پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۵۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
اکوسیستم نوآوری سیلیکون ولی دارای انواع سازمان‌ها و مؤسسات کسب‌ و کار است که یک محیط کسب‌ و کار ایجاد می‌کند که ثابت شده است به خلق موفقیت‌آمیز شرکت‌های استارت آپ، مدل‌های کسب‌ و کار و رهبری در زمینه‌های گوناگون که از تکنولوژی بالا برخوردار هستند بسیار سازنده است.

شعارسال: مشخصه‌های کلیدی سیلیکون ولی چیست، چگونه کار می‌کند و چقدر با هم هماهنگ هستند؟

مشخصه‌های اصلی اکوسیستم سیلیکون ولی:

اکوسیستم دوگانه‌ی شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های بزرگ

بازده مالی بالا برای کارآفرینان موفق و کارمندان اصلی استارت‌آپ

منابع انسانی با سطح بالای جهانی برای تمام مراحل استارت‌آپ

زیرساخت کسب‌وکار (شرکت‌های حقوقی، حسابداری شرکت‌ها، مشاوران و غیره)

سرمایه‌گذاری رقابتی‌ترین بازار

دانشگاه‌های برخوردار از کلاس جهانی بالا

دسته‌بندی منابع انسانی که در دانشگاه‌های برتر حضور دارند.

نقش گسترده د گسترده در شکل‌گیری مسیرهای فناوری و علوم پایه

صنایع بسیار رقابتی، تعادل بین "نوآوری باز” و حفظ منطقی دارایی

حفظ تعادل "نوآوری باز” و حمایت از مالکیت معنوی

تحرک بالای نیروی کار بالا در تمام سطوح مدیریت و استعداد

فرهنگ پذیرش شکست ( ارزیابی و نظارت مؤثر)

اول، سیلیکون ولی دارای یک اکوسیستم کسب‌ و کار است که در آن هر دو شرکت‌ها و استارت‌ آپ‌های بزرگ وجود دارند.

سیلیکون ولی گاهی‌ اوقات به عنوان مدینه‌ی فاضله برای استارت‌ آپ‌ها دیده می‌شود. بعضی استارت‌ آپ‌ها در نهایت به شرکت‌های بزرگ تبدیل می‌شوند.

کارآفرینان موفق و کارمندان اصلی می توانند انتظار بازده‌ی مالی بالا را داشته باشند. طرح‌هایی از جمله حق خرید سهام در ابتدا به عنوان مکانیسم‌هایی برای دور کردن کارکنان از پذیرش شغل‌های یک شرکت بزرگ پایدار بوده است و فعالیت M & A وIPO بازده بالا را فراهم می‌کند.

سیلیکون ولی از یک مجموعه منابع انسانی بسیار عالی برخوردار است که در آن افرادی از سراسر دنیا به رقابت می‌پردازند. سیلیکون ولی افرادی دارد که تخصص فراوانی در هر مرحله از استارت‌ آپ، از استارت‌ آپ اولیه تا رشد سریع و افزایش رشد دارند. توجه به چشم‌انداز شرکت اولین گام است. مدیریت یک استارت‌ آپ معمولاً به مجموعه‌ی مختلفی از تجربه و تخصص نیاز دارد.

زیرساخت‌های کسب‌ و کار سیلیکون ولی مانند شرکت‌های حقوقی، شرکت‌های حسابداری، شبکه‌های مشاوره و دیگر جنبه‌ها باعث ارزش‌آفرینی برای کارآفرینان می‌شود. به شرکت‌های حقوقی تنها در صورتی که استارت‌ آپ موفقیت‌آمیز باشد پول پرداخت می‌شود. این شرکت‌ها هم‌چنین می‌توانند به عنوان مشاوران و معامله‌گران کسب‌ و کار عمل کنند و معاملات زیادی با استارت‌ آپ‌های موفق داشته باشند.

سیلیکون ولی رقابتی‌ترین بازار سرمایه‌گذاری در جهان است. نه تنها میزان سرمایه‌گذاری مهم است بلکه ارزش افزوده‌ای که سرمایه‌داران ارائه می‌کنند از جمله شبکه‌های بین‌فردی برای کارمندان و کارکنان اصلی استارت‌ آپ و معرفی آن‌ها به مشتریان بالقوه و خریداران شرکت همه‌ی فعالیت‌های ارزش افزوده مهم هستند که فراتر از تامین مالی فراهم می‌کنند.

خود سیلیکون ولی دارای صنایع بسیار رقابتی است. علاوه بر این، استارت‌ آپ‌های آن‌ها از شیوه‌های "نوآوری باز” شرکت‌های بزرگ بهره می‌برند که اجازه می‌دهد آن‌ها محصولات خود را به فروش برسانند.

استعدادهای برتر از سراسر جهان از طریق دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و روادید مهاجرت موقت مطلوب به سیلیکون ولی می‌آیند. تحرک و پویایی نیروی کار در صنایع برخوردار از فناوری بالا در سیلیکون ولی بیشتر از نواحی دیگر کشور است. شرکت‌های بزرگ تلاش می‌کنند کارکنان با استعداد و دارای شایستگی فراوان را حفظ کنند و استارت‌آپ‌ها استعدادهای زیادی را جذب می‌کنند اما حفظ افراد با استعداد کار دشواری است چرا که آن‌ها همیشه با پیشنهاداتی از سوی شرکت‌های بزرگ و موفق که رشد خیلی خوبی دارند مواجه می‌شوند و ممکن است به استخدام آن شرکت‌ها در آیند. سیلیکون ولی فرهنگ پذیرش شکست به عنوان یک تجربه مثبت را دارد اگر شکست به درس‌های مهمی بینجامد. در پس این فرهنگ مجموعه‌ای موثر از مکانیزم‌ها برای ارزیابی و نظارت بر کارآفرینان و استارت‌آپ‌ها، اجازه می دهد "شکست‌های موفقیت‌آمیز” به سنگ‌بنایی برای موفقیت‌های بعدی تبدیل شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فناوری نانو، تاریخ انتشار: 29خرداد1396، کدخبر: - : www.nanoecoforum.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین