پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۳۲۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو گفت: " تبلیغات دارو" صرفا در نشریات و پایگاه های اینترنتی علمی- تخصصی پزشکی مختص جامعه پزشکی مجاز می باشد.

شعارسال: مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو در پاسخ به برخی سوالها در خصوص "تبلیغات دارو" با بیان اینکه معرفی این فراورده ها صرفا در نشریات و پایگاه های اینترنتی علمی- تخصصی پزشکی مختص جامعه پزشکی مجاز می باشد گفت: دارو هایی که در مجوز صادره آنها نیز این نوع فعالیت ذکر شده مشمول این موضوع خواهد بود.

مهندس محمد هاشمی اضافه کرد: معرفی داروها در روزنامه ها، هفته نامه ها، مجلات و سایر نشریات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی حتی در صورت توزیع اختصاصی نیز برای جامعه پزشکی مجاز نمی باشد.

این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه در کتاب "قوانین و آئین نامه های حوزه دارو" نیز در خصوص این موارد با جزئیات صحبت شده است تصریح کرد: بیان یافته های جدید علمی در مورد داروها از رسانه های جمعی عمومی بدون ذکر نام اختصاصی دارو یا موسسه تولید کننده با کسب مجوز از سازمان غذا و دارو بلامانع است.

مهندس هاشمی همچنین درباره نحوه معرفی و ارائه اطلاعات علمی دارو ها عنوان کرد: معرفی دارو از طریق ارائه نمونه های دارویی، بروشور و کاتالوگ، شرکت در همایش ها و ملاقات حضوری و سخنرانی ها، ارسال اطلاعات از طریق پست و پست الکترونیک فقط برای مخاطبان گروه پزشکی با رعایت ضوابط این آیین نامه مجاز می باشد.

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو اطلاع رسانی درمورد موجودی داروی خاص و یا محل های خاص توزیع داروها که در آن صرفا به ذکر نام دارو و محل عرضه دارو اشاره شده باشد هم گفت که این کار صرفاً پس از کسب مجوز از سازمان غذا و دارو قابل انجام است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه موسسات دارویی همچنین موظف به رعایت دستورالعمل تبلیغ و آگهی های دارویی می باشند خاطر نشان کرد: چنانچه در پروانه دارو شرایط خاصی برای تجویز و یا مصرف داروها ذکر شده باشد باید در هنگام معرفی دارو به این موارد اشاره شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی فانا، تاریخ انتشار: 3مهر1396، کدخبر: 9002: www.phana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین