پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۱۵۸
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: خرافات در آیین‌های عزاداری این استان محسوس نبوده و کمتر از سایر مناطق است.

شعار سال: حجت‌الاسلام مهدی ستوده ظهر جمعه در حاشیه هماهنگی برنامه‌های تجمع عظیم عزاداران در اردبیل گفت: خوشبختانه شورای فرهنگ عمومی استان و نهادهای متولی برنامه‌های عزاداری مراقبت مطلوبی در نحوه برگزاری برنامه‌ها دارند.

وی افزود: هر چند در برخی واقع مصادیق انحرافی و خرافه‌پرستی به گوش می‌رسد اما در مجموع خرافات عزاداری در اردبیل محسوس نبوده و به مراتب کم‌رنگ‌تر از سایر مناطق است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تأکید به اینکه عزاداری‌های ماه محرم به نوعی بازگویی باور دینی شهر حسینی اردبیل است، اضافه کرد: انتظار می‌رود برای ممانعت از هرگونه اقدام انحرافی نهادهای متولی نظارت جامعی از برنامه‌ها داشته باشند.

ستوده تأکید کرد: سکوت و یا بی‌تفاوتی در مسائلی از این دست پذیرفته نیست و تمامی اقدامات دستگاه‌ها می‌بایست در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی بوده و از اقدام انحرافی ممانعت شود.

وی با تأکید به سابقه تاریخی استان اردبیل در عزاداری‌های ماه محرم ادامه داد: سابقه تاریخی این استان موجب تنوع آیین‌ها شده و همین تنوع دقت و مراقبت ویژه می‌طلبد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همچنین از آمادگی دستگاه‌ها برای برگزاری اجتماع عظیم عزاداران حسینی در میدان عالی‌قاپو اردبیل خبر داد و افزود: مادحین و شعرای این مراسم بزرگ در روزهای تاسوعا و عاشورا مشخص شده‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 7 مهر 96، کد مطلب: 4100844: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین