتی قبلی او(هرچند انجام وظیفه در پست های قبلی ایشان ، جای افتخار هم دارد،ولی در خصوص علل ترک پست های مدیریتی قبلی، شایعاتی وجود دارد) و وابستگی زیاد او در فرآیند ارتقا به بعضی از افراد خاص است. از جمله شانس های مناسب جهرمی، گویا روابط نسبتا مناسب واعظی و همچنین فیروزآبادی با وی می باشد.

*** وزارت اطلاعات ( واجا) :
* خبرگزاری ایلنا در مقاله ای بنام همه گزینه های دولت دوازدهم به نقل از روزنامه اعتماد، چند تن از نمایندگان مجلس شمال علیرضا رحیمی ، فاطمه ذوالقدر ،میرزایی نکو و محمد جمالی، اقدام به گمانه زنی در خصوص گزینه های وزارت اطلاعات(احتمال ماندن محمود علوی و در عین حال طرح گزینه هایی همانند مجید انصاری،پورمحمدی) ، کرده است .
*پایگاه خبری تحلیلی خط شکن به نقل از پایگاه خبری تحلیلی راه دانا و در مقاله گزینه های احتمالی کابینه روحانی در دولت دوازدهم ، بیان داشته است که جهت وزارت کشور، به جز رحمانی فضلی، حجت‌الاسلام ناطق نوری، مجید انصاری و اسحاق جهانگیری، علی شمخانی، محمدشریعتمداری، محمد فروزنده، سیدمحمود علوی مطرح‌ترین گزینه‌ها برای تصدی این وزارت‌خانه مهم در دولت حسن روحانی هستند.
** پایگاه تحلیلی خبری شعار سال در مقاله گمانه زنی از احتمالات کابینه دولت دوازدهم + لیست گزینه های 18 وزارتخانه ، بیان می دارد که ، بنظر می رسد در وزارت اطلاعات، احتمال تداوم حضور سيدمحمود علوي پایین باشد . از طرف دیگر، تامین نظرات حاکمیتی در تعیین وزیر این وزارتخانه ،بسیار ضروری است.گزینه های احتمالی شامل حجت‌الاسلام علی یونسی(دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی) ، شفيعي معاون اسبق وزارت اطلاعات دوران يونسي(مطرح جهت کابینه قبلی یا کابینه یازدهم دولت روحانی) و از همه مهمتر، مصطفی پور محمدی هستند. بنظر می رسد که در صورت تمایل به تغییر وزیر اطلاعات دولت یازدهم، شانس وزارت مصطفی پور محمدی در کابینه دولت دوازدهم، بیشتر از سایر رقبا باشد.
شنیده های اخیر گویای تداوم فعالیت وزیر فعلی در دولت دوازدهم دارد.

*** وزارت امور اقتصادی و دارایی :
*پایگاه خبری تحلیلی خط شکن به نقل از پایگاه خبری تحلیلی راه دانا و در مقاله گزینه های احتمالی کابینه روحانی در دولت دوازدهم ، بیان داشته است که جهت وزارت اقتصاد و دارایی، طهماسب مظاهری، مسعود نیلی، محمد نهاوندیان، محمد ستاری فر، حجت الله میرزایی و نوبخت جزو گزینه های این وزارتخانه اند. گفته می‌شود در حال حاضر محمدباقر نوبخت جدی ترین گزینه وزیر اقتصاد است و احتمالاً "نیلی” که هم اکنون مشاور وی است، به‌عنوان مدیرکل مناطق آزاد اقتصادی معرفی می‌شود.
** پایگاه تحلیلی خبری شعار سال در مقاله گمانه زنی از احتمالات کابینه دولت دوازدهم + لیست گزینه های 18 وزارتخانه ، بیان می دارد که ، احتمال کنار رفتن خود خواسته علی طیب نیا از پست وزارت امور اقتصادی و دارایی بالاست .دو گزینه پیشنهادی اولیه برای این پست طهماسب مظاهری(گزینه اول) و مسعود نیلی(گزینه دوم)، بیان شده اند.بنظر می رسد که در صورت انتخاب هر یک از این دو برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی، نفر دوم، راهی بانک مرکزی گردد.آنچه که در خصوص این دو متخصص قابل تامل است، داشتن سبک خاص مدیریت اجرایی و پارادایم تئوریک در اقتصاد می باشد. سبک و پارادایمی که (خصوصا برای دکتر نیلی) بعضا ممکن است اقتصاد را به سمت و سوی اقتصاد سرمایه داری هدایت نموده و با کم توجهی به برخی پیامدهای فرآیند گذار و تثبیت اقتصادی، چالش های جدیدی را در اقتصاد باعث گردد. بر این قاعده، قبل از انتخاب دو مدیر مورد اشاره، در روند مذاکرات احتمالی،می بایست قول همگرایی با کل کابینه ، قول توجه داشت ویژه به پیامدهای برخی از تصمیمات بنیادین اقتصادی، قول برنامه ریزی مناسب برای اقتصاد در حال گذار(از مجموعه الگوهای توسعه اقتصادی) و موارد همانند ، از آنان گرفته شود.
شنیده های ما تا روز سه شنبه96/5/10 ، گویای عدم قطعی شدن نامزد پست وزارت اقتصاد و دارایی توسط کارگروه های مربوطه و تصمیم نهایی دکتر روحانی بود. در شرایط حاضر زمزمه هایی در خصوص حضور محمد نهاوندیان و مجید قاسمی(رئیس کل سابق بانک مرکزی و مدیر عامل فعلی بانک پاسارگاد)، به گوش می رسد. بنظر می رسد که مجلس اقبال چندانی به آقای نهاوندیان از خود نشان ندهد.


*** وزارت امور خارجه : 
*پایگاه خبری تحلیلی خط شکن به نقل از پایگاه خبری تحلیلی راه دانا و در مقاله گزینه های احتمالی کابینه روحانی در دولت دوازدهم ، بیان داشته است که جهت وزارت امور خارجه، احتمالاً ظریف در دولت دوازدهم هیچ وزارتی را نپذیرد. در صورت کنار رفتن محمدجواد ظریف، سید احمد عراقچی، محمود واعظی، علی‌اکبر صالحی و کمال و صادق خرازی گزینه‌های مطرح برای این وزارت‌خانه هستند.
** پایگاه تحلیلی خبری شعار سال در مقاله گمانه زنی از احتمالات کابینه دولت دوازدهم + لیست گزینه های 18 وزارتخانه ، بیان می دارد که ، احتمالا با توجه به محبوبیت محمدجواد ظریف نزد افکار عمومی و نظر مثبت حاکمیت به ایشان، شانس زیادی برای تداوم حضور ایشان در کابینه وجود دارد. در صورتی که دولت به هر دلیل ممکن متمایل به تداوم همکاری ظریف در کابینه دوازدهم نباشد و یا محمدجواد ظریف، راضی به تداوم حضور در کابینه جدید نگردد، سیدکمال خرازی، گزینه مطرح اینکار خواهد بود. در صورت عدم کسب رای اعتماد ، بنظر می رسد که دولت از آمادگی لازم برای معرفی سید احمد عراقچی، بعنوان وزیر ، برخوردار باشد. هر دو نفر ذکر شده(سید کمال خرازی و سید احمد عراقچی)، از تایید دستگاه حاکمیتی و مقبولیت عمومی ، برخوردارند.
شنیده ها ، تاکید بر تداوم فعالیت وزیر فعلی در دولت دوازدهم دارند.

*** وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی :
*پایگاه خبری تحلیلی خط شکن به نقل از پایگاه خبری تحلیلی راه دانا و در مقاله گزینه های احتمالی کابینه روحانی در دولت دوازدهم ، بیان داشته است که جهت وزارت بهداشت،درمان و اموزش پزشکی ،گفته می‌شود همایون یوسفی، صلاح‌الدین دلشاد و مسعود پزشکیان گزینه‌های اصلی این وزارت‌خانه هستند. ظفرقندی و حریرچی (معاون قاضی‌زاده) نیز ازجمله گزینه‌های احتمالی دیگر و جایگزین او خواهند بود.
** پایگاه تحلیلی خبری شعار سال در مقاله گمانه زنی از احتمالات کابینه دولت دوازدهم + لیست گزینه های 18 وزارتخانه ، بیان می دارد که ، دولت و حتی افکار عمومی از عملکرد «حسن قاضي‌زاده‌هاشمي» رضایت کافی دارد و بجز برخی از بندهای طرح جامع سلامت(خصوصا مربوط به پرداختی های بالا به پزشکان) ، گلایه ای از این وزیر دولت یازدهم وجود ندارد. اما بنظر می رسد که خود وی، تمایل چندانی به تداوم همکاری با دولت بعنوان یک مدیر سیاسی نداشته باشد. از جمله جانشینان پیشنهادی برای وی، مسعود پزشکیان می باشد. هرچند که گزینه های دیگری نظیر ایرج حريرچي (معاون فعلی قاضي‌زاده) نیز مطرح می باشند ولی با حضور احتمالی پزشکیان در این سمت، احتمال طرح سایر گزینه ها در حد نزدیک به صفر خواهد بود. علاوه بر موارد بالا، شنیده شدن برخی از اسامی حاشیه ای برای وزارت بر این وزارتخانه سنگین، انسان را یاد برخی از دادستان ها می اندازد؟؟؟ . نیروهای جوانی که بنظر می رسد ، بیشتر نام وزارت و وزیر شدن ،آنها را وسوسه نموده و بدون نگاه به آینه شایستگی ها و یا تلاش برای کسب سطوح خاص تعهد و تخصص لازم برای برعهده گیری امور، با نوعی کمپین سازی رسانه ای ، قصد مطرح کردن خود را دارند . یادمان نرود که در این وزارتخانه،شهروندان عملکرد حسن قاضی زاده هاشمی را تجربه کرده اند و انتظارات عمومی بشدت بالا رفته است.
شنیده ها، تاکید بر تداوم فعالیت وزیر در دولت دوازدهم دارد.

*** وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی :
*پایگاه خبری تحلیلی خط شکن به نقل از پایگاه خبری تحلیلی راه دانا و در مقاله گزینه های احتمالی کابینه روحانی در دولت دوازدهم ، بیان داشته است که جهت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی،مرتضی بانک و صفدر حسینی گزینه‌های اصلی تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند. محمد ستاری‌فر و محمدعلی نجفی نیز نامشان برای این وزارتخانه شنیده می شود.
** پایگاه تحلیلی خبری شعار سال در مقاله گمانه زنی از احتمالات کابینه دولت دوازدهم + لیست گزینه های 18 وزارتخانه ، بیان می دارد که ، با توجه به عملکرد واقعا ضعیف، علی ربیعی، احتمالا در دولت جدید از کابینه کنار نهاده گذاشته شده و مرتضی بانک جای وی را می گیرد.گزینه هایی همانند محمد ستاریفر، حسین کمالی و حتی سهیلا جلودار زاده نیز در این خصوص مطرح شده اند.بنظر می رسد نام گزینه های دیگری نظیر سید صفدر حسینی ، غلامرضا شافعي(متمایل به طیف کارگزاران)، علي صوفی ، صرفا نوعی شایعه قابل تامل باشد . در صورت عدم اقبال مرتضی بانک، بنظر می رسد شانس محمد ستاریفر، از مابقی رقبا بیشتر باشد.چرا که توانمندی تفکر نظامند در محمد ستاریفر به همراه تجارب مدیریتی وی در سمت های گوناگون و سازمان های کلیدی کشور، از وی مردی آبدیده ساخته است. همچنین بنظر می رسد بدلیل سوابق گذشته علی ربیعی و طیف دوستان زیاد وی، نقش دیگری در شورای عالی امنیت ملی، تامین اجتماعی و یا سطوح مشاوران رئیس جمهور، به وی داده شود. در واقع، کنار کشیدن ربیعی با بازنشستگی مدیریتی و سیاسی وی ، همراه نخواهد بود.
شنیده ها از منتقدین صدارت ربیعی، وی را فردی محافظه کار (با گرایش بالا، به کنار نزدن مدیران دارای روابط قوی با مجلس یا نهادهای خاص) ، کم توان جهت اشرافیت کافی بر امور تخصصی وزارت بزرگی چون تعاون،کار و رفاه اجتماعی معرفی می کنند. برخی از منتقدین وی ، سوال همیشگی خود را از دکتر ربیعی مطالبه می کنند. سوالی که تاکنون پاسخ شایسته ای بدان داده نشده است(دکتر ربیعی سه اقدام اساسی توسعه ای صورت گرفته در دوره صدرات خود را بیان نموده و همچنین سه برنامه بنیادی برای مقابله با سه چالش اصلی وزارتخانه تحت امر خود را بگویند).هرچند سوالات دیگری در خصوص ایشان، ذهن را اذیت می کند(بعنوان نمونه: علت ،چگونگی و شایستگی اصلی ایشان جهت حضور در کابینه یازدهم)،که بدلیل رای اعتماد مجلس قبلی، خود را موظف به پذیرش نظر بزرگان قوم می دانیم(اما این امر، دلیلی بر رصد مستمر عملکرد نامبرده و پرسشگری و مطالبه گری از ایشان نخواهد بود). 

*** وزارت کشاورزی :
* خبرگزاری ایسنا به نقل از ابوالفضل سروش(نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس)، در مقاله گزینه‌های احتمالی مورد حمایت روحانی برای کابینه دوازدهم معتقد است که محمود حجتی گزینه احتمالی وزیر کشاورزی خواهد بود. 
** پایگاه تحلیلی خبری شعار سال در مقاله گمانه زنی از احتمالات کابینه دولت دوازدهم + لیست گزینه های 18 وزارتخانه ، بیان می دارد که ، با تقویت احتمال جدا شدن «محمود حجتی» از وزارت جهاد کشاورزی در کابینه‌ دوم دکتر روحانی، زمزمه هایی در خصوص برخی از گزینه های دارای شانس جایگزینی شنیده می شود. افرادی نظیر عیسی کلانتری، عباس کشاورز، بهزاد قره‌یاضی، مهدی بخشنده ، محمدعلی طهماسبی از جمله این افراد هستند. شانس عیسی کلانتری ، عباس کشاورز و محمدعلی طهماسبی، بدلیل سن بالایشان پایین بوده و بدلیل نبود حمایت کارگزاران، احتمال انتخاب عیسی کلانتری در حد بسیار ضعیف است. بهزاد قره یاضی بدلیل نزدیکی به تفکر سیاسی دولت، سوابق مدیریتی در وزارت جهاد کشاورزی و سوابق مدیریتی در سازمان برنامه و بودجه می تواند شانس بیشتری برای حضور داشته باشد. اما بنظر می رسد ، پاشنه آشیل وی، بحث جریان محصولات تراریخته و اندکی فاصله با کمیسیون کشاورزی مجلس است. مهدی بخشنده (معاون برنامه ریزی و اقتصاد جهادکشاورزی)،تا حد زیادی مورد حمایت حجتی قرار دارد. بعید نباشد که در صورت نظرخواهی از حجتی، وی اقدام به معرفی مهدی بخشنده بعنوان گزینه جانشین خود کند.علاوه بر گزینه های یاد شده، اسامی دیگری هم شنیده می شود که شنیدن نام برخی از آنها بیشتر شبیه نوعی شوی تبلیغاتی می ماند تا معرفی گزینه برای تصدی پست وزارت .
شنیده های جدید، تاکید بر تداوم حضور محمود حجتی بر این مسند دارد. با وجود نقطه قوت حجتی در طرح خودکفایی گندم ، منتقدین حجتی عملکرد کاری وی درطرح 550 هزار هکتار رهبری(خوزستان و شمال ایلام)، مدیریت برخی از خویشاوندان وی در موسسات تابعه وزارت جهاد کشاورزی، فرآیند واگذاری موسسه جهاد نصر ، طرح آب های مرزی، مدیریت منابع آب و ..... ، زیر سوال برده و بنظر می رسد که حجتی با دوره پر چالشی از مدیریت در وزارت جهاد کشاورزی مواجه باشد.

*** وزارت دادگستری:
* خبرگزاری ایلنا در مقاله ای بنام همه گزینه های دولت دوازدهم به نقل از روزنامه اعتماد، چند تن از نمایندگان مجلس شمال علیرضا رحیمی ، فاطمه ذوالقدر ،میرزایی نکو و محمد جمالی، اقدام به گمانه زنی در خصوص گزینه های وزارت دادگستری (رفتن پور محمدی و طرح گزینه هایی همانند حسینعلی امیری)، کرده است .
*پایگاه خبری تحلیلی خط شکن به نقل از پایگاه خبری تحلیلی راه دانا و در مقاله گزینه های احتمالی کابینه روحانی در دولت دوازدهم ، بیان داشته است که جهت وزارت دادگستری ، از حجت‌الاسلام شوشتری به‌عنوان گزینه مطرح برای وزارت دادگستری نام برده می‌شود و در عین حال گفته می‌شود که احتمال دارد حجت‌الاسلام روحانی، مرتضی بختیاری را به مجلس معرفی کند. علیرضا آوایی نیز جزو گزینه هاست. پور محمدی به احتمال زیاد در دولت دوازدهم جایی نخواهند داشت.
** پایگاه تحلیلی خبری شعار سال در مقاله گمانه زنی از احتمالات کابینه دولت دوازدهم + لیست گزینه های 18 وزارتخانه ، بیان می دارد که ، هر چند که احتمال کنار نهادن مصطفی پور محمدی از مجموعه کابینه دوازدهم بسیار پایین است .ولی برخی از منابع، تاکید بر ظرفیت بسیار بالاتر ایشان در انتصابات مطرح در کابینه داشته و معتقدند که در کابینه یازدهم، بدلیل برخی فشارهای بیرونی، ایشان در قامت واقعی خود ظاهر نگردیده و عهده دار پست وزارت دادگستری شدند.بنظر می رسد در کابینه دوازدهم،جای پورمحمدی تغییر نموده و منتقل به وزارت کشور یا وزارت اطلاعات گردند. در صورت کنار رفتن نامبرده از وزارت دادگستری، حجت‌الاسلام شوشتری (گزینه اول) و مرتضی بختیاری(گزینه دوم)،از گزینه های این پست می باشند.از سید علیرضا آوایی نیز بعنوان گزینه این پست، یاد شده است.از سید علیرضا آوایی نیز بعنوان گزینه این پست، یاد شده است.

برخلاف تصورات و تحلیل های اولیه، گویا پورمحمدی در دولت دوازدهم حضور نداشته و احتمال حضور علیرضا آوایی بسیار بالاتر می باشد. آوائی از سال ۱۳۵۷ به استخدام دادگستری درآمد و از شاخص‌ترین قضات ایران (پایه ۱۱) در دستگاه قضایی محسوب می شود. سمت های آوایی شامل مدیرکلی دادگستری استان تهران ، معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور است . وی پس از آن به عنوان مستشار دادگاه عالی انتظامی قضات منصوب شد. در دور اول ریاست جمهوری دکتر روحانی ،آوایی رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهوررا عهده دارگردید. انتخاب آوایی بنظر انتخاب شایسته ای برای دولت دوازدهم خواهد بود.



*** وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح :
* خبرگزاری ایلنا در مقاله ای بنام همه گزینه های دولت دوازدهم به نقل از روزنامه اعتماد، چند تن از نمایندگان مجلس شمال علیرضا رحیمی ، فاطمه ذوالقدر ،میرزایی نکو و محمد جمالی، اقدام به گمانه زنی در خصوص گزینه های وزارت دفاع(رفتن حسین دهقان و طرح گزینه هایی نظیر علی شمخانی و محمد فروزنده)کرده است .
*پایگاه خبری تحلیلی خط شکن به نقل از پایگاه خبری تحلیلی راه دانا و در مقاله گزینه های احتمالی کابینه روحانی در دولت دوازدهم ، بیان داشته است که جهت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حسین دهقان، علی شمخانی و اکبر ترکان گزینه‌های تصدی وزارت دفاع هستند که در این میان شانس حسین دهقان بیشتر از دیگران است.
** پایگاه تحلیلی خبری شعار سال در مقاله گمانه زنی از احتمالات کابینه دولت دوازدهم + لیست گزینه های 18 وزارتخانه ، بیان می دارد که ، به احتمال زیاد ، دولت به خدمت سردار دهقان در وزارت دفاع پایان داده و اقدام به معرفی گزینه جدید می کند. این تغییر نه بدلیل عدم رضایت از سردار دهقان، بلکه بنا بر یکسری ملاحظات امنیتی و سیاسی، شاید صورت بگیرد. چند گزینه قابل بحث در این خصوص علی شمخانی ، حبیب الله سیاری ، محمد فروزنده و امیر حاتمی می باشند.در این بین و در صورت اتمام صدارت حسین دهقان، بنظر می رسد که علی شمخانی و حبیب الله سیاری از اقبال بیشتری برای پذیرش این مهم برخوردار باشد. کاندید پست وزارت دفاع بدلیل حساسیت های خاص این پست ، می بایست تاییدیه های حاکمیتی لازم را داشته باشد.
بر اساس شنیده های جدید، احتمال حضور شمخانی در سمت وزارت بشدت کاهش یافته و با توجه به ماموریت های جدید داده شده به نیروی دریایی، حبیب الله ستاری، در نیروی دریایی ادامه خدمت خواهد داد. در این بین، شانس سرتیپ امیر حاتمی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران ، بیشتر می باشد. وی پیش از این در ستادکل نیروهای مسلح در سمت جانشین معاونت ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح مشغول خدمت بوده و در سال 1392 بعنوان جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انتخاب شدند.

*** وزارت راه و شهرسازی :
*پایگاه خبری تحلیلی خط شکن به نقل از پایگاه خبری تحلیلی راه دانا و در مقاله گزینه های احتمالی کابینه روحانی در دولت دوازدهم ، بیان داشته است که جهت وزارت راه و شهرسازی ،از علی عبدالعلی‌زاده و علی‌اکبر آقایی به‌عنوان گزینه‌های تصدی این وزارت‌خانه نام برده می‌شود. نام محمد سعیدنژاد معاون آخوندی نیز در بین گزینه ها دیده می شود. از سید محمدافشانی، استاندار فارس هم به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی وزارت راه‌و‌شهرسازی نام برده شده است.
** پایگاه تحلیلی خبری شعار سال در مقاله گمانه زنی از احتمالات کابینه دولت دوازدهم + لیست گزینه های 18 وزارتخانه ، بیان می دارد که ، با توجه به عملکرد عباس آخوندی، ماجرای قطار سمنان ، طرح سوالات چالشی و بعضا مسئله دار مجلس از وی، برخورد وی با رسانه ها و مقبولیت نچندان بالای وی در افکار عمومی ، احتمالا شاهد کنار رفتن عباس آخوندی در کابینه جدید خواهیم بود. مهمترین گزینه مطرح در این خصوص محمد سعیدی کیا و علی عبدالعلی‌زاده می باشند.هرچند زمزمه هایی در خصوص یکی از معاونین فعلی وزیر راه و شهرسازی و استاندار فعلی فارس ، هم شنیده می شود. این وزارتخانه بعد از انتخاب وزیر مسلما به ثبات نرسیده و شاهد تحولاتی چند و تبدیل احتمالی به دو وزارتخانه خواهد بود. لذا وزیر انتخابی برای وزارت راه و شهرسازی، می بایست از توانمندی های لازم برای اداره امور جاری و مدیریت فرآیند گذار، برخوردار باشد.
شنیده ها، حکایت از تداوم حضور عباس آخوندی بر مسند وزارت راه و شهرسازی دارد. تداومی حضوری که مسلما چالش های جدی برای این وزارتخانه ایجاد خواهد کرد. منتقدین در برخی موارد، اقتدار فنی آخوندی بر برخی از حوزه های فعالیتی وزارت راه و شهرسازی را پسندیده و حتی وی را مدیری موفق در اتمام برخی از پروزه های نیمه تمام حوزه راه ، معرفی می نمایند. ، اما نقد اصلی در شیوه برخورد، کم توجهی به حقوق شهروندان ، کم توجهی به حوزه شهرسازی، نوع انتصابات ، وضعیت شفافیت فعالیتی(خصوصا مالی و واگذاری پروژه های کلان)، پرداخت مطالبات پیمانکاران ، کم توجهی به ایده های جدید و نوآورانه در روند فعالیتی و مواردی همانند، است.

*** وزارت صنعت،معدن و تجارت :
* خبرگزاری ایلنا در مقاله ای بنام همه گزینه های دولت دوازدهم به نقل از روزنامه اعتماد، چند تن از نمایندگان مجلس شمال علیرضا رحیمی ، فاطمه ذوالقدر ،میرزایی نکو و محمد جمالی، اقدام به گمانه زنی در خصوص گزینه های وزارت صنعت،معدن و تجارت (رفتن نعمت زاده و طرح گزینه هایی همانند رضا ویسه)،کرده است.
*پایگاه خبری تحلیلی خط شکن به نقل از پایگاه خبری تحلیلی راه دانا و در مقاله گزینه های احتمالی کابینه روحانی در دولت دوازدهم ، بیان داشته است که جهت وزارت صنعت،معدن و تجارت ،گفته می‌شود محمد نهاوندیان رئیس فعلی اتاق بازرگانی ایران از جمله افرادی است که به‌احتمال زیاد برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی خواهد شد.نام محمد شریعتمداری هم برای وزارت صنایع در صورت تفکیک این وزارت خانه پیشنهاد شنیده می شود.
** پایگاه تحلیلی خبری شعار سال در مقاله گمانه زنی از احتمالات کابینه دولت دوازدهم + لیست گزینه های 18 وزارتخانه ، بیان می دارد که ، این وزارتخانه نیز بعد از انتخاب وزیر، شاهد تحولاتی چند و تبدیل احتمالی به دو یا سه وزارتخانه خواهد بود.بنظر می رسد با توجه به شرایط سنی و جسمی و همچنین عملکردی محمدرضا نعمت زاده، عمر مدیریت دولتی و سیاسی وی، در همین مقطع به اتمام رسیده و کنار نهاده شود.از جمله گزینه های مطرح شده در این خصوص، رضا ویسه ، محمد شریعتمداری ، حسن یونس ‌سینکی(معاون وقت شریعتمداری) و مسعود خوانساری می باشند.گمانه هایی از حضور احتمالی محمد نهاوندیان نیز شنیده می شود که در صورت صحت ماجرا، احتمالا توسط مجلس پس زده خواهد شد.در این بین، بنظر می رسد اقبال بالایی به سمت انتخاب رضا ویسه وجود داشته باشد.. چرا که بنظر می رسد محمد شریعتمداری، عهده دار یکی از معاونت های ریاست جمهوری گردد(در کابینه دوازدهم) . مسعود خوانساری نیز در برخی از حوزه ها، همرایی کامل با روحانی را نداشته و همچنین فاقد سوابق اجرایی کافی و شرایط لازم برای تصدی چنین مهمی است.
شنیده ها در روز سه شنبه(96/5/10)، تاکید بر قطعی شدن انتخاب محمد شریعتمداری دارد. نامبرده اشرافیت چندانی در حوزه صنعت و معدن نداشته، اما تجارب وی در حوزه تجارت، غیر قابل کتمان و انکار است. شریعتمداری، رابطه معتدل و خوبی بین جناحین چپ و راست داشته و همچنین توان بالای وی در تیم سازی، نقطه ضعف وی در حوزه صنعت و معدن را خواهد پوشاند.لذا بنظر گزینه خوبی برای کابینه دوازدهم محسوب می شود. منتقدین وی، الزام وی به افزایش شفافیت مالی و فنی در این حوزه را خواستارند. 

*** وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری:
* خبرگزاری ایلنا در مقاله ای بنام همه گزینه های دولت دوازدهم به نقل از روزنامه اعتماد، چند تن از نمایندگان مجلس شمال علیرضا رحیمی ، فاطمه ذوالقدر ،میرزایی نکو و محمد جمالی، اقدام به گمانه زنی در خصوص گزینه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (رفتن فرهادی و طرح گزینه هایی همانند نجفی و فرجی دانا)،کرده است. 
*پایگاه خبری تحلیلی خط شکن به نقل از پایگاه خبری تحلیلی راه دانا و در مقاله گزینه های احتمالی کابینه روحانی در دولت دوازدهم ، بیان داشته است که جهت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ،جعفر توفیقی، عبدالله جاسبی و جواد اطاعت گزینه‌های اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند که در این میان شانس جعفر توفیقی از دیگران بیشتر است. جعفر توفیقی سابقه تصدی وزارت علوم در دولت خاتمی را هم دارد.
** پایگاه تحلیلی خبری شعار سال در مقاله گمانه زنی از احتمالات کابینه دولت دوازدهم + لیست گزینه های 18 وزارتخانه ، بیان می دارد که ، دو گزینه اصلی برای این پست ، رضا فرجی دانا(گزینه اول) و جعفر توفیقی (گزینه دوم) می باشند. احتمالا رضا فرجی دانا، مجددا با مخالفت مجلس مواجه شده و در مقابل، مجلس با جعفر توفیقی، نرمتر برخورد کرده و بیشتر راه بیاید.وزیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، هر کسی که باشد، با چالش های چندانی برخورد نکرده و بدلیل شرایط در حال گذار آموزش عالی ، عمر مدیریتی وی، با کمترین چالش ها سپری خواهد شد.
شنیده ها حکایت دارد که دکتر توفیقی مامور به پیشنهاد اسامی مناسب جهت تصدی پست وزارت از بین دانشگاهیان، به دولت بوده است. همچنین شایستگی شخص ایشان ، توسط نزدیکان به دولت مورد تایید قرار گرفته است. اما بدلیل پاره ای ملاحظات از جمله ملاحظات سنی و سوگیری های سیاسی، ترجیح بر این شده که از ایشان در پست وزارت استفاده نگردد. نامزد پیشنهادی بجای ایشان ، دکتر علی خاکی صدیق می باشد. وی متولد۱۳۴۱درخرم‌آباد،رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و استاد گروه کنترل دانشکده برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی است. او در اسفند ۱۳۹۱ به عنوان «استاد برجسته مهندسی ایران» در اولین دورهٔ معرفی‌ این عنوان توسط فرهنگستان علوم دست یافته و از تاریخ ۱۴ آبان ۱۳۹۲ ، برای بار دوم ، ریاست دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی را عده دار می باشد. نکته قابل تامل در رزومه دکتر صدیق تحصیل ایشان در هر سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در دانشگاه های کشور انگلستان است(نیوکاسل، منچستر و سالفورد). سوال این است که ، این واقعیت بر انتخاب آقای روحانی ، اثرگذار بوده است یا خیر؟ هرچند دکتر صدیق ، حدود 10 سال زودتر از دکتر روحانی فارغ التحصیل دوره دکتری شده و دانشگاه محل تحصیل دکتر روحانی(کلدونین گلاسگو) با دانشگاه محل تحصیل دکتر صدیق، تفاوت داشته است.

*** وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
* خبرگزاری ایلنا در مقاله ای بنام همه گزینه های دولت دوازدهم به نقل از روزنامه اعتماد، چند تن از نمایندگان مجلس شمال علیرضا رحیمی ، فاطمه ذوالقدر ،میرزایی نکو و محمد جمالی، اقدام به گمانه زنی در خصوص گزینه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (رفتن صالحی امیری و طرح گزینه هایی همانند احمد مسجد جامعی و زهرا شجاعی)، کرده است.
*پایگاه خبری تحلیلی خط شکن به نقل از پایگاه خبری تحلیلی راه دانا و در مقاله گزینه های احتمالی کابینه روحانی در دولت دوازدهم ، بیان داشته است که جهت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، گفته می‌شود علی مطهری تنها گزینه این وزارتخانه است و احتمالاً سلطانی‌فر به‌ عنوان معاون وی در این وزارتخانه انتخاب خواهد شد.
** پایگاه تحلیلی خبری شعار سال در مقاله گمانه زنی از احتمالات کابینه دولت دوازدهم + لیست گزینه های 18 وزارتخانه ، بیان می دارد که ، بنظر می رسد که رضا صالحی امیری کنار رفته و سید عباس صالحی، احمد مسجدجامعي و حسام‌الدين آشنا بعنوان گزینه های احتمالی به مجلس معرفی گردند.در این بین، شانس سید عباس صالحی و احمد مسجد جامعی، بیشتر از مابقی رقبا بوده و احتمالا تمایل چندانی هم در حسام الدین آشنا جهت قبول پست اجرایی در حد وزارت، وجود نداشته باشد.
بررسی رزومه سید عباس صالحی (زاده ۱۳۴۲ - مشهد )نشان می دهد که وی دارای تحصیلات دکترای فلسفه از یکی از دانشگاه ها و پژوهشگاه های وابسته به حوزه علمیه بوده و در شرایط حاضر عهده دار معاونت فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران است. برخی از صاحب نظران بیان می دارند که صالحی، قبل از انتصاب در پست معاونت ، با وجود توانمندی های بالای فرهنگی ، علمی و اجرایی ، فاقد قابلیت های حضور در عالم سیاست بود و به واسطه حضور در منصب معاونت فرهنگی و سرپرستی چند روزه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وارد عرصه سیاست شده است(وی در دولت یازدهم و در دوره وزارت علی جنتی با هدف کاهش حساسیت قم در موضوعات ممیزی کتاب به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید. پس از استعفای علی جنتی از وزارت ارشاد دولت یازدهم، در ۲۸ مهر ۱۳۹۵ سید عباس صالحی به سرپرستی این وزارتخانه منصوب شد و تا رای اعتماد وزیر جدید در این سمت باقی ماند). در مجموع بنظر می رسد که صالحی نیز از امیدهای آتی دولت روحانی محسوب شده و چهره ای توانمند از خود نشان دهد.

*** وزارت کشور:
* خبرگزاری ایلنا در مقاله ای بنام همه گزینه های دولت دوازدهم به نقل از روزنامه اعتماد، چند تن از نمایندگان مجلس شمال علیرضا رحیمی ، فاطمه ذوالقدر ،میرزایی نکو و محمد جمالی، اقدام به گمانه زنی در خصوص گزینه های وزارت کشور(رفتن رحمانی فضلی و طرح گزینه هایی همانند محمد شریعتمداری ،موسوی لاری و مرتضی بانک) کرده است .
*پایگاه خبری تحلیلی خط شکن به نقل از پایگاه خبری تحلیلی راه دانا و در مقاله گزینه های احتمالی کابینه روحانی در دولت دوازدهم ، بیان داشته است که جهت وزارت کشور، به جز رحمانی فضلی، حجت‌الاسلام ناطق نوری، مجید انصاری و اسحاق جهانگیری، علی شمخانی، محمدشریعتمداری، محمد فروزنده، سیدمحمود علوی مطرح‌ترین گزینه‌ها برای تصدی این وزارت‌خانه مهم در دولت حسن روحانی هستند.
** پایگاه تحلیلی خبری شعار سال در مقاله گمانه زنی از احتمالات کابینه دولت دوازدهم + لیست گزینه های 18 وزارتخانه ، بیان می دارد که ، برخی از منابع آگاه و همچنین مبتنی بر تحلیل های انجام شده، احتمال تغییر وزیر کشور فعلی بسیار بالاست. تغییر عبدالرضا رحمانی فضلی نیز بدلیل عملکرد وی نبوده و حتی می توان بیان داشت که رئیس جمهور تا حد زیادی،رضایت از عملکرد وی دارد. همچنین ترس از رای نیاوردن در مجلس هم نمی تواند علل کنارنهادن فرضی، رحمانی فضلی باشد. چرا که نامبرده، از حمایت پارلمانی نسبتا مناسبی برخوردار است. جانشین های احتمالی رحمانی فضلی را شاید بتوان مصطفی پور محمدی ، حسنعلی امیری(معاون پارلمانی رئیس جمهور و قائم مقام وزارت کشور) و بنا بر برخی شنیده های دارای اهمیت کمتر، موسوی لاری دانست. در بین گزینه ها، بنظر می رسد که شانس پورمحمدی و امیری، برای انتخاب بالا باشد.
شنیده های جدید حکایت از کنار رفتن پورمحمدی و داستان دوگانه تداوم حضور عبدالرضا رحمانی فضلی و یا حضور حسنعلی امیری دارد.

*** وزارت نفت :
*پایگاه خبری تحلیلی خط شکن به نقل از پایگاه خبری تحلیلی راه دانا و در مقاله گزینه های احتمالی کابینه روحانی در دولت دوازدهم ، بیان داشته است که جهت وزارت نفت ،از بیژن نامدار زنگنه و سیدکاظم وزیری هامانه، کمال دانشیار به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه‌های تصدی این وزارتخانه کلیدی نام برده می‌شود.
** پایگاه تحلیلی خبری شعار سال در مقاله گمانه زنی از احتمالات کابینه دولت دوازدهم + لیست گزینه های 18 وزارتخانه ، بیان می دارد که ، هرچند روحانی اعتقاد و اعتماد خاصی به مدیر کارکشته و باتجربه ای چون مهندس زنگنه دارد ولی احتمالا با توجه به شرایط خاص سنی و برخی ادعاهای سو مدیریت صورت پذیرفته در خصوص ایشان، بیژن نامدار زنگنه ، کنار نهاده شده و فرد دیگری که مورد وثوق و مناسب حوزه تخصصی چون نفت باشد،معرفی می گردد. برخی از منابع تاکید بالایی بر معرفی کاظم وزیری هامانه داشته، برخی از منابع از متخصصان جوانتری چون منصور معظمی و غلامرضا منوچهری نام می برند. برخی دیگر از منابع هم، احتمال حضور اکبر ترکان، در کسوت وزیر نفت را مطرح می کنند.
شنیده های جدید، حکایت از تداوم حضور بیژن زنگنه دارد.

*** وزارت نیرو :
** پایگاه تحلیلی خبری شعار سال در مقاله گمانه زنی از احتمالات کابینه دولت دوازدهم + لیست گزینه های 18 وزارتخانه ، بیان می دارد که ، احتمال تداوم فعالیت حمید چیت چیان در دولت دوازدهم وجود دارد. اما در صورت کنار نهاده شدن وی، نام حبيب‌الله بيطرف و موسی رفان، بعنوان جدي‌ترين گزينه های اين وزارت، شنيده مي‌شود. چنانچه از حبیب الله بی طرف در وزارت نیرو استفاده نگردد، امکان بهره گیری از توانمندی های وی در وزارت نفت ، وجود دارد.
شنیده های جدید، حکایت از معرفی حبیب الله بی طرف دارد.بیطرف از ابتدای سال ۱۳۶۹ تا پایان سال ۱۳۷۳ به مدت پنج سال در سمت معاونت آموزشی وزارت نیرو (به وزارت بیژن نامدار زنگنه) فعالیت داشت و همزمان به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه در مراکز آموزش عالی نیز تدریس می‌نمود. وی از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶ به عنوان مجری طرح‌های سد و نیروگاه کارون 3 و کارون 4، در وزارت نیرو مشغول به کار بود. حبیب‌الله بیطرف در فاصله سال های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ در کابینه اول و دوم سید محمد خاتمی برای مدت ۸ سال، عهده‌دار وزارت نیرو بود.

*** وزارت ورزش و جوانان :
*پایگاه خبری تحلیلی خط شکن به نقل از پایگاه خبری تحلیلی راه دانا و در مقاله گزینه های احتمالی کابینه روحانی در دولت دوازدهم ، بیان داشته است که جهت وزارت ورزش و جوانان،مسعود سلطانی‌فر ، محمد دادکان و سعید فائقی، قدرتعلی حشمتیان گزینه‌های تصدی این وزارت‌خانه هستند.
** پایگاه تحلیلی خبری شعار سال در مقاله گمانه زنی از احتمالات کابینه دولت دوازدهم + لیست گزینه های 18 وزارتخانه ، بیان می دارد که ، احتمالا مسعود سلطانی فر با توجه به عدم کارآمدی خاص برای تحقق راهبردهای دولت دوازدهم ، کنار نهاده شده و به گزینه هایی همانند محمد دادکان،محسن صفایی فراهانی ، نصرالله سجادی،محسن مهرعلیزاده پرداخته می شود. سرنوشت این وزارتخانه بعد از ثبات اولیه برقرار شده و فعالیت وزیر جدید، مجددا متزلزل شده و احتمالا شاهد احیای دو سازمان یا وزراتخانه مستقل، تربیت بدنی و امور جوانان خواهیم بود. در کنار اسامی یاد شده، اسامی سعید فائقی و قدرتعلی حشمتیان نیز شنیده می شود، افرادی که با بررسی رزومه انها شاید بتوان گفت که فاقد صلاحیت های حرفه ای لازم برای گزینه شدن در حوزه های ورزش و جوانان هستند. عمر سیاسی و مدیریتی مسعود سلطانی فر نیز با کنار رفتن احتمالی از وزارت ورزش و جوانان به اتمام نرسیده و احتمالا در یکی از بخش های نهاد ریاست جمهوری، مشغول فعالیت خواهد شد.
شنیده های جدید حکایت از تداوم حضور  سلطانی فر بر وزارت ورزش و امور جوانان دارد. اما آنچه که به احتمال بالا در دوره صدرات ایشان اتفاق خواهد افتاد ، افزایش نارضایتی ها از مدیریت یک غیر ورزشی بر حوزه ورزش، الزام به تخصصی سازی حوزه جوانان ، مطالبه افزایش شفافیت های مالی در حوزه ساخت و سازهای ورزشی، کمک های صورت گرفته به تیم های ورزشی ، طرح های مادر اجرا شده در وزارت و مواردی همانند است. چالش هایی که ممکن است حتی به کنار رفتن سلطانی فر منجر شود. 

تجمیع  اخبار در خصوص گزینه های کابینه دوازدهم و مدیران دستگاه های اجرایی


*** معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری :
** پایگاه تحلیلی خبری شعار سال در مقاله گمانه زنی از احتمالات کابینه دولت دوازدهم + لیست گزینه های 18 وزارتخانه ، بیان می دارد که ، بنظر می رسد دوره مدیریتی سورنا ستاری به سرآمده باشد و حمید میرزاده، جای وی را اشغال نماید.این انتصاب می تواند بنوعی عامل کنترل کننده دانشگاه آزاد اسلامی نیز، محسوب شود.


*** سازمان محیط زیست :
* خبرگزاری ایسنا به نقل از ابوالفضل سروش(نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس)، در مقاله گزینه‌های احتمالی مورد حمایت روحانی برای کابینه دوازدهم معتقد است که معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست خواهد بود. 
*پایگاه خبری تحلیلی خط شکن به نقل از پایگاه خبری تحلیلی راه دانا و در مقاله گزینه های احتمالی کابینه روحانی در دولت دوازدهم ، بیان داشته است که جهت سازمان محیط زیست ،از معصومه ابتکار به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه ریاست سازمان حفظ محیط زیست نام برده می‌شود.
عیسی کلانتری و حاجتی نیز جزو گزینه های دیگر محیط زیست هستند.
** پایگاه تحلیلی خبری شعار سال در مقاله گمانه زنی از احتمالات کابینه دولت دوازدهم + لیست گزینه های 18 وزارتخانه ، بیان می دارد که ، خدا حافظی معصومه ابتکار از سازمان محیط زیست ، بدلیل عملکردهای ضعیف و غیر قابل قبول ، مقبولیت درون سازمانی نسبتا کم و کم تمایلی افکار عمومی به پذیرش وی، با احتمال بالا تحقق می یابد. هرچند گزینه مناسب خاصی در این مورد تاکنون مطرح نشده است، ولی بنظر می رسد گزینه یا گزینه های مطرح شده آتی ، باید قابلیت کارشناسی، فنی و مدیریتی بالایی در مباحث محیط زیست داشته باشند همچنین بدلیل حساسیت های محیط زیست ایران، چنین فردی باید الزاما مرد باشد(کنار نهادن نگاه تزئینی و لوکس به محیط زیست و ضرورت درگیری اجرایی بالا با رویکرد بین و فرابخشی).با توجه به روحیات معصومه ابتکار، بنظر می رسد که با کنار رفتن فرضی از ریاست سازمان محیط زیست، عرصه سیاسی کشور را رها نکرده و بشدت متمایل به حضور در سایر عرصه های مدیریتی است. شایعه شهرداری او بر شهر تهران را می توان از زوایای مختلف تفسیر نمود. بنظر می رسد، ضروری باشد که ابتکار چند وقتی عرصه مدیریتی کشور را ترک کرده و حضور موثر نداشته باشد،تا افکار عمومی و فضای مدیریتی کشور،آمادگی تدریجی برای استفاده مجدد از وی را پیدا کند.


*** سازمان گردشگری ، صنایع دستی و میراث فرهنگی :
* خبرگزاری ایلنا در مقاله ای بنام همه گزینه های دولت دوازدهم به نقل از روزنامه اعتماد، چند تن از نمایندگان مجلس شمال علیرضا رحیمی ، فاطمه ذوالقدر ،میرزایی نکو و محمد جمالی، اقدام به گمانه زنی در خصوص گزینه های سازمان گردشگری،صنایع دستی و میراث فرهنگی (رفتن خانم احمدی پور و طرح گزینه هایی همانند حسین مرعشی)، کرده است.
*پایگاه خبری تحلیلی خط شکن به نقل از پایگاه خبری تحلیلی راه دانا و در مقاله گزینه های احتمالی کابینه روحانی در دولت دوازدهم ، بیان داشته است که جهت سازمان گردشگری،صنایع دستی و میراث فرهنگی، زهرا احمدی پور ،محمد بهشتی و حسین مرعشی گزینه های این معاونت هستند.
** پایگاه تحلیلی خبری شعار سال در مقاله گمانه زنی از احتمالات کابینه دولت دوازدهم + لیست گزینه های 18 وزارتخانه ، بیان می دارد که ، با توجه به انتصاب تازه زهرا احمدی‌پور و عدم وجود عملکرد نامطلوب از وی و همچنین، نبود یا کمبود اراده لازم در دولت، جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت های سازمان میراث فرهنگی، وی همچنان مدیریت سازمان را برعهده داشته باشد.. ذکر اسامی و گزینه هایی نظیر حسین مرعشی و سید محمد بهشتی، جزو گمانه زنی های نسبتا پرت بنظر می رسند.
برخی از شنیده های جدید ، تاکید بر حضور علی اصغر مونسان(مونسان ، گویا خواهرزاده حسن روحانی و مدیرعامل منطقه آزاد کیش است. وی فارغ التحصیل مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف، کارشناسی ارشد مدیریت ساخت از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از سازمان مدیریت صنعتی می باشد. مونسان پیش از این با حکم محمدباقرقالیباف، عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران بود) بر این پست دارد. عدم وجود سوابق اجرایی و کارشناسی مرتبط و همچنین شفافیت غیر کافی روند فعالیت منطقه آزاد کیش در دوره مدیریتی ایشان ، انتخاب این گزینه را به صلاح دکتر روحانی تمام نمی کند.

*** سازمان ملی بهره وری ایران :
** پایگاه تحلیلی خبری شعار سال در مقاله گمانه زنی از احتمالات کابینه دولت دوازدهم + لیست گزینه های 18 وزارتخانه ، بیان می دارد که ، روحانی با انتخاب رئیس قبلی این مرکز، نشان داد که مرکز ملی بهره وری اولویت چندانی در انتخاب های مدیریتی وی ندارد(اگر غیر از این می بود ، احتمالا رویا طباطبایی بعنوان رئیس چنین مرکزی انتخاب نمی شد و با حساسیت ویژه ای تر اقدام به انتخاب مدیر می گردید). همچنین به احتمال زیاد و با توجه به تجارب قبلی مربوط به انتصابات و کنار نهادن مدیران در مرکز ملی بهره وری، مدیر مرکز در دور جدید تغییر نموده، اما همچنان وجود حساسیت خاص دولت به انتخاب مدیر این مرکز، بعید به نظر می رسد.


*** معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری :
*پایگاه خبری تحلیلی خط شکن به نقل از پایگاه خبری تحلیلی راه دانا و در مقاله گزینه های احتمالی کابینه روحانی در دولت دوازدهم ، بیان داشته است که جهت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ، شهیندخت مولاوردی، معصومه ابتکار گزینه های این معاونت هستند . زهرا پیشگاهی‌فر به ‌احتمال فراوان به سمت ریاست مرکز امور مشارکت زنان منصوب خواهد شد. پروین داداندیش نیز این بخت را دارد.
** پایگاه تحلیلی خبری شعار سال در مقاله گمانه زنی از احتمالات کابینه دولت دوازدهم + لیست گزینه های 18 وزارتخانه ، بیان می دارد که ، گزینه هایی نظیر زهرا پیشگاهی‌فر(دکتری جغرافیای سیاسی و. نایب رئیس و عضو شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی) ، زهرا شجاعی ، شهیندخت مولاوردی و حتی زهرا مصطفوی مطرح می باشند. بنظر می رسد شهیندخت مولاوردی و زهرا مصطفوی، پذیرای این پست نخواهند بود. همچنین تعمق در حوزه تخصص ، عملکردهای شاخص و تالیفات زهرا پیشگاهی فر، چندان مناسبت معناداری را برای تصدی ریاست مرکز امور مشارکت زنان، نشان نمی دهد. لذا احتمال گرایش به سمت زهرا شجاعی، بیشتر است.
برخی از شایعات جدید، تاکید بر حضور معصومه ابتکار در این پست دارند. چنانچه این شایعات صحت داشته باشد، باید منتظر حجم عظیمی از انتقادات کارشناسی و مدیریتی ، بر این انتصاب باشیم. چرا که عملکرد خانم ابتکار به قضاوت بسیاری از صاحب نظران، در پست های قبلی خود به هیچ وجه قابل دفاع نبوده است.

*** این گزارش ادامه دارد و به روز رسانی می شود ...........

* گزارش اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال 
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
0
1
چقدر جالب و بشکل لایه ای اقدام به بررسی شده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
0
1
بنوبه خودم از شما سپاسگذاری می کنم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
0
0
چرا بغیر از لینک های اخبار منتشره در سایت خودتون، سایر لینک ها باز نمی کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین