پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۵۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
نماینده بویراحمد و دنا می‌گوید؛ افرادی که الفبای اشتغال را نمی‌شناسند با هدف تسویه‌حساب‌های سیاسی به وزارت کار هجمه وارد می‌کنند.

شعار سال: «غلام محمد زارعی» با انتقاد از کسانی که اشتغال را به وزارت کار گره می‌زنند و به بهانه میزان بیکاری؛ وزارت کار را تخریب می‌کنند، گفت: اشتغال یک مساله کلی است که بسیاری از دستگاه‌ها باید برای حل آن اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید موضوع اشتغال در کشور حلاجی شود و برای آن راهکار ارائه شود، گفت: هرگز نمی‌توانیم یک وزارتخانه یا دستگاه خاصی را مسوول اشتغال‌زایی بدانیم و بیکاری را بر دوش آن وزارتخانه و وزیر مربوطه آن بگذاریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید تحلیل درستی از اشتغال‌زایی در کشور داشته باشیم، گفت: یکی از مشکلاتی که اشتغال در کشور را مورد تهدید قرار داده، ریسک بالای سرمایه‌گذاری‌ و موانعی‌ست که بر سر راه تولید وجود دارد. این موانع موجب شده مردم سرمایه‌های خود را در بانک‌ها سپرده‌گذاری کنند و رغبتی به سرمایه‌گذاری در امور اشتغال‌زایی نداشته باشند. در نتیجه میزان بیکاری افزایش یافته با این‌حال امروز تمام مشکلات را بر دوش وزارت کار و دکتر ربیعی می‌گذارند که این امر درست نیست.

زارعی با اشاره به بحران تعاونی‌های اعتباری گفت: اینکه مردم اعتقادی به سرمایه‌گذاری در صنعت ندارند و به دنبال گرفتن سود بی‌دردسر هستند، نتیجه‌اش را در افرادی می‌بینیم که مقابل مجلس و بانک مرکزی تجمع کرده و شیشه‌های این مراکز اعتباری را می‌شکنند. آیا این هم مشکل عملکرد وزارت کار است؟!

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که ساختار سرمایه‌گذاری اصلاح نشود، وضعیت صنعت و اشتغال کشور به همین صورت است، گفت: آنها که وزارت کار را مسوول می‌دانند بهتر است با دقت بیشتری علت مسایل را بررسی کرده و از سیاسی کاری دست بردارند. این افراد مغرضانه به وزارت کار نگاه می‌کنند و سعی دارند هر مشکلی را به دستگاه خاصی نسبت بدهند تا دولت را زیر سوال ببرند.

عضو کمیسیون صنایع با تاکید بر اینکه شاید وزارت کار مسوول اشتغال باشد اما متولی آن نیست، گفت: مسوول اشتغال‌زایی تمامی دستگاه‌های سیاست‌گذار کشور هستند و همه آنها باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به برنامه سند چشم‌انداز ٢٠ ساله و برنامه ٥ ساله توسعه و بودجه سالانه گفت: در کدامیک از این اسناد بالادستی وزارت کار متولی اشتغالزایی شناخته شده؟ بهتر است آنها که به بهانه اشتغال‌زایی و بیکاری سعی در تخریب وزارت کار دارند، کمی توجه کنند تا بدانند وزارت کار متولی اشتغال‌زایی نیست و بهتر است برای تسویه‌حساب با وزارت کار از ابزارهای دیگری استفاده کنند.

زارعی با اعلام اینکه وزارت کار از دو بخش رفاه و اقتصادی تشکیل شده، گفت: بی‌شک وزارت کار در بخش رفاهی عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته به نفع محرومان اقدامات خوبی انجام دهد. این وزارتخانه یارانه‌ها را به سوی محرومان هدایت کرد که اقدام قابل دفاعی بوده است.

نماینده بویراحمد و دنا با تاکید بر اینکه انتخاب دکتر ربیعی برای کابینه دوازدهم برعهده رییس‌جمهور است، گفت: گمان می‌کنم دکتر ربیعی عملکرد مثبتی داشته و بتواند نظر مجلس را جلب کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار 12 مرداد 96، کد مطلب: 519137:www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
0
0
تو که می شناسی ، به سوالات جواب بده. خود شما و امثال شما بعنوان مدیر نمی شناسید که وضع به این صورت دراومده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین