پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۹۲
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
برای نخستین بار در بین استان‌های کشور اجلاس استانی نماز با موضوع نماز و سنجش دستاوردها در اردبیل برگزار شد.مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل با بیان اهداف اصلی برگزاری این همایش استانی افزود: تلاش جدی بر تحقق آیه شریفه 41 سوره حج است تا فرهنگ نماز و ارزش معنوی و کیفی در جامعه توسعه و ترویج پیدا کند.

شعارسال : در اجلاس استانی نماز که صبح امروز و با حضور مسئولان کشوری و استانی و ائمه جمعه و جماعات، خادمان مساجد و یاوران نماز در سالن ولایت سپاه اردبیل برگزار شد، مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل نماز را به عنوان نماد بندگی و عبودیت الهی راه خلاصی از تعلقات دنیوی اعلام کرد و گفت: بشر با نماز از وابستگی‌ها و دلبستگی‌های فانی دنیا رانده شده و راه نجات و رستگاری را در پیش می‌گیرد.

شکرالله عبدی نماز را تنها راه نجات جامعه از آسیب‌ها و گزندهای مادی و ظاهری توصیف کرد و یادآور شد: به راحتی می‌توان با توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز جامعه را از آسیب‌های فردی و اجتماعی دور کرده و ریشه بسیاری از مشکلات را که در بی‌توجهی به نماز است برطرف کرد.

وی تصریح کرد: قبل از برگزاری بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز که در قزوین برگزار می‌شود تلاش کردیم تا در استان اجلاس استانی را برگزار کنیم تا ابعاد مختلف این امر معنوی را در جامعه ترویج و توسعه بدهیم.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل با بیان اهداف اصلی برگزاری این همایش استانی افزود: تلاش جدی بر تحقق آیه شریفه 41 سوره حج است تا فرهنگ نماز و ارزش معنوی و کیفی در جامعه توسعه و ترویج پیدا کند.

عبدی ضرورت ایجاد حساسیت‌های جدی در جامعه در اقامه نماز اول وقت را همراه نماز با جماعت یادآور شد و ادامه داد: ما باید با شناسایی و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی و مردمی تلاشمان بر این است تا توسعه و ترویج فرهنگ نماز را شاهد باشیم.

وی ضرورت آسیب‌شناسی دقیق در این حوزه و ضرورت رفع آسیب‌ها و معایب احتمالی را در این حوزه بیان کرد و گفت: ما در این همایش از خادمان و ائمه جماعات برتر استان و دستگاه‌های برتر و موفق در حوزه اقامه نماز تجلیل خواهیم کرد چرا که این تجلیل زمینه تشویق و ترغیب بیشتر سایر نهادها و مساجد را در اقامه باشکوه نماز فراهم می‌آورد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار چهار شنبه 23 دی 1394 ، کد مطلب : 13941023000311 : www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین