پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۵۲۸
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتاراست.

شعار سال: فاطمه دانش یزدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: بوم گردی یا اکوتوریسم یعنی احترام به گذشته و حال حاضر مردمانی که از سال ها قبل در یک زیست بوم خاص زندگی می کردند.

دانش یزدی افزود: بوم گردی، واژه پیچیده و غریبی نیست، بلکه رفتن و بودن در طبیعت و عشق ورزیدن به آن است سفری است مسئولانه که موجب رشد و پایداری زیست بوم، فرهنگ و کیفیت زندگی ساکنین منطقه گردشگری خاصی می شود.

افزایش اقامتگاه بوم گردی در استان یزد+تصویروی در توضیح اقامتگاه های بومگردی استان گفت: اقامتگاه های بومگردی استان در سطح بافت های تاریخی شهرستان های یزد، اردکان، میبد و به ویژه ابرکوه و چند روستای استان مستقر می باشند و هریک از این اقامتگاه های بومگردی خدمات خاصی را ارائه می دهند.

افزایش اقامتگاه بوم گردی در استان یزد+تصویر

مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد هدف از ایجاد این اقامتگاه های بومگردی ترویج آداب و رسوم سنتی، احیای بافت های تاریخی و خانه های قدیمی جهت اسکان گردشگران عنوان کرد وگفت: این هدف در اقامتگاه بومگردی ستاره شهرستان یزد به خوبی رعایت شده است.

افزایش اقامتگاه بوم گردی در استان یزد+تصویر

وی افزود: تعداد ۵۱خانه بوم گردی در یزد وجود دارد که در کشور رقم قابل توجهی است و تا پایان سال جاری ۲۵ اقامتگاه بوم گردی دیگر به این تعداد اضافه خواهد شد.

گفتنی است: بومگردی ستاره دارای 18 اتاق چهار نفره می باشد و هم اکنون آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران شهر جهانی یزد است.

فاطمی کارشناس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز با اشاره به اینکه خانه های بوم گردی تجربه ی زندگی بومی را برای توریست ها فراهم می کنند افزود: اقامتگاه های بوم گردی در کنار اینکه اقامت به گردشگران می دهند یک جاذبه ی گردشگری نیز هستند.

افزایش اقامتگاه بوم گردی در استان یزد+تصویر

فاطمی گفت: هدف اصلی از ایجاد خانه های بوم گردی که در دنیا نیز مرسوم است، تبادلات فرهنگی است تا آن کشور بتواند فرهنگ و آداب و رسوم خود را به درستی معرفی کند.

افزایش اقامتگاه بوم گردی در استان یزد+تصویر

استان یزد در کنار استانهای فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونه ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

این استان 2270 هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.

افزایش اقامتگاه بوم گردی در استان یزد+تصویر

لارم به ذکر است روز یکشنبه 18 تیرماه 1396 شهر تاریخی یزد به عنوان نخستین شهر تاریخی زنده دنیا در چهل و یکمین اجلاس کمیته میرات جهانی یونسکو به ثبت رسید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 19 شهریور 96، کدمطلب: ۶۲۳۳۵۰۸ ، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین