پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۲۳۴
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
ائمه جمعه استان اردبیل با محکوم کردن کشتار بی‌رحمانه مسلمانان میانمار تاکید کردند: سکوت مجامع بین‌المللی به ویژه حقوق بشر در مقابل این جنایات حاکی از تحت سیطره آمریکا و اسرائیل بودن این سازمان بوده که مایه تاسف است.

شعار سالحجت‌الاسلام سیدسعید رشادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پارس‌آباد اظهار داشت: ارزش و فضیلت عید غدیر خم و معرفی امام علی(ع) به عنوان نخستین امام مسلمانان به اندازه‌ای است که خداوند به پیامبر می‌فرماید که در صورت عدم معرفی امام علی(ع) رسالت خود را به پایان نرسانده‌ای و قطعا خداوند یار و یاور تو خواهد بود.

امام جمعه پارس‌آباد گفت: با وجود واقعه غدیر خم و معرفی امام علی (ع) به عنوان جانشین پیامبر اکرم (ص) ولی همچنان افرادی مثل ابولهب مخالفت خود را با پیامبر ادامه دادند ولی این طور مخالفها در عزم پیامبر اکرم (ص) تاثیری نگذاشت چرا که پیامبر از جانب خداوند این ماموریت را بر عهده داشت و دلیل برگزاری با عظمت این حادثه بخاطر انتقال پیام پیامبر به سایر مسلمانان توسط مخاطبان بود.

وی با اشاره به تلاش منافقان برای ایجاد نفاق و فاصله بین اهل سنت و شیعیان به وسیله واقعه غدیر خمتصریح کرد: غدیر خم مربوط به مسئله تعیین حاکم و امام بعد از پیامبر اکرم (ص) است و عید غدیر خم نقطه اوج وحدت و انسجام بین شیعه و سنی است و نباید اجازه سو استفاده منافقان و دشمنان را بدهیم و محافظت از غدیر خم ، محافظت از دین اسلام است چرا که غدیر خم حقانیت امامت و ولایت و عاشورا را تثبیت می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس‌آبادبا محکوم کردن کشتار بی رحمانه مسلمانان میانماریاز سکوت مجامع بین‌المللی به خصوص حقوق بشر شدیدا انتقاد و بیان کرد: سکوت مجامع بین‌المللی به ویژهحقوق بشر در مقابل این جنایات حاکی از تحت سیطره بودن این سازمان بودهکه مایه تاسف است.

رشادی اظهار کرد: بحران آب در کشور جدی است و باید دولت به این مسئله به طور جدی ورود پیدا کند و راهحل این بحران بزرگ مدیریت صحیح بر این منابع آبی است و اظهارات عده‌ای از مسئولان دولت به هیچ وجه قبول نیست.

امام جمعه پارس‌آباد از فعالیت دو حوزه علمیه ثامن الحجج و امام محمد باقر(ع)در شهرستان پارس آباد خبر داد و بر لزوم حمایت مردم به خصوص قشر کشاورزان از حوزه های علمیه شهرستان پارس آباد تاکید کرد و حوزه های علمیه را در نشر علوم اسلامی بسیار موثر دانست و بر لزوم توسعه این مراکز مهم تاکید کرد.

وی با بیان اینکه گندم به عنوان محصول استراتژیک و ضروری کشور است و باید در خرید آن توسط دولت نهایت دقت شودگفت: اما دولت در پرداخت بهای گندم به کشاورزان عاجز هست که جای تاسف دارد و از مسئولان استانی و کشوری انتظار می‌رود سریعا این مطالبات به حق کشاورزان را پرداخت کنند.

رشادی با تسلیت فرارسیدن سالروز درگذشت آیت الله طالقانی و مدنی، آیت الله طالقانی را از یادگاران و یاران صادق انقلاب دانست که تمام شکنجه‌ها و اذیت‌ها را به خود و خانواده‌شان را تحمل کرد و انقلاب اسلامی تداوم خود را در سایه رشادت‌ها و جوانمردی‌های شهدا و چنین شخصیت‌هایی حفظ کرده است.

گرایش امت اسلامی به سمت پیام غدیر راهکار برطرف کردن مشکلات امروزی است

حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی‌ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نیر سکوت مجامع بین‌المللی در قبال وقایع اخیر و نسلکشی در میانمار و یمن را تاسف بار خواند و اظهار داشت: بی شک این سکوت مرگبار نقطه تاریکی در کارنامه مجامع بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر و دموکراسی خواهد بود.

امام جمعه نیرگفت: فاجعه‌ای که در میانمار در حال رخ دادن است قطعا یک نسل‌کشی گسترده است که در سکوت مجامع بین‌المللی در حال انجام است.

وی افزود: کشتار مسلمانان ‌بى‌گناه میانمار در روزهاى اخیر یکى از وقایع تلخ تاریخ معاصر جهانى است که قلب انسان‌ها را به درد مى‌آورد و رفتارهاى ضد انسانى در مناطق مسلمان‌نشین سبب شده است هزاران نفر از خانه و کاشانه خود در دریاها و کوهستان‌ها آواره شوند و مرگ عزیزان خود را در موج‌هاى متلاطم دریا و صخره‌هاى سخت مشاهده کنند.

مقدسی با تبریک فرا رسیدن عید غدیر خم بیان کرد: حادثه غدیر خم که با حضور امت اسلامی در منطقه‌ای به همین نام و با احساس وظیفه و تکلیف نبی مکرم اسلام اتفاق افتاد در حقیقت ابعاد مختلفی از اصل ولایت و امامت جامعه را بعد از پایان رسالت به خوبی نشان داد و ثابت کرد که جامعه در مسیر حرکت خود نیازمند یک هدایتگر واقعی است.

خطیب جمعه نیر با بیان اینکه بعد از حادثه غدیر عده‌ای کج‌اندیش سعی کردند تا پیام غدیر به فراموشی سپرده شده و ابعاد حاکمیت ولایت امت اسلامی به سمت انحراف کشیده شود، تصریح کرد: در سایه فراموشی این حادثه و پیام آن حوادث تلخی برای امت اسلامی همچون حادثه عاشورا و شهادت ائمه اطهار در دوران حاکمان فاسق اتفاق افتاد در حالی که با عمل به پیام غدیر امت اسلامی می‌توانست از این منجلاق رهایی پیدا کند.

وی اظهار کرد: حقیقت عید غدیر خم تثبیت پایه‌های نظام ولایی و عدالت در جامعه است که بدون تمسک به این نظام جامعه در مسیر سعادت قرار نمی‌گیرد.

مقدسی با بیان اینکه دشمنان امروز با اندیشه ولایی کینه و عناد داشته و هیچ وقت نمی‌خواهند پیام غدیر را به رغم اعتراف علمای شیعی و سنی مورد پذیرش و تأیید قرار دهند، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما شاهد احیای نظام ولایی و امامت در جامعه هستیم به طوری که ولایت‌فقیه امروز به شایستگی در این کشور اجرا شده است.

مقدسیافزود: اگر امت اسلامی به سمت پیام غدیر و ولایت و رهبری صالح تمرکز داشته باشد قطعااز مشکلاتی که امروز گریبان‌گیر آنها شده نجات پیدا می‌کند.

ایجاد فاصله بین نظام و ملت ایران هدف جدید استکبار جهانی است

حجت‌الاسلامامیر رشتبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر خلخال با محکوم کردن جنایات دولت و ارتش کشور میانمار علیه مسلمانان این کشور اظهار داشت: مجامع بین‌المللی با دیدن این همه جنایات صهیونیستی و آمریکایی باز خاموش و نظاره‌گر کشتار انسانیت در جهان هستند.

امام جمعه خلخال هدف جدید استکبار جهانی و آمریکا را تفرقه بین نظام و مردم ایران دانست و گفت: سایت‌های نظامی و دفاعی کشور غیرقابل بازدید بوده و ملت ایران اجازه بازدید هیچ سازمانی را نخواهند داد و این ادعا دلیل بر تصمیم دشمن برای شکاف بین مردم و نظام است.

وی افزود: آمریکا قصد دارد با خروجاز بر جام ایران را تهدیدی برای منطقه عنوان کند و با این تفکر آمریکا به دنبال باج‌خواهی دوباره از ایران است.

رشتبری با گرامیداشت یاد وخاطره حضرت آیت‌الله یکتایی، نخستین امام جمعه شهرستان خلخال و 20 سال خدمت صادقانه در تبلیغ و نشر دین بیان کرد: هفته پیش رو سالگرد ارتحال این عالم است و مردم خلخال با حضوری شایسته ولایتمداری خود را در مقام احترام به علم و عالم ادا خواهند کرد.

خطیب جمعه خلخال با تبریک عید سعید غدیر خم بر لزوم وحدت مسلمین در برابر فتنه‌های دشمنان و مستبکران تاکید کرد.

غدیر ارزشمندترین و والاترین عید اسلامى‏ است

حجت‌الاسلام والمسلمین صفری با بیان این‌که غدیر روزی بود که دین اسلام کامل و خداوند نعمتش را بر جهان اسلام ارزانی دادگفت:دین اسلام یک دین جامع جهان شمول و کامل است و می‌تواند انسان‌ها رابه سرمنزل مقصود و نجات برساند.

وی با بیان این که غدیر گلستان عترت نبوی و محفل مدعیان حریم قدس الهی و مبداظهور ولایت علوی استاظهار داشت: غدیر عید الله اکبر و عید آل محمد و ارزشمندترین و والاترین عید اسلامى‏ است.

امام جمعه گرمیدهه ولایت و امامت را تبلور ایمان و تبعیت کامل انسان از پروردگار جهانیان خواند و گفت: ایمان و تبعیت در قربان و غدیر به ظهور رسید.

وی با بیان این‌که غدیر تجلی گاه ولایت و امامت و قلعه ای محکم برای پناه شیعیان در مواجه با انحرافات است، افزود: به واسطه غدیر می توان هر شبهه‌ای را در راستای تهاجم به این قلعه زدود وبه واسطه آن از حریم اسلام و قرآن واز عمود اسلام که پرچم ولایت است دفاع کرد.

خطیب جمعه گرمی گفت: غدیر خاستگاه و سرچشمه نگاه مبتنی بر رشد و تعالی بشریت بوده و جمهوری اسلامی جریان زلال غدیر و پرچمدار حرکت به سوی اهداف متعالی غدیر است.

صفریاحیای غدیر را احیای تدین، وجدان و انسانیت دانست و بر تلاش مردم در راستای تبیین این مهم تأکید کرد و گفت: عید غدیر از بزرگ‏ترین اعیاد مسلمانان است، ضرورت دارد برای آشنایی اقشار مختلف با جایگاه ولایت، مراسم این ایام هر چه باشکوه‏تر برگزار شود.

وی افزود: غدیر روز تعیین پرچم توحید در میدان تاریخ انسان است و روز آسایش مؤمنان است که در این روز امیرالمؤمنین علی(ع) به امامت و جانشینی پیامبر اکرم (ص) برگزیده شد.

امام جمعه گرمی در بخش دیگر از سخنان خود با انتقاد از نحوه انتخاب اعضای هیئت مدیره سهام عدالت شهرستان گرمی و نقشه منطقه آزاد و سوء‌ استفاده عده‌ای از امتیازات کارت مرزنشینی از مسئولانشهرستان خواست تا این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 17 شهریور 96، کدمطلب:1513607، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین