پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۲۹۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶
استاندار هرمزگان گفت: شهرداران در جهت جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اولویت توسعه شهری تلاش کنند و شرایط برای سرمایه‌گذاران سهل شود تا جهش خوبی در استان ایجاد شود.

شعارسال: فریدون همتی در گردهمایی شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان هرمزگان با بیان اینکه بخش عظیمی از جمعیت هرمزگان در شهرها زندگی می‌کنند، عنوان کرد: هرمزگان یک استان رزخیز و معدن همه ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و توانمندی‌هاست و از مردمي بسیار خوب، ظرفیت دریا و تجارت کالا و بنادر بزرگ برخوردار است.

وی ادامه داد: در کنار این موارد گردشگری می‌تواند یکی از ظرفیت‌های مهم هرمزگان در مناطق ساحلی و غیرساحلی استان باشد و همه باید در جهت شکوفا کردن این ظرفیت تلاش و لوازم درست جذب گردشگر در استان را فراهم کنیم.

استاندار هرمزگان افزود: بايد دسترسی سهو و آسان برای مردم کشور فراهم شود تا به هرمزگان سفر کنند و در نیمه دوم سال که شرایط آب و هوایی مناسب در اين استان مناسب است، گردشگران کشور مي‌توانند به هرمزگان سفر کنند که موجب گردش مالی و ايجاد اشتغال خوب و ارتقا کیفیت زندگی مردم خواهد شد.

همتی تصریح کرد: با گردشگری می‌توان در کوتاه‌مدت و با کمترین هزینه بیشترین منفعت اجتماعی را برای استان هرمزگان خلق کرد و باید قدر فرصت‌ها و ظرفیت‌های هرمزگان را بدانیم و از وجب به وجب آن استفاده کنیم.

وي تاكيد كرد: اولویت شهرداری‌های استان بر صیانت از سواحل و زیباسازی شهرها و احداث پارک‌های خوب قرار گيرد و هرجا ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگر وجود دارد را معرفی و پیگیری کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان كرد: همچنين شهرداران مناطق ساحلي باید نسبت به آلوده کردن دریا حساسیت نشان دهند و از آن جلوگیری کنند.

همتی با تاکید بر اینکه اگر همه با هم بسیج شویم می‌توانیم گام‌های رو به جلو برداریم، اظهار کرد: برنامه‌ای را در همه حوزه‌ها تدوین خواهیم کرد و با شوراها و شهرداران به طور منظم جلساتی را برگزار می‌کنیم.

وي با بیان اینکه با عزم جدید می‌توانیم با کمک هم کارهای بزرگی را انجام دهیم، اضافه کرد: از شوراها انتظار دارم با وحدت و همدلی از نگاه سطحی و غیرموثر پرهیز کنند و هرچه قدر ثبات مدیریت در شهرداری‌ها وجود داشته باشد به سود مردم آن شهر است.

استاندار هرمزگان بیان کرد: شهرداران در جهت جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اولویت توسعه شهری تلاش کنند و شرایط برای سرمایه‌گذاران سهل شود تا جهش خوبی در استان ایجاد شود و از این طریق می‌توانیم مشکل بیکاری را حل کنیم و این امر را جزء ارزیابی‌ها قرار خواهیم داد.

همتی گفت: بیشترین منابع شهرداري‌ها بايد صرف کارهای عمران شهری شود و در مقابل منابعی که از محل ارزش افزوده پرداخت می شود، باید پروژه اجرا شود و با این منابع در شهرها و روستاها می‌توان کارهای خوبی انجام داد و اجراي پروژه‌ها از محل ارزش افزوده موجب افزایش خودباوری مردم در پرداخت مالیات خواهد شد.

وي خواستار توجه ویژه به موضوع فضای سبز و مدیریت شهری شد و اضافه كرد: آموزش نیروی انسانی در شهرداری‌ها بسیار مهم است و این امر موجب ارتقای کارآمدی خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان افزود: تلاش مي‌كنيم برنامه هوشمندانه‌اي متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه برای اقدامات در شهرهای استان داشته باشیم.

تمامی شهرهای استان هرمزگان تا پایان سال 96 دارای ایستگاه آتش نشانی مستقل خواهند شد

آرش رضایی مدیرکل امور شهری و شوراهاي استانداري هرمزگان نيز در اين نشست با اشاره به عملکرد چهار ساله شهرداری‌های استان هرمزگان، بیان کرد: هرمزگان دارای جمعیت شهری 927 هزار نفر است که این جمعیت در 38 شهر ساکن هستند.

وی ادامه داد: بیشترین تراکم جمعیت شهری در ناحیه مرکزی و متمایل به شرق استان است که 70 درصد جمعیت شهری استان در این ناحیه مستقر هستند.

مدیرکل امور شهری و شوراهاي استانداري هرمزگان با بيان اينكه در طول سال نظارت و ارزیابی دقیقی از شهرداری‌های استان به عمل می آوریم، افزود: اعتبارات شهرداري‌ها از دو محل استانی و ملی تامین می شود و در مجموع از سال 92 تا پایان سال 95 بالغ بر 727 میلیارد تومان اعتبار بوده به شهرداری‌های استان هرمزگان تعلق گرفته كه 77 درصد از محل استانی و 23 درصد از محل منابع ملی تامین شده است.

رضايي با اشاره به میزان درآمد شهرداری‌های استان، تصریح کرد: درآمد داخلی شهرداری‌هاي هرمزگان از سال 92 تا 95 بالغ بر 937 میلیارد تومان بوده است و بیشترین محلی که از آن شهرداری‌ها درآمد کسب کرده اند عوارض ساختمان با 472 میلیارد تومان بوده است.

وي گفت: سرانه فضای سبز در شهرهاي استان هرمزگان هشت متر مربع است و در اين خصوص سرانه کشوری 12 متر مربع و استاندارد جهانی 15 متر مربع است.

مدیرکل امور شهری و شوراهاي استانداري هرمزگان اظهار کرد: تمامی شهرهای استان هرمزگان تا پایان سال 96 دارای ایستگاه آتش نشانی مستقل خواهند شد.

رضايي به انتخاب شهرداران در دوره پنجم شوراهاي شهر اشاره كرد و افزود: از مجموع 38 شهرداري استان هرمزگان، تاكنون 22 شهردار انتخاب شده که 19 نفر شهردار پیشین همان شهرها هستند و براي 11 شهر سرپرست تعیین شده و وضعيت پنج شهر نيز به‌زودي مشخص مي‌شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 3مهر1396، کدخبر: 967-485-5: www.khalijefars.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین