پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۳۶۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
دهمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو از فردا ۱۴ تا ۱۷ مهر امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران میزبان 300 محصول شناسنامه‌دار از 157 شرکت است.

شعار سال: سید‌مهدی رضایت، در نشست خبری دهمین نمایشگاه فناوری نانو‌ گفت: این جشنواره و نمایشگاه محلی است که به مخاطبان عام و خاص بگوییم فناوری نانو در حال حرکت است. آن چه خروجی این فناوری است را در معرض استفاده و داوری می‌گذاریم. این نمایشگاه محلی است تا صاحبان صنایع با یکدیگر ملاقات کنند. همچنین برنامه‌ریزی‌هایی در چند سال اخیر صورت می‌دهیم تا تور فناوری برای دانشجویان برگزار شود. دانشجویان می‌توانند به صورت عملی با آنچه در حوزه فناوری، کشور به آن دست پیداکرده است آشنا شوند.

به گفته رضایت دهمین نمایشگاه فناوری نانو در فضای شش هزار متری برگزار می‌شود و بیش از 100 شرکت در آن حضور خواهند داشت.

او تفاوت این نمایشگاه را با دوره گذشته رشد حضور 43 درصد از شرکت‌هایی عنوان کرد که با ارائه محصولی جدید برای اولین‌بار در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

مدیر کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی گفت: بر‌اساس سند دوم تجاری‌سازی نانو، تمرکز ما بر تجاری‌سازی، تولید محصول، تولید ثروت، حضور در بازارهای بین‌المللی و نگاه به این‌که بازار نانو باید گسترش پیدا کند، است. امروز 40 درصد تولیدات علمی کشورهای اسلامی در حوزه نانو متعلق به جمهوری اسلامی ایران است، اما با این حال ما دغدغه‌های مهم‌تری داریم که باید به آن‌ها دست پیدا کنیم.

رضایت با اشاره به این نکته که آخرین مطالعات در زمینه تولید علم نشان می‌دهد که در سال 2017 تا ماه سپتامبر، ایران با تولید بیش از شش هزار مقاله ISI رتبه چهارم را در دنیا دارد، افزود: این نکته مد نظر ما نیست. آنچه امسال ما بر آن تاکید داریم حضور شرکت‌های دارای محصول، بازارهای آتی در دسترس، همچنین نمایندگانی از کشورهای چین، عمان، روسیه، اکوادور، کره جنوبی و فیلیپین در نمایشگاه حاضر می‌باشند و هشت شرکت بین‌المللی محصولات خود را به معرض نمایش قرار خواهند داد.

او ادامه داد: همچنین هشت دانشگاه که در زمینه نانو حرف جدی برای گفتن دارند و 14 آزمایشگاه فناوری نانو نیز در رویداد حضور خواهند داشت. نوآوری یکی از مباحث مهمی است که باید به فناوری و ثروت تبدیل شود. 25 طرح نوآورانه در این نمایشگاه در معرض دید قرار داده می‌شود. این طرح‌ها یا در حال نزدیک شدن به‌پیش محصول هستند، یا پیش محصول‌هایی هستند که قرار است وارد بازار شوند و یا به‌تازگی تبدیل به محصول شده‌اند. این محصولات دارای این پیام هستند که زنجیره تبدیل ایده به محصول کار خود را به‌خوبی به انجام رسانده است. کارگاه‌های آموزشی در حوزه تجاری‌سازی و ایمنی نانو دیگر برنامه این نمایشگاه است که در کنار بخش دانش‌آموزی بسیار پررنگ خواهد بود.

رضایت گفت: بیش از 300 محصول شناسنامه‌دار از 157 شرکت در این نمایشگاه حضور دارند. در این میان 57 شرکت فعال در حوزه نانو فناوری هستند که 20 شرکت در حوزه تجهیزات پزشکی محصول ارائه می‌دهند.

یکی از هشت دانشگاه حاضر در این نمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی است که به نمایندگی از این دانشگاه واحد تهران مرکزی در نمایشگاه فناوری نانو حضور دارد، اما محصولات واحدهای دیگر دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه نانو در این غرفه عرضه خواهد شد. دانشگاه آزاد اسلامی در جشنواره فناوری نانو حداقل 50 محصول خود را در زمینه نانو ارائه می‌کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 13 مهر 96، کد مطلب: 291491، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین