پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۵۹۸
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
معاون رييس جمهوري و رييس سازمان اداري استخدامي کشور گفت: دولت بنا دارد تا پايان برنامه ششم توسعه به ميزان 13 سال سن مديران کشور را کاهش دهد که حدود هشت سال از آن تا پايان اين دولت اتفاق خواهد افتاد.

شعار سال: «جمشيد انصاري» معاون رييس جمهور و رييس سازمان امور اداري و استخدامي کشور صبح امروز (سه شنبه) در نخستين همايش مديران آينده صنعت برق اظهار داشت: وزارت نيرو از جمله دستگاه‌هاي بسيار خوب در زمينه برنامه‌ريزي براي آموزش و آماده سازي نيروهاي زبده براي کار است.
وي افزود: معمولاً در دنيا دو رويکرد براي بکارگيري و استفاده از مديران آينده وجود دارد؛ اول، شناسايي، جذب و آماده سازي نيرو از بيرون دستگاه و دوم؛ جذب مديران کارآزموده و مستعد از درون دستگاه‌ها.
وي تصريح کرد: عمده تمرکز سيستم اداري ما در سال‌هاي اخير بر روي رويکرد دوم بوده است که البته در يک سال گذشته با استخدام دستياران جوان گام جديدي در راستاي رويکرد اول نيز برداشته شده است.
معاون رييس جمهور و رييس سازمان اداري استخدامي کشور ادامه داد: دولت بنا دارد تا پايان برنامه ششم توسعه به ميزان 13 سال سن مديران کشور را کاهش دهد که حدود هشت سال از آن تا پايان اين دولت اتفاق خواهد افتاد.
وي با اشاره به ويژگي‌هاي يک مديران آينده خوب اظهار داشت: مديران آينده مي‌بايست خلاق و مبتکر فرصت‌هاي جديد با امکانات موجود در سازمان باشند تا بتوانند از قواعد نظام سنتي حاکم بر سازمان عبور کرده و سازمان را به جلو هدايت کنند.
انصاري گفت: آموزش‌هاي ضمن خدمتِ کوتاه و ميان مدت مي‌تواند مديران آينده را به سمت بهره وري بيشتر در سازمان و البته بالا بردن قدرت تصميم گيري در سازمان به‌ويژه در زمان وقوع بحران‌ها بسيار کمک کند.
وي خاطرنشان کرد: همچنين استفاده از اصل مديريت دانش جهت بهره مندي از تجارب مديران گذشته نيز مي‌تواند در کارايي و بهره وري سازمان بسيار مؤثر باشد.
وي در پايان گفت: نبايد فراموش کرد که فرهنگ سازماني توسط مديران استقرار مي‌يابد، توسعه مي‌يابد و نهادينه مي‌شود، بنابراين پرورش مديران موفق در توسعه آينده يک کشور مي‌تواند بسيار مؤثر و نقش کليدي داشته باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ 4 مهر 96، کد مطلب: 120170926141855563: www.aryanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین