پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۵۵۷
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۱۵ هزار و ۸۷۶ خانوار عشایری در استان گفت: ۸۰درصد عشایر استان در نوار مرزی مستقر هستند.

شعار سال: غلامرضا قوسی ظهر دوشنبه در همایش گله داران و شبانان خراسان جنوبی اظهار داشت: خشکسالی های چندین ساله باعث از بین رفتن بسیاری از منابع درآمد روستاییان شده است.

وی با بیان اینکه همچنین این خشکسالی بسیاری از کارگاه های تولیدی را دچار بحران کرده است، افزود: در شرایط کنونی شبانان و عشایر نقش اساسی در حفظ امنیت غذایی دارند.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی بیان کرد: شبان کسی است که از ابتدای صبح در سخت ترین شرایط تا نصف شب مشغول کار و تلاش و نگهبانی است.

وی با بیان اینکه عشایر نقش مهمی در اقتصاد استان دارند، افزود: در حال حاضر ۳۴ درصد تولیدات دامی توسط عشایر خراسان جنوبی تولید می شود.

قوسی بیان کرد: ۱۵ هزار و ۸۷۶ خانوار عشایر در استان وجود داشته که ۸۰ درصد آن ها در نواحی مرزی مستقر هستند.

وی با اشاره به مهاجرت روستاها به حاشیه شهرها بیان کرد: علی رغم خشکسالی ها، از جمعیت عشایر کاشته نشده و این نشان دهنده این امر است که عشایر با شرایط سخت خود را وفق می دهند.

وی با بیان اینکه تولید مواد غذایی کنونی پاسخگوی نیاز مردم نیست، افزود: باید به سمت روش های تولیدی جدید و مدرن برویم.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی ادامه داد: برای اعطای تسهیلات به جامعه عشایری آمادگی داریم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 3 مهر 96، کد مطلب: 4097623 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین