پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۶۰۲
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹
در حالی که هنوز تا پایان تصدی امیر محسن ضیایی به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر بیش از یک سال فرصت باقی است ولی رفتن وی از جمعیت قطعی شده و گزارش‌های رسیده حاکی از آمدن پیوندی به جای ضیایی در ساختمان صلح است.

شعارسال: خبر تغییر رئیس جمعیت هلال احمر مدتی است که در ساختمان صلح این جمعیت پیچیده و از سوی مسئولان مختلف مورد تأیید و تکذیب قرار گرفت. هرچند خود ضیایی هنوز خبر رفتنش را از هلال احمر تائید نکرده ولی نشانه ها و جلسات مختلف در این جمعیت حکایت از قطعی شدن رفتنش دارد.

*برگزاری جلسه ویژه خارج از رویه معمول

سه شنبه هفته گذشته، بیست و یکم شهریور جلسه شورای عالی هلال خارج از رویه معمول، بنابر دلایل نامعلوم و از پیش اعلام شده و با حضور جمعی از این اعضاء برگزارشد. مصطفی محمدیون، دبیر کل جمعیت هلال احمر در مورد جزئیات این جلسه گفت: جلسه روز سه شنبه، جلسه ای مشورتی بود و مباحث مربوط به بودجه و اقداماتی که در آینده صورت می گیرد، مطرح شد.

وی در مورد تغییرات احتمالی هلال احمر نیز گفت: دراین باره در جلسه روز گذشته بحثی نشد و تنها مسائلی ارائه شد تا شورای عالی براساس آنها تصمیم گیری کنند و برای جلسه دوم مهرماه به اجماع برسند.

*رئیس جدید اگر از هلال احمر باشد بهتر است

محمد حسین صوفی، عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر نیز با اشاره به تشکیل جلسه روز سه شنبه شورای عالی جمعیت هلال احمر افزود: جلسه روز سه شنبه ، جلسه مفید و پرثمری بود و مباحث خوبی در خصوص چرایی و چگونگی تعیین و تکلیف برای ریاست جمعیت صورت گرفت.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره تغییرات مدیریتی در جمعیت هلال احمر ادامه داد: اراده ای برای تغییرات وجود دارد البته نظر شخصی بنده بر تداوم مدیریت فعلی است.

صوفی گفت: هنوز ماموریت چهار ساله آقای ضیایی به عنوان رئیس فعلی جمعیت تمام نشده و به نظرم باید به ایشان تا پایان این دوره مهلت داده شود چرا که ایشان از فضایی متفاوت یعنی از فضایی آموزشی به فضای عملیاتی و اجرایی آمدند و قاعدتا زمان بر بود که بتوانند بر همه امور تسلط پیدا کنند و حالا این اتفاق افتاده است.

این عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در جلسه گذشته اشاره ای به اسامی احتمالی برای جایگزینی ریاست جمعیت صورت نگرفت، افزود: به نظر می رسد در مجموع نظر شورای برای تغییرات حوزه ریاست جمعیت 50-50 باشد، با این حال تاکید همه ما بر انتخاب فردی شایسته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا گزینه احتمالی از داخل جمعیت خواهد بود یا خیر، گفت: مسلما اگر کسی از خود جمعیت برای احراز پست ریاست انتخاب شود، مناسب تر خواهد بود چراکه افراد کارکشته ای در حال حاضر در جمعیت مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه جلسه بعدی احتمالا تا دو هفته دیگر برگزار خواهد شد، اظهار کرد: یکی از مسایل مهم در انتخاب رئیس جمعیت هلال احمر انتخاب افرادی است که با دولت تعامل خوبی داشته باشند، تعامل با دولت از نکات اجتناب ناپذیر فعالیت در مدیریت جمعیت است و باید این مساله مدنظر قرار گیرد.

*گزینه های روی میز رئیس جمهور

علی نوبخت، در واکنش به طرح مباحثی در خصوص تغییر ضیائی رئیس هلال احمر و تصمیم شورای عالی جمعیت هلال احمر در این رابطه گفت: هفته گذشته جلسه شورای عالی جمعیت هلال احمر برگزار شد که در آن موضوع تغییر رئیس فعلی هلال احمر مطرح شد. بنا بر این شد که براساس اساسنامه این جمعیت در روز یکشنبه آینده ( دوم مهر ماه) جلسه ای برای رای گیری جهت انتخاب دو گزینه جهت معرفی به رئیس جمهور برگزار شود.

چرایی تغییر رئیس فعلی جمعیت هلال احمر

وی درباره چرایی تغییر رئیس فعلی جمعیت هلال احمر گفت: براساس اساسنامه جمعیت هلال احمر مدت خدمت رئیس این جمعیت چهار سال است که اساسنامه در خصوص خدمت کمتر از این میزان سکوت کرده است. آقای ضیائی نیز حدود 3 سال رئیس جمعیت هلال احمر بود که ایشان قرار است استعفاء دهد تا این جمعیت ورود پیدا کرده و رئیس جدیدی را انتخاب کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص نحوه انتخاب رئیس جمعیت هلال احمر گفت: براساس اساسنامه جمعیت هلال احمر بعد از استعفاء یا برکناری رئیس این جمعیت، افراد واجد شرایط براساس اطلاع رسانی انجام شده و سابقه کاری شان در دبیرخانه شورای عالی جمعیت هلال احمر ثبت نام کرده و در جلسه مربوطه به ارائه توضیحاتی درباره سوابق و توانایی هایشان می پردازند.

وی افزود: 18 نفر عضو جمعیت هلال احمر هستند که از این تعداد 16 نفر حق رای دارند، این افراد بعد از شنیدن برنامه های داوطلبان به گزینه های مورد نظرشان رای می دهند. در نهایت دو نفری که توانستند اکثریت آراء را به دست آورند به رئیس جمهور جهت انتخاب یک نفر معرفی می شوند.

به گفته نوبخت داوطلبین تا روز سه شنبه هفته جاری وقت برای اعلام آمادگی و ثبت نام دارند تا اعضای شورای عالی جمعیت هفته آینده در جلسه ای به تصمیم گیری نهایی بپردازند.

پیوندی به ساختمان صلح می آید

اما با این وجود شنیده ها حاکی از آن است کهتلاش ها در جهت آمدن علی اصغر پیوندی، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. حال باید دید که شورای عالی هلال چه کسانی را برای تصدی ریاست جمعیت هلال احمر به رئیس جمهور معرفی می کند و نظر روحانی در این ارتباط چیست؟

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نسیم آنلاین، تاریخ انتشار: 27شهریور1396، کدخبر: 2118781: www.nasimonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین