پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۰۹۴
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
آموزش و پرورش استان کرمان درباره خبر «امروز تمام دختران افغانستانی دوره ابتدایی دبستان زینبیه شهر کرمان از مدرسه اخراج شدند» توضیحاتی ارائه کرد.

شعار سال: اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اعلام کرد:

در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و دستور وزیر محترم آموزش و پرورش، زمینه تحصیل بیش از ۳۰ هزار دانش آموز پناهنده افغانستانی همچون دانش آموزان ایرانی در مدارس شهرستان های مجاز به زندگی اتباع افغانی فراهم شده است.

لازم به ذکر است: ادامه تحصیل این دانش آموزان در مدرسه زینبیه آموزش و پرورش ناحیه دو شهر کرمان نیز مانعی ندارد بلکه با توجه به تراکم و آمار بالای دانش آموزان در کلاس های مدرسه زینبیه و افتتاح مدرسه جدید و نوساز ویژه دانش آموزان تبعه خارجی فقط به برخی از آن ها‌ توصیه شده تا در راستای کاهش بعد مسافت مدرسه تا منزل و ارتقا کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی به مدرسه رودکی مراجعه، ثبت نام و ادامه تحصیل دهند.

بدیهی است: ادامه تحصیل این دانش آموزان در مدرسه زینبیه نیز بلامانع و امکان تحصیل آنان در این مدرسه ضمن رعایت تراکم کلاس درس همچنان وجود دارد.

شایان ذکر است: در سال تحصیلی جدید بیش از ۳۰ هزار دانش آموز پناهنده افغانستانی در مدارس استان کرمان ثبت نام و همانند دانش آموزان ایرانی و در کنار آنان مشغول به تحصیل هستند.

گفتنی است: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ثبت نام دانش آموزان افغانی غیر مجاز آمار دانش آموزان پناهنده افغانی در استان کرمان در سه سال اخیر رشد چشمگیری داشته که آموزش و پرورش استان کرمان در طول این سه سال اقدامات زیر را در راستای ارتقا کیفیت خدمات آموزشی و پرورشی به دانش آموزان تبعه خارجی داشته است:

آماده سازی، تجهیز و نصب ۶۳ دستگاه کانکس آموزشی، جهت تحصیل بیش از چهار هزار دانش آموز اتباع خارجی در استان،

احداث و کلنگ زنی پنج مدرسه ویژه اتباع خارجی در شهرستان های زرند، کرمان، بردسیر، رفسنجان و منطقه چترود

راه اندازی ۳۱۸ کلاس سواد آموزی عمومی ویژه سه هزار ۵۰۰ تبعه خارجی در گروه سنی ۱۰ تا ۱۵ سال

برگزاری دوره های مقدماتی سواد آموزی و مهارت آموزی ویژه ۵۰۸ نفر از اتباع خارجی در کرمان

بهسازی و مقاوم سازی ۱۲۰کلاس درس در قالب پروژه مدیریت آموزش در اضطرار با همکاری امور پناهندگان نروژ (NRC) ویژه دانش آموزان اتباع خارجی در استان

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی انصاف نیوز، تاریخ انتشار 11 مهر 96، کد مطلب: 81099، www. ensafnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین