پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۹۸۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
مدیر کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با اشاره به تولید بیش از 6500 مقاله در کشور گفت: ایران در سال 2017 رتبه چهارم را در حوزه تولید علم نانو در جهان کسب کرد.
شعارسال: مدیر کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با اشاره به تولید بیش از 6500 مقاله در کشور گفت: ایران در سال 2017 رتبه چهارم را در حوزه تولید علم نانو در جهان کسب کرد.

دکتر سیدمهدی رضایت روز چهارشنبه در نشست خبری دهمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو توسعه زیرساخت های انسانی در حوزه نانو را بسیار با اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های اصلی ستاد توسعه فناوری نانو به ویژه در سند اول توجه به این موضوع بوده است.

وی با اشاره به کسب یک افتخار ملی دیگر در حوزه نانو تصریح کرد: ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی با تولید بیش از ۶۵۰۰ مقاله در این بخش بعد از کشورهای آمریکا، چین و هند رتبه چهارم دنیا را به دست آورد.

مدیر کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با تاکید بر اینکه در رݭد تولید علم نانو بسیار جلوتر از برنامه هستیم، یادآور شد: کشورمان در سال ۲۰۱۶ با تولید بیش از ۸۶۰۰ مقاله رتبه ششم دنیا را داشت.

وی با بیان این که ایران با تلاش و همت فناوران و صنعتگران خود توانسته است به جایگاه رفیعی در زمینه فناوری نانو در جهان دست یابد، افزود: تولید بیش از 360 محصول با استفاده از فناوری نانو، رشد سالانه صد درصدی در حجم بازار این محصولات که حدود 35 درصد آن بازار صادراتی است، الگویی از پیشرفت درون زا و برون زا را ایجاد کرده است.

رضایت همچنین گفت: در دهمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو 160 نهاد فعال در حوزه نانو در سه قالب نهادهای ترویجی، مراکز علمی و شرکت های صنعتی فعالیت خواهند داشت.

وی با بیان این که نهادهای ترویجی فعال در دهمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو شامل باشگاه دانش‌آموزی، فروشگاه کتاب تخصصی، انجمن‌های دانشگاهی و شرکت‌های آموزشی هستند، افزود: مراکز علمی حاضر در این نمایشگاه نیز شامل آزمایشگاه ها، دانشگاه ها، پژوهشگاه و پارک ها و مراکز رشد است.

رضایت ادامه داد: شرکت‌های صنعتی حاضر در دهمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو در 12 بخش شامل سازندگان تجهیزات، خودرو، آب و محیط زیست، بهداشت و سلامت، ساختمان، کشاورزی و بسته بندی، نانو مواد، نساجی، نفت و صنایع وابسته، بازرگانی، شرکت‌های مشاوره‌ای خدماتی و کارگزاران خدمات فناوری و بخش بین‌الملل حاضر خواهند بود.

به گفته وی، همزمان با برگزاری این رویداد، کارگاه‌های تخصصی و مراسم تجلیل از برترین‌ محصولات دارای تاییدیه فناوری نانو نیز برگزار می شود.

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در مسیر تحقق اهداف سند راهبردی توسعه فناوری نانو از سال 1387 با هدف معرفی دستاوردهای فناوری نانو به مردم، پژوهشگران و مسئولان جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو برگزار می کند.

دهمین جشنواره فناوری نانو نیز بر همین اساس با حضور 160 نهاد فعال در این عرصه شامل نهادهای ترویجی، انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌ها و تشکل‌های علمی، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، نهادهای ارائه‌کننده خدمات توسعه فناوری و شرکت‌های فعال در این حوزه از 14 تا 17 مهر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، سالن خلیج فارس برگزار می شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 12 مهر 1396، کدخبر: 82684781 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین