پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۸۹۱
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
رئیس فراکسیون ولایی مجلس و وزیر دولت احمدی نژاد تاکید دارد: کابینه دوم روحانی به نسبت کابینه اول باید 50 درصد تغییرات داشته باشد تا کارآیی لازم را پیدا کند.

شعار سال: حميدرضا حاجي بابايي، رئيس فراكسيون ولايي مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که آيا دولت تاکنون با اعضاي اين فراكسيون براي كابينه جلسه اي داشته است به خبرنگار نامه‌نيوز گفت: دولت تا الان هيچ گونه صحبت و يا بحثي با فراكسيون نمايندگان ولايي در این مورد نداشته است، ما خودمان در همين زمينه ١٥نَفَر را تعيين كرديم كه اگر دولت قصد تعامل داشت از طريق اين كميته مذاكراتي را داشته باشيم.

وي در مورد احتمال استفاده دولت از نمايندگان در كابينه دوازدهم اظهار داشت : همه نمايندگان ظرفيت هستند و دولت بايد بررسي كند و اگر تمايل داشت مي تواند اين كار را انجام دهد، البته اينكه بگويم دولت بايد حتما از نمايندگان مجلس استفاده كند درست نيست چراكه اين انتخاب در اختيار دولت است.

حاجي بابايي بيان كرد: من اعتقاد دارم وقتي كسي در مسئوليت وزارت يا بالاتر قرار مي گيرد اگر يك دوره نماينده بوده باشد قطعا موفق تر خواهد بود.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: اين دولت است كه بايد كابينه را پيشنهاد دهد و اگر روزي دولت به اين جمع بندي رسيد كه كسي توانايي اين كار را دارد مي تواند پيشنهاد دهد والا كسي اصراري براي معرفي افراد خاص ندارد، در واقع ما بايد در مورد شاخص ها صحبت كنيم نه افراد.

حاجي بابايي در مورد برخي صحبت ها مبني بر پيشنهاد دولت به دو نَفَر از اعضاي فراكسيون مستقلين براي حضور در كابينه گفت: چنين چيزي را نشنيده ام و خبري ندارم.

این عضو جمنا در پاسخ به این سوال که احتمال می دهید در كابينه دوازدهم بيشتر از اصولگرايان معتدل استفاده شود، گفت: تا امروز خود دولت هم چنين چيزي را نمي داند ،پشت پرده معمولا فعل و انفعالاتي وجود دارد كه ممكن است آن پشت يك گروهي با گروه ديگر به جمع بندي برسند.

اين نماينده اصولگرايي مجلس در مورد اينكه آيا اين به معناي سهم خواهي گروهها و جريانهاي سياسي در كابينه است گفت: اميدواريم كه سهم خواهي مطرح نباشد ولي برخي ظواهر حكايت از همين سهم خواهي دارد.

وي در مورد برخی پیشنهادات اصولگرایان به روحانی مبنی بر حضور باهنر در كابينه نيز گفت: آقاي باهنر فرد قوي و توانمندي است و اگر دولت از وي استفاده كند خوب است.

نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي در پيش بيني خود از تركيب كابينه دوم بيان كرد: كابينه قوي كابينه اي است كه خودش كار اقتصادي نكند يعني خودش مشغول كار اقتصادي خانواده خودش نباشد، افرادي انتخاب شوند كه تمام توانشان را براي كار بگذارند، جهادي وارد كار شوند و هماهنگي لازم را با دولت داشته باشند و به برنامه ششم و اسناد بالادستي اعتقاد داشته باشد و براساس آن حركت كند.

وي خاطر نشان كرد: كابينه دوم بايد بالاي ٥٠درصد نسبت به كابينه اول تغيير كند كه كارآيي لازم را داشته باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری نامه ، تاریخ انتشار 24 تیر 96، کدمطلب:۴۱۶۷۸۰، www.namehnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین