پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۸۳۰
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
در آخرین تغییرات در چیدمان کابینه حسن روحانی در دولت دوازدهم، شنیده‌ها حکایت از رفتن بی‌طرف به وزارت نفت و صالحي اميري به دفتر رئیس‌جمهور دارد.

شعارسال: دولت دوازدهم بر اساس آنچه حسن روحانی وعده داده بود با تغییرات گسترده‌ای همراه خواهد شد و بسیاری از وزرای دولت یازدهم رئیس‌جمهور منتخب را در دولت بعدی همراهی نخواهد کرد.

بر همین اساس شنیده‌ها حکایت از آن دارد که يكي از مهم‌ترین تغییرات در کابینه دوازدهم نزدیک شدن حبیب‌الله بی‌طرف به وزارت نفت و صالحی امیری به رئیس دفتری رئیس‌جمهور است.

حسن روحانی باوجود رضایت کامل از عملکرد وزیر موفق دولت یازدهم به دلایل تمایل شخصی زنگنه و همچنین کاهش حاشیه‌ها از وزارت نفت و سرعت بخشی با تزریق نیروی جوانی و تازه‌نفس به فعالیت‌های این وزارتخانه استراتژیک، حاضر به قطع همکاری با بیژن نامدار زنگنه شده است.

بر همین اساس از میان گزینه موردنظر برای جایگزینی زنگنه، روحانی نام حبیب‌الله بی‌طرف را در کنار وزارت نفت نوشته است.

حبیب‌الله بی‌طرف از مدیران بی حاشیه و پاک دستی است که سال‌ها تجربه در سطوح مختلف اجرایی را دارد. بی‌طرف که از اعضای کمیته مرکزی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام و در آبان ۱۳۵۸ سفارت ایالات‌متحده در تهران را به همراه سایر دانشجویان تسخیر کرد، فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۵۸ با مشارکت در راه‌اندازی جهاد سازندگی آغاز کرد.

او در فاصله سال‌های ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۸ استاندار یزد بود. از ابتدای سال ۱۳۶۹ تا پایان سال ۱۳۷۳ به مدت پنج سال، در سمت معاون آموزشی وزارت نیرو فعالیت داشت. بی‌طرف در دولت‌های هفتم و هشتم، در کابینه اول و دوم سید محمد خاتمی، به‌عنوان وزیر نیرو فعالیت کرد.

بی‌طرف هم‌اکنون به‌عنوان معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت ایران و رئیس سازمان نظام‌مهندسی استان تهران فعالیت می‌کند.

بی‌طرف كه از گزینه‌های جدي وزارت نيرو بود قرار است كه به‌عنوان وزير نفت معرفي شود. حضور پرمعنا بی‌طرف در مديريت كلان وزارت نفت نشان از يك برنامه‌ریزی از قبل براي تغيير و تحول در اين وزارتخانه استراتژيك دارد.

از دیگر تغییرات در کابینه دولت دوازدهم، انتخاب سيد رضا صالحی امیری به‌عنوان رئیس دفتر رئیس‌جمهور است. صالحی امیری جایگزینی کسی می‌شود که به‌زعم حسن روحانی در دولت یازدهم گیوه‌ها را برای دفاع از دولت ور‌نکشیده بود.

محمد نهاوندیان از سیاستمدار و اقتصاددانی است که بیش از نزدیکی به جریان اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا به جریان اصولگرا و محافظه‌کار سنتی نزدیکی دارد. بر همین اساس شاید او برای دفاع از دولتی با تفکرات اصلاحی و اعتدالی ملاحظاتی داشت و هیچ‌گاه حاضر نشد در مقابل تندروها و مخالفان دولت سینه سپر کند.

او همچنین با انتصابات حاشیه سازش یکی از بزرگ‌ترین ضربه‌ها را به دولت یازدهم وارد کرد. آنجا که عضو ارشد ستاد محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 یعنی پرویز اسماعیلی را به‌عنوان مسئول اطلاع‌رسانی دولت روحانی انتخاب کرد و از همین ناحیه دولت روحانی متحمل بیشترین ضربه‌ها شد.

تیم اطلاع‌رسانی از مهم‌ترین نقاط ضعف دولت روحانی بود؛ نقطه‌ضعفی که مرحوم آیت‌الله هاشمی هم در اواخر دوران حیات خویش در چند نوبت نسبت به آن تذکر داد و خواستار تغییر در این تیم شود تا دولت بتوانند در رابطه با عملکرد خود در حوزه‌های مختلف اطلاع‌رسانی کند.

بااین‌حال به دلیل اصرار نهاوندیان بر ابقای این تیم دولت یازدهم تا نزدیک به انتخابات و پس از آغاز به کار ستادهای انتخاباتی و فعال شدن دلسوزان و هواداران روحانی بسیاری از فعالیت‌ها و دستاوردهای دولت یازدهم نزد افکار عمومی مغفول مانده بود.

بر این اساس به دلیل تأکید روحانی بر اینکه تمایل دارد افرادی که در دولت دوازدهم برگزیند که ابایی از دفاع و همراهی تام و تمام از دولت نداشته باشند، محمد نهاوندیان جاي خود را به رضا صالحی امیری خواهد داد تا وي با انتخاب مديران شايسته بتواند زمینه روشن شدن موتور اطلاع‌رسانی در دولت دوازدهم را باقدرت هر چه تمام‌تر فراهم کند.

صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم، از جمله همراهان قدیمی با حسن روحانی است که اعتقاد کافی و وافی به گفتمان دولت دارد ابایی برای دفاع از دولت در مقابل منتقدان و مخالفان دولت ندارند و به نوعی او یکی از همان گیوه ورکشیده های دولت یازدهم بود.

صالحی امیری همچنین در دوران حضور خود در دولت یازدهم نشان داد که از توان برقراری ارتباط خوب با رسانه‌ها برخوردار است که این خصیصه حداقل می‌تواند در دولت دوازدهم و در موقعیت جدید او به آگاه‌سازی مردم در رابطه با دستاوردهای دولت در حوزه‌های مختلف منجر شود.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری رویداد 24، تاریخ انتشار: 17 تیر 1394، کد مطلب: ۶۴۲۳۹:www. rouydad24.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین