پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۰۶۶
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
غلامعلی جعفرزاده نائب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی درباره فرآیند رای اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادی و عدم تایید صلاحیت حبیب‎الله بیطرف از سوی نمایندگان مجلس اظهارکرد: بنده براین باورم که که شخص بیطرف به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت نیرو برای حضور در این وزاتخانه رغبت و تمایل بسیاری نداشت.

شعار سال: وی تصریح کرد: به این نکته نیز باید اشاره کنم که تیم وزارت نیرو هم به نسبت سایر وزراتخانهها اقدام جدی را در جهت رای آوردن بیطرف در مجلس به کار نگرفت و این امر سبب شد تا بیطرف نتواند اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کند.

نائب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی خاطرنشان کرد: طبق اطلاعاتی که بنده در اختیار داشتم رئیسجمهور تنها وزرای پیشنهادی را به مجلس معرفی کرده بود و تاکید داشت که افراد معرفی شده خود رای لازم را بدست آورند از این رو ما شاهد بودیم که وزرای پیشنهادی برای کسب رای در مجلس خیمه زده بودند و شبانهروزی رایزنی می‌کردند.

جعفرزاده تاکید کرد: حتی به یاد دارم که در جریان بررسی صلاحیت وزرا یک شب در مجلس که همه نمایندگان رفته بودند و بنده نیز در حال ترک مجلس بودم علی ربیعی تنها در مجلس بود و اقداماتی را برای رایزنی با نمایندگان انجام میداد.

وی درباره رای بالای نمایندگان مجلس به رحمانیفضلی تصریح کرد: بدون شک باتوجه به اینکه رحمانی فضلی منتسب به جریان آقای لاریجانی است این امر سبب شد تا نمایندگان مجلس در جریان رای اعتماد از وی حمایت کنند.

نائب رئیس فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: البته باید به این موضوع نیز اشاره داشته باشم که رحمانیفضلی در این دوره با تک تک مخالفان خود جلسه ونشست برگزار کرد و سعی کرد رضایت آنها را جلب کند از این رو این امر نیز سبب شد تا نمایندگان درجهت اعتماد دوباره به وی اقدام کنند.

جعفرزاده با اشاره به اینکه فراکسیون مستقلین ولایی در موضوع رای اعتماد به ورزا بهترین عملکرد را داشت اظهارکرد: ما به صورت شبانهروزی و حرفهای در جهت انتخاب وزرا و نحوه رای اعتماد به آنها کارکردیم و در نهایت به آنچه هدفمان بود دست پیدا کردیم روندی که به خوبی عقب ماندن و ضعف دو فراکسیون امید و نمایندگان ولایی را نسبت به ما نشان داد.

وی اظهارکرد: ما در فراکسیون ولایی پیرامون بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رایگیری کردیم و با توجه به رویکردهای امروز نمایندگان در رای اعتماد آنچه حاصل شد به عین و مشابه آمار و ارقام فراکسیون مستقلین بود.

نائب رئیس فراکسیون امید تصریح کرد: بنده معتقدم فراکسیون ما با توجه به مطالبات مردم در موضوع رای اعتماد و بررسی صلاحیت وزرا بسیار خوب عمل کرد روندی که سایرفراکسیونها نیز باید آن را انجام می‏‌دادند.

وی تاکید کرد: آنچه امروز در بحث رای اعتماد و بررسی صلاحیت وزرا حاصل شد نتیجه خردجمعی برخی از نمایندگان در فراکسیون مستقلین ولایی بود که باید آن را از هرگونه سیاسیکاری به دور دانست و تنها در جهت منافع مردم تعبیر کرد.

نائب رئیس فراکسیون مستقلین در پایان اظهارکرد: امیدواریم وزرایی که موفق به کسب رای اعتماد نمایندگان شدند در جهت تحقق مطالبات مجلس و مردم به بهترین شکل ممکن وارد عمل شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت خبر فوری، تاریخ 29 مرداد 96، کد مطلب: 176654:www.khabarfoori.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین