پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۹۳۳
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یزد ظرفیت جذب ۳۰۰ هزار نفر گردشگر را دارد، گفت: اگرچه در قسمت توسعه یافته شهر معماری‌های متفاوتی وجود دارد اما این معماری‌های جدید باید با بافت سنتی و خشتی هماهنگ باشند.

شعار سال: سید ابوالفضل موسوی بیوکی با اشاره به انتخابیزدبه عنوان شهر تاریخی، گفت: این شهر به لحاظ معماری و وجود سازه‌های گلی و خشتی و بناهای تاریخی از سوی یونسکو به عنوان شهر تاریخی انتخاب شد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:سمینار جهانی معماری خشتیدو سال در شهر یزد برگزار شده است و با پیگیری‌های انجام شده توسط مسئولان و موافقت یونسکو قرار است سمینار بعدی نیز در این شهر برگزار شود.

عضوکمیسیون عمران مجلس بیان کرد:باتوجه به معماری شهر یزد به احتمال زیاد این شهر به عنوان مرکز معماری خشتی و گلی در جهان انتخاب می‌شود و نیاز است با تلاش‌های بیشتر دبیرخانه سمینارهای معماری خشتی به صورت دائم در شهر یزد برقرار شود؛ تحقق این مهم باعث رونق گردشگری این شهر می‌شود.

وی با اشاره به بافت شهر یزد، اظهار کرد: یزد دارای دو قسمت است بخشی بافت قدیم با معماری سنتی است که بافت مرکزیت شهر را تشکیل می‌دهد و از خشت و گل درست شده و بخش دیگر مربوط به توسعه شهر است؛ اگرچه در این قسمت شهر معماری‌های متفاوتی وجود دارد اما این معماری‌های جدید باید با بافت سنتی و خشتی هماهنگ باشند.

سازه‌های گلی وخشتی توانایی مقابله با زلزله را دارند

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد:استفاده از آجر،بتون و سیمان در ساخت ساختمان‌ها و بناهای جدید در یزد باید منطبق با معماری سنتی باشد و بیش از اندازه به کارگرفته نشود؛ سازه‌های گلی وخشتی در مواردی توانایی مقابله با زلزله رادارند.

موسوی با اشاره به لزوم رسیدگی‌ به بناهای تاریخی و سازه‌های خشتی، گفت: سازمان میراث فرهنگی، شهرداری و شورای شهر یزد موظف شده‌اند که ترمیم و نوسازی این بناها با نظر کارشناسی و تحت نظارت و در چارچوب ضوابط میراث فرهنگی صورت گیرد.

وی درادامه یادآور شد: شهردار یزد از طرف استاندار به عنوان جانشین استاندار برایحفظ شهر تاریخی یزدمنصوب شد تا بتواند در امور اجرایی و هماهنگی سازمان‌های میراث فرهنگی، آب، برق، گاز و ... به منظور رسیدگی به بناهای تاریخی اقدامات لازم را انجام دهد.

یزد ظرفیت جذب 300 هزار نفر گردشگر را دارد

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعداد گردشگر شهر یزد، افزود: در سال‌های گذشته تعداد گردشگران بیشتر از 100 هزار نفر بود و در مقطعی به 200 هزار نفر نیز رسید؛ اگر زیرساخت‌های لازم فراهم شود و ظرفیت‌ها و جاذبه‌های این شهر معرفی شود تعداد گردشگران به بیشتر از300 هزار نفر می‌رسد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری مجلس شورای اسلامی ، تاریخ انتشار 16دی 96، کدمطلب:364173، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین