پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۷۳۴۳۹
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴
این روزها در محافل افغانستان صحبت از پسری پرآوازه و پرافتخار به میان است که توانسته با وجود مشکلات فراوان به رتبه یک کنکور سراسری دست یابد. اما به نظر می‌رسد او تلاش و پشتکار خود را از پدری مهربان و زحمتکش به ارث برده است.

شعارسال: چند روز گذشته نتایج کنکور سال 95 افغانستان اعلام شد و «محمدرضا رفعت» توانست با کسب نمره 344.24 رتبه اول را از میان 170 هزار شرکت کننده کنکور سراسری افغانستان کسب کرده و به دانشگاه پزشکی کابل راه یابد.

محمدرضا رفعت پسر پرتلاش کابلی است که علیرغم دست و پنجه نرم کردن خانواده‌اش با مشکلات اقتصادی فراوان توانست رتبه اول کنکور را از آن خود کند. وی در کنار درس خواندن مجبور بود تا به کار قالیبافی نیز بپردازد.

«محمد عوض» پدر زحمتکش و مهربان «محمدرضا رفعت» است که به شغل شریف پاکبانی در کابل مشغول است.

حالا این روزها او و پسرش به مشهورترین پدر و پسر افغانستان تبدیل شده‌اند که در تمام محافل سخن از آنها به میان است.

«علیخان اکبری» یکی از کاربران افغان شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصویری از رتبه یک کنکور سراسری افغانستان و پدرش، از آنان به عنوان پرافتخارترین پدر و پسر افغانستان یاد کرد.

وی نوشت: اگر به چشم‌های رضا دقت کنید، یک غرور آمیخته با فروتنی را می‌ینید؛ غروری که در چشم‌های بسیاری از اشراف‌زادگان نیست. چشم‌های عقاب‌گونه‌ این‌ جوان و دست‌های پر آبله پدر قهرمانش شایسته بوسیدن است. این‌ها عزت و سربلندی یک سرزمین‌ هستند. انرژی مثبت‌اند. الگو هستند. از راه دور در برابرشان سر تعظیم فرود می‌آورم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 8مرداد 1396، کدخبر: 13960508000935 : www.af.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین