پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۸۳۲۷۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
نمایشگاه حماسه بیداری با هدف تبیین مکتب عاشورا هر ساله در اندیشه شهریار برگزار می‌شود که امسال نیز این نمایشگاه در دهه اول محرم با حال و هوای خاصی همراه شده است.

شعار سال: ایام محرم و روزهای سوگواری برای سرور و سالار شهیدان هر سال پرشور و شعورتر از سال گذشته برگزار می‌شود و این گرمایی که در دل همه عاشقان این امام همام وجود دارد نه تنها به سردی نمی‌گراید بلکه هر سال و هر بار بر عطش این عشق و دل‌دادگی افزوده می‌شود و این بال سرخ حسینی در کنار شور و شعور مهدوی لحظه به لحظه به اوج‌گیری مومنان به سمت درگاه حق تعالی سوق می‌یابد.

ایثار و شهادتی که در دل جوانان این مرز و بوم رشد پیدا می‌کند برگرفته از همین تعالیم عاشورا و مکتب کربلا است که امروز بیش از پیش در حال رشد و گسترش در تمام مناطق دنیا است و هر جایی که آزادگی سخن به میان می‌آید بی‌شک نان مکتب حسین(ع) می‌درخشد.

در این میان این روزها که بهترین زمان برای تبیین تعالیم عاشورا و مکتب کربلا است در اندیشه شهریار نمایشگاهی به مناسبت ایام محرم ایجاد شده است که در کنار فضای نمایشگاهی هر شب تا روز عاشورای حسینی مراسم تعزیه‌خوانی و برپایی زیارت عاشورا را در برنامه‌های خود دارد و در کنار این موارد مهم‌ترین اصلی که مورد توجه است برپایی و اقامه نماز ظهر عاشورا است که هر سال بیش از سال گذشته مورد استقبال عموم مردم این منطقه قرار می‌گیرد.

زهرا تقی‌پور که مربی پرورشی است و در این نمایشگاه حضور پیدا کرده عنوان کرد: گوشه گوشه این نمایشگاه تعالیم زیبایی را به همراه دارد که حضور فرزندان و خانواده‌ها در کنار هم در این مجموعه در امور تربیتی و آموزشی فرزندان می‌تواند راهگشا و موثر باشد و اینکه این روزها که فرصت ارزنده‌ای برای تبیین فرهنگ عاشورا است این‌گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند خانواده‌ها را در مسیر رشد و تعالی فرزندان همراهی کند.

وی افزود: در یک نکاه گذرا و سطحی خیلی راحت متوجه می‌شویم که بیش از 80 درصد مراجعه‌کنندگان و حاضران در این نمایشگاه جوانان و نوجوانان هستند و در کنار این مهم نیز گردانندگان این نمایشگاه نیز جوانانی هستند که با راهنمایی بزرگ‌ترها در این نمایشگاه خادمی محزونین مصائب عاشورا را می‌کنند و شاید این شور و شعوری که هر سال نسبت به سال گذشته این نمایشگاه با ان روبرو می‌شود نیز به همین خاطر و توجه خاصه ائمه اطهار(ع) است.

مصیبی جوانی که همراه همسر و فرزندش در این نمایشگاه حضور پیدا کرده نیز گفت: چندین سال است این نمایشگاه در این محل برگزار می‌شود و هر شب نیز تا عاشورا تعزیه‌خوانی برقرار است که من و همسرم نیز با یکدیگر در این محل حضور پیدا می‌کنیم چرا که در کنار فضای معنوی مناسب و موثر، برنامه‌های متنوعی برای هر فردی که در این محل حاضر می‌شود وجود دارد نکته مهم این است که محل این نمایشگاه مزاحمتی برای دیگر شهروندان ایجاد نمی‌کند.

این جوان که فرزند خردسالش را در آغوش گرفته بود اظهار داشت: امروز نیاز جوانان این مرز و بوم ترویج هر چه بیشتر تعالیم دینی و شعائر مذهبی است تا نبض این نظام منظم‌تر بتپد چرا که عشق و محبتی که با گرمای محبت امام حسین(ع) در دل هر فردی که باشد به واقع او زنده و حی است و در این مجال بسیار موثر است که بیش از گذشته به فرهنگ ایثار و شهادت و امر به معروف و نهی از منکر توجه شود تا رشد و تعالی همه ما روز افزون باشد.

وی ادامه داد: امر مهمی که در این نمایشگاه و برنامه‌های جانبی آن قابل توجه است این است که ظهر عاشورا فارغ و به دور از هر موضوعی برنامه مهمی که برگزار می‌شود اقامه نماز ظهر عاشورا است، همان نمازی که امام حسین(ع) در صحرای کربلا در آن صحنه کارزار در اول وقت اقامه کرد.

شب گذشته نیز همزمان با شب تاسوعا ویژه برنامه‌های خاصی در این نمایشگاه برگزار شد، فضای تعزیه‌خوانی شور و حال خاصی را در میان اکثر جمعیت به ویژه جوانان ایجاد کرده بود از این رو برپایی چنین نمایشگاه‌هایی ضمن تصویرسازی درست از حوادث عاشورا می‌تواند نقش موثری در انتقال فرهنگ عاشورا به نسل جوان و نوجوان داشته باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 8 مهر 96، کد مطلب: 1533366 ، www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین