پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۴۸۴
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
شهردار منتخب رشت نسبت به عمليات شناسايي، ثبت و نگهداشت بناهاي تاريخي با سرعت انجام گيرد تاکيد کرد.

شعار سال: مسعود نصرتي در نشست با مدير کل اداره ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري گيلان در عمارت تاريخي شهرداري رشت برگزار شد اظهار داشت: 2 مقوله اساسي در مديريت شهري رشت وجود دارد که به وظيفه ذاتي و حاکميتي اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مرتبط است.

وي با بيان اينکه شهرداري رشت به دليل وظيفه ذاتي ، خود را متولي امر گردشگري نمي داند گفت: اين نهاد اما، خود را بزرگترين سرمايه گذار براي توليد زير ساخت هاي گردشگري مي شناسد.
شهردار منتخب رشت بر لزوم افزايش ظرفيت هاي اين شهر براي مقصد گردشگري تاکيد و خاطر نشان کرد: لازم است در کنار کمک به امر گردشگري ، در امر بازآفريني شهري که در حوزه ميراث فرهنگي قرار دارد نيز همکاري مطلوبي از سوي شهرداري صورت بگيرد.
نصرتي ضمن اعلام آمادگي شهرداري رشت در امر گردشگري و احياي بافت تک بناهاي تاريخي گفت: اين دو مورد از تاکيدات شوراي اسلامي شهر بوده و بدون شک در اين زمينه همکاري هاي لازم را نيز مبذول خواهند داشت.
وي همچنين با اشاره به بحث مطرح شده پيرامون ايجاد دفتر بافت تاريخي در رشت ، بر لزوم استفاده از ظرفيت نهاد هايي همچون سازمان نظام‌مهندسي و اداره کل راه و شهرسازي تاکيد و تصريح کرد: لازم است کارگروه مشترکي براي اين مهم‌تشکيل و اقدامات لازم نيز در نخستين فرصت اعمال شوند.
شهردار رشت همچنين بر لزوم مراقبت از تک بناهاي تاريخي شهر تاکيد کرد و بيان داشت: لازم است تا يکبار ديگر اين بناها باز شناسايي شده و به شهرداري هاي مناطق ابلاغ شوند.
نصرتي افزود: با توجه به اينکه قرار است رشت مقصد گردشگري شود ، تک بناهاي تاريخي مي توانند نقش موثري در جذب گردشگر داشته باشند.
وي تاکيد کرد: اقدامات لازم نسبت به شناسايي و ثبت بناهاي تاريخي و حفظ و نگهداشت آنها بايد با سرعت بيشتري انجام شوند.
مدير کل اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گيلان نيز در اين نشست ، علاوه بر نهادي که خود مسئول آن است نهادهاي ديگري همچون شهرداري و اداره کل راه و شهرسازي را در طرح بازآفريني شهري دخيل دانست و اظهار داشت: در سال هاي گذشته شهرداري نگاه مسلط و ويژه اي در اين طرح داشت.
رضا عليزاده با بيان اينکه نگاه همه جانبه از سوي نهادهاي مرتبط موجب تحقق اهداف مي شود گفت: هماهنگي دستگاه ها موجب مي شود تا رشت نسبت به نحوه اجراي طرح و تامين منابع، الگوي خوبي براي ساير شهر ها شود.
وي افزود: تعامل نزديک و نگاه فني ويژه به اجراي طرح هاي مورد نظر موجب مي شود تا بدون هيچگونه اختلافي با مديريت جديد شهرداري رشت به اجراي طرح هاي ويژه گردشگري بپردازيم.
مدير کل اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گيلان اطمينان خاطر داد که همکاري نزديکي از سوي اين نهاد با شهرداري رشت اعمال شود‌. 
عليزاده همچنين ايجاد دفتر بافت تاريخي در رشت را منشا اتفاقات مطلوب دانست و گفت : اين دفتر کمک هاي فراواني در تعمير، نگهداري و شناسايي بافت هاي تاريخي مي کند.
وي افزود: رشت استعداد آن را دارد تا با ايجاد اينگونه دفاتر، خسران هاي گذشته را جبران کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا ، تاریخ انتشار 24 شهریور 96، کدمطلب:20170915021942544، www.aryanews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین