پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۶۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
برای پیشبرد اهداف کلان کشور، باید یکپارچگی در دولت وجود داشته باشد که دیگر موانعی برای دولت ایجاد نشود. این موضوع نسبت به مسائل دیگر مانند جوانگرایی، مدیریت‌های جدید، افراد با انگیزه تر و پر انرژی تر و... مقدم‌تر است.

شعار سال: یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: اصولگرایان به صورت تشکیلاتی هیچ درخواستی از ایشان نداشتند و بهتر هم است آقای روحانی از منتقدان برای انتخاب کابینه استفاده نکند. زیرا این مانع از آن می‌شود که کابینه ایشان منسجم باشد و با توجه به اینکه باید درقبال عملکرد کابینه خود پاسخگو باشد اگر از میان منتقدان وزرایی را انتخاب کنند، این پاسخگویی تاحدودی مخدوش می‌شود.

ناصر ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی در خصوص چالش های موجود درباره انتخاب کابینه که حسن روحانی با آنها مواجه است درگفت‌گو با فراروگفت: عمدتا چالش های سیاسی که رئیس جمهور درباره انتخاب کابینه دولت دوازدهم با آن مواجه است، از سوی طرفداران و حامیان خودشان ایجاد شده یا خواهد شد. زیرا جریان حامی ایشان از طیف‌ها و تشکل‌های مختلفی هستند که سلایق و دیدگاه های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند و طبیعتا در تلاش هستند که از طیف و حزب خود تعداد بیشتری در کابینه حضور داشته باشند.

وی تاکید کرد: مسلما در این مورد خاص بحث رقبای دولت مطرح نیست. زیرا نه فشاری از سمت آن به رئیس جمهور وارد می‌شود و نه به طور کلی می تواند فشاری وارد کند. یعنی زمینه آن را ندارد که دولت را تحت فشار قرار دهد که از جریان متبوع خودشان در کابینه حضور داشته باشد. طبعا منطقی هم نیست آقای رئیس جمهور بپذیرند که از طیف منتقد دولت در کابینه حضور داشته باشند.

این فعال سیاسی درخصوص اینکه آیا لازم است از جریان مقابل دولت هم در کابینه حضور داشته باشند گفت: البته اختیار کامل درخصوص چینش کابینه کاملا برعهده شخص رئیس جمهور است و طبق سنت سیاسی که در کشور داریم این اتفاق رخ نخواهد داد. زیرا تا امروز تمامی دولت‌ها تلاش کردند در راستای همان تفکرات خودشان افراد داخل کابینه را انتخاب کنند. به نظر من بهتراست آقای روحانی در کابینه خود از منتقدان و مخالفان استفاده نکند.

او تصریح کرد: زیرا اصولگرایان به صورت تشکیلاتی هیچ درخواستی از ایشان نداشتند و بهتر هم است آقای روحانی از منتقدان برای انتخاب کابینه استفاده نکند. زیرا این مانع از آن می‌شود که کابینه ایشان منسجم باشد و با توجه به اینکه باید درقبال عملکرد کابینه خود پاسخگو باشد اگر از میان منتقدان وزرایی را انتخاب کنند، این پاسخگویی تاحدودی مخدوش می‌شود.

ایمانی ادامه داد: وقتی در طول انتخابات یا بعد از آن، این بحث مطرح می‌شود که اظهار گله کردند که برخی از اعضای دولت از آقای روحانی حمایت نکردند، بنابراین درست ترین کار ممکن این است که تمامی اعضای دولت از جریان موافق و حامی انتخاب شوند که دوباره چنینی اتفاقی رخ ندهد.

وی اظهار کرد: نکته دومی که در خصوص فشارهایی که روی آقای روحانی وجود دارد، بحث انسجام کابینه است. یعنی این چینش های وزرا به خصوص در حوزه اقتصادی باید به گونه ای باشد که ناهماهنگی‌هایی که در دولت یازدهم وجود داشت، در دولت آینده ایشان وجود نداشته باشد.

او درباره نقاط ضعفی که در کابینه دولت یازدهم وجود داشت و باید در دولت دوازدهم رفع شوند گفت: یک نکته مهمی که ضعف بزرگی برای کابینه دولت یازدهم وجود داشت، عدم انسجام بود.مثلا اگر دقت کرده باشید می بینید که در حوزه بهداشت و درمان اختلافات جدی میان وزرای محترم بهداشت و کار وجود داشت یا در حوزه اقتصاد اختلافات اساسی میان وزارت اقتصاد با سازمان برنامه و بودجه و مشاوران اقتصادی رئیس جمهور وجود داشت. همچنین میان وزارتخانه های اجرایی مانند صنعت و معدن با جهاد کشاورزی هم اختلافاتی وجود داشت.

این تحلیلگر اصولگرا تصریح کرد: صحبت من این نیست که بخواهم بگویم کدام درست می گفتند و کدام غلط. صرفا این مد نظر من است که این اختلافات وجود داشت و مانع از عملکرد بهتر دولت می‌شد. لذا برای پیشبرد اهداف کلان کشور، باید این یکپارچگی در دولت وجود داشته باشد که دیگر چنین موانعی ایجاد نشود. این موضوع نسبت به مسائل دیگر مانند جوانگرایی، مدیریت‌های جدید، افراد با انگیزه تر و پر انرژی تر و... مقدم‌تر است.

همچنین ایمان در پایان با اشاره به شرایط احتمالی دولت درباره رای اعتماد از مجلس گفت: همیشه زمانی که کابینه جدید به مجلس معرفی می‌شوند با چالش هایی مواجه بودند و خواهند بود. ما به جز یک دو مورد که به عنوان مثال دولت آقای خاتمی یکی از آنها بود و تمامی اعضای پیشنهادی کابینه ایشان موفق به اخذ رای اعتماد مجلس شدند در باقی موارد معمولا چندنفر از این افراد نمی توانند رای اعتماد از مجلس بگیرند. اما قطعا اکثریت کابینه دولت دوازدهم می توانند از مجلس رای اعتماد بگیرند زیرا به هرحال این مجلس هماهنگی و همکاری بیشتری نسبت به مجلس نهم با دولت دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری فرارو ، تاریخ انتشار 16تیر 96، کدمطلب:۳۲۱۴۷۹، www.fararu.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
0
حرف های قشنگی نزده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
0
این ناضر ایمانی همون ناصر ایمانی که (از طیف موسوم به اصولگرا و عضو شورای سردبیری روزنامه‌ رسالت)، شوهر خواهر سعید حجاریان است؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین