پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۲۹۹
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
برداشت عسل از زنبورستانهای شهرستان خوی قطب اول تولید این محصول در کشور آغاز شد.

شعار سالمهران زینالزاده مدیر جهاد کشاورزی خوی گفت : شهرستان خوی با داشتن 400 هزار کندوی زنبور عسل قطب اول تولید عسل در کشور است.

وی افزود : از این تعداد کندوی زنبور عسل 390 هزار کندومدرن و بقیه بومی هستند و با توجه به تراکم مناسب گل و گیاه و مزارع گسترده آفتابگردان در طبیعت شهرستان خوی میزان برداشت عسل از هر کندوی این شهرستان امسال 22 تا 26 کیلوگرم است که این رقم در مقایسه با میانگین کشور 2 برابر است.
زینالزاده افزود : با پایان برداشت پیش بینی میشود میزان تولید عسل از زنبورستانهای خوی با 500 تن افزایش نسبت به پارسال به بیش از11 هزار تن برسد.
وی گفت : سالانه 80 هزارتن عسل از زنبورستانهای کشور تولید میشود که سهم این شهرستان در سالجاری به تنهایی 13و نیم درصد بوده است.
زینالزاده با بیان اینکه 53 درصد تولید عسل در آذربایجان غربی مربوط به زنبورستانهای شهرستان خوی است افزود : با برگزاری طرحهای ترویجی از امسال زنبورداران شهرستان خوی در حال گذر از تک محصولی و تولید چند محصولی از عسل از جمله تولید ژل رویال و پرورش ملکه هستند.
وی ارزش تولید عسل در شهرستان خوی را در سالجاری بیش از 1650 میلیارد ریال اعلام کرد.
فعالیت بیش از 3 هزار خانواردر بخش صنعت زنبور داری و وجود بزرگترین شرکت زنبورداری کشور در خوی این شهرستان را به قطب اول پرورش زنبورو تولید عسل در کشورمان تبدیل کرده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما ، تاریخ انتشار 23 شهریور 96، کدمطلب:۱۸۰۵۰۲۵، www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین