پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۸۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: آمریکا باید بپذیرد که قدرت جهنمی‌اش در جهان رو به افول است و قدرت جهانی از غرب به شرق در حال انتقال است.

شعارسال: سردار رحیم صفوی در پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، گفت: درقرن حاضر با مواضع تند رییس‌جمهور آمریکا افول قدرت این کشور حتمی و با حول و قوه الهی قطب جهان اسلام با بیش از یک میلیارد و 600 میلیون مسلمان، 75 درصد ذخایر نفت جهان و 57 درصد ذخایر گاز جهان و با داشتن یک خدا، یک پیامبر و یک کتاب در حال شکل‌گیری است.

وی ابراز امیدواری کرد: قطب جهان اسلام با وحدت مسلمانان مقابل رژیم صهیونیستی شکل بگیرد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان این‌که قطب دیگری از قدرت در حال شکل گرفتن است، ادامه داد: قدرت آسیایی مرکب از چین، هند، روسیه و ایران قطب دیگر قدرت جهانی است و آمریکا از شکل‌گیری این قدرت عصبانی است.

صفوی از سران کشورهای اروپایی خواست تا از آمریکا فاصله بگیرند و از طریق برجام روابط سیاسی و اقتصادی خود را با ایران مستحکم کنند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: ایران با روحیه حسینی و عاشورایی و رهبری حکیمانه و عزت‌مند امام خامنه‌ای با وحدت و انسجام ملی راه خودش را برای رسیدن به پیشرفت‌های مادی و معنوی و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی ادامه می‌دهد و سخنان غیرعقلانی رییس‌جمهور آمریکا موجب تنفر روشنفکران مردم آمریکا و ملل جهان خواهد شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان‌اش خطاب به دولت‌های پس از انقلاب با طرح این پرسش ک دولت‌های پس از جنگ تا چه اندازه از پتانسیل و روحیه بسیجی برای پیشرفت و آبادانی کشور بهره برده‌اند؟ افزود: امام در آن مقطع 2.5 میلیون جوان بسیجی را عازم جبهه کردند و این جوانان از همه اقشار و اصناف مختلف سرنوشت جنگ را به پیروزی رساندند. نیروهای مسلح امنیت پایدار را در کشور ایجاد کردند تا دولت‌ها به آبادانی، پیشرفت و رفع مشکلات مادی و معنوی بپردازند و مردم به خوبی جواب پرسش بنده را می‌دانند.

صفوی متذکر شد: مردم خوزستان هنوز مشکل تامین آب خوردن دارند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری سخنان رییس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل را احمقانه و غیرعقلایی تعبیر کرد و افزود: سران 193 کشور جهان در این اجلاس متوجه عدم تعادل روحی و روانی این فرد شدند.

وی در مجمع سازمان ملل که محل وحدت ملل جهان است از نابودی کره شمالی حرف زد که البته حرف دل نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از زبان وی شنیده شد.

صفوی در تحلیل‌اش از سخنان ترامپ گفت: آمریکا در مقیاس جهانی و منطقه‌ای با شکست‌های متعددی روبه‌رو شده است. آنان تلاش کردند با تسلط بر منابع انرژی در منطقه غرب آسیا به ویژه غرب خاورمیانه هژمونی خود را بر سایر قدرت‌های جهان تحمیل کنند تا از این طریق یا قوانین حاکم بر نظام بین‌الملل را بر هم زنند یا این قوانین را به نفع خود تغییر دهند. آنان با به راه انداختن سناریوی 11 سپتامبر سعی در تمرکز در منطقه کردند که خود حادثه 11 سپتامبر مشکوک و از قاعده خارج بود، اما به این بهانه 16 سال است مشغول آدم کشی در افغانستان هستند و به عراق لشگرکشی کرده‌اند که برقراری امنیت و پیشرفت افغانستان و عراق بود، نرسیدند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری ادامه دارد: آمریکا در حمله به عراق، صدام و حزب بعث را نابود کرد و مایل به روی کار آمدن حکومتی لائیک و دشمن ایران، در عراق بود، اما دولت و پارلمانی با اکثریت شیعه در عراق روی کار آمدند که با ایران دوست هستند. آمریکا در عراق و افغانستان متحمل تریلیون‌ها دلار ضرر مادی شد.

وی تصریح کرد: آمریکا بیش از 90 هزار تروریست را از کشورهای آسیای مرکزی، کشورهای عربی، اروپا و چچن با حمایت مالی سعودی و آموزش نظامی ترکیه از مرزهای مدیترانه، اردن و ترکیه به سوریه گسیل کرد تا دولت قانونی سوریه را برکنار کند، اما بعد از هفت سال نتوانست به این هدف‌اش برسد. 20 گروه در سوریه علیه دولت این کشور وارد جنگ شدند، اما شکست خوردند. آمریکا معتقد است ایران مانع شکست‌اش در سوریه شده است. سعودی‌ها در این جنگ خانمان سوز به هیچ هدفی نرسیدند و آمریکا، ایران را مقصر جلوه می‌دهد.

صفوی متذکر شد: آمریکا باید بپذیرد که قدرت جهنمی‌اش در جهان رو به افول است و قدرت جهانی از غرب به شرق در حال حرکت است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 31شهریور 96، کد خبر: 96063118037،www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کاظمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
0
0
آمریکا خودش اینو میدونه وگرنه دلیلی نداره که روز به روز بخواد ایران تحریم کنه اما خب خداروشکر ما با تمام تحریم ها تونستیم قدرت نظامی بالایی داشته باشیم .ن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین