پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۲۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
با حضور عاشقان اهل بیت(ع) اجتماع بزرگ عزاداران تاسوعای حسینی در سراسر خراسان شمالی برگزار شد و مردم در سوگ مظلومیت اباعبدالله (ع) اشک ماتم ریختند.

شعارسال: آیین باشکوه عزاداری تاسوعای حسینی در خراسان شمالی با حضور پرشور مردم و هیئت‌های مذهبی در محل مصلای بجنورد و دیگر شهرستان‌های خراسان شمالی برگزار شد.

عزاداران حسینی امسال برای نخستین بار در روز تاسوعا، اجتماع عظیمی را در محل مصلای بجنورد برگزار کردند و به عزای حضرت ابوالفضل العباس (ع) پرداختند.

مردم خراسان شمالی با سینه‌زنی و زنجیرزنی در عزای علمدار کربلا یک‌صدا نوای «علمدار نیامد» سر دادند.

خیابان‌های منتهی به مصلای بجنورد از ساعات نه و ۳۰ دقیقه صبح شنبه مملو از عزادارانی شد که به‌صورت یکرنگ به عزاداری علمدار کربلا پرداختند.

همچنین مردم دیگر شهرها و روستاهای خراسان شمالی امروز با راه‌اندازی دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها به سوگ حضرت ابوالفضل العباس (ع) نشینند.


برپایی ایستگاه‌های پذیرایی همراه با پخش نواهای مذهبی و فعالیت فرهنگی چاشنی خاصی را به مراسم عزاداری تاسوعای حسینی داد.

نمایش اجتماع بزرگ عزاداران حسینی

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در اجتماع عظیم تاسوعای حسینی گفت: امروز هم‌زمان با نهمین روز از محرم‌الحرام و تاسوعای حسینی مردم با اجتماع بزرگ و با شکوه عزاداری را به نمایش گذاشتند.

حجت‌الاسلام یعقوبی اظهار کرد: امیدواریم سال آینده خراسان شمالی به‌عنوان استانی پرشور در عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در کشور معرفی شود.

وی افزود: هرچه عزاداری‌ها یکرنگ‌تر برگزار شود فرهنگ عاشورایی بهتر برای نسل جوان تبیین می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: چنانچه شیوه‌های غیر مقدس همانند طبل‌های بزرگ و علم‌های سنگین کنار گذاشته شود و عزاداری‌ها به‌صورت سالم برگزار شود موردقبول اهل‌بیت (ع) قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام یعقوبی بیان کرد: فردا مردم و هیئت‌ها شکوه عزاداری و نماز ظهر عاشورا را در امام‌زاده سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد به نمایش خواهند گذاشت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 8 مهر 96، کد مطلب: 4101434 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Saeed3
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
یاد و خاطره امام حسین و یارانش هیچ گاه از فرهنگ جامعه ایران و ایرانی جماعت پاک نمیشود چه مسلمان و چه غیر مسلمان
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین