پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۵۵۰
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱
مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: اجباری شدن مشاوره ازدواج در برنامه ششم توسعه به دستگاه های مرتبط ابلاغ شده است.

شعار سال: سعید آرام در نشست تخصصی بهزیستی مازندران در شیرخوارگاه شکوفه ساری با بیان اینکه اداره کل بهزیستی استان مازندران دستگاه برتر خدمات رسان در استان معرفی شد، اظهار کرد: در حوزه شاخص های تخصصی با تلاش های انجام شده دستیابی به شاخص ها دشوار است اما مازندران 100درصد امتیازها را دارد و بهزیستی مازندران رتبه اول را در این حوزه ها دارا است.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی سبب تحقق و توسعه می شود، خاطرنشان کرد: در برنامه توسعه ششم مهمترین برنامه بحث سلامت اجتماعی است و سازمان بهزیستی متولی این امر بوده و حوزه پیشگیری ژنتیکی به این بهزیستی واگذار شده است. در این برنامه غربالگری اجباری شد و رسالت اصلی در حوزه پیشگیری، کاهش ورودی حوزه های توانبخشی است زیرا یکی از بزرگترین مشکلات به دنیا آمدن فرزندان معلول است.

آرام در بحث طلاق و آسیب های اجتماعی تصریح کرد: با توجه به فرمایش رهبری هر سه قوا مکلف به پیگیری بوده و برای آموزش زوجینی که مهارت زندگی را ندارند و در این راستا نقش بهزیستی در راستای آموزش مهارت ها مهم می شود.همچنین مشاوره پیش از ازدواج در بحث برنامه ششم اجباری شده و شورای انقلاب فرهنگی این مسئولیت را به سه دستگاه قضایی، علوم پزشکی و بهزیستی واگذار کرد.

وی افزود: بیش از ۴۵ درصد زنان سرپرست خانوار مطلقه هستند و با آموزش ها این امر رو به کاهش است و مهم ترین ویژگی حوزه پیشگیری عام بودن آن است که تاثیرگذاری بسیاری نیز دارد.

مدیر کل بهزیستی استان بر لزوم آشنایی همکاران بهزیستی به علم روز تاکید کرد و گفت: گاها آموزش ها به طور مناسب در اختیار کارشناسان قرار نگرفته و در این راستا توانمند سازی به صورت صحیح اتفاق نمی افتد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا(استان مازندران)، تاریخ 14 شهریور 96، کد مطلب: 966-8814-5: www.mazandaran.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین