پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۰۷۱۷۰
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
در حالی که در چند روز گذشته، دانشجویان افغانستانی از حذف گواهی تجرد برای دختران خبر داده‌اند، سفارت افغانستان امروز بصورت تلویحی، این خبر را تایید کرد.

شعار سال: در حالی که در چند روز گذشته، دانشجویان افغانستانی از حذف گواهی تجرد برای دختران خبر داده‌اند، سفارت افغانستان امروز بصورت تلویحی، این خبر را تایید کرد.

گواهی تجرد

در بازدیدی که بیست و سوم آبانماه، سفیر افغانستان در ایران به همراه تعدادی از مقامات سفارت از دفتر انصاف­ نیوز انجام داد، درباره دغدغه‌ی تمدید اقامت دختران افغانستانی ساکن در ایران پرسیده شد که او پاسخ داد: صدور گواهی تجرد خواست سفارت نیست!

دکتر «نصیر احمدنور» در واکنش به این پرسش که «یکی از دانشجویان دختر که برای تمدید اقامتش به پلیس فاتب مراجعه کرده، از او گواهی تجرد خواسته‌اند و وقتی دلیل آن را می‌پرسد، به او گفته‌اند که این خواست سفارت است!، آیا این موضوع را تأیید می‌کنید؟»، به انصاف نیوز گفت: هرگز این مسایل نیست، سفارت در خدمت مردم است که اسنادی که لازم است را صادر کند، این اسناد را مراجع دیگری نیاز دارند و این موضوع خواست ما نبوده و برعکس خواست ما این است که از دختران تقاضای گواهی تجرد نشود، اگر به خواست ما کسی ترتیب اثر می­‌دهد؛ موضوع همین است.

سفیر گفت: اما وقتی آن­ها مجبور شوند که یک سندی بیاورند، در این که این سند چگونه صادر شود و چه هزینه‌­ای داشته باشد، سفارت نقشی ندارد و بخشنامه‌­هایی است که به کل سفارتخانه­‌های افغانستان ابلاغ شده و سفارت در رابطه با هزینه‌­های خدمات کنسولی تعیین نرخ نمی­‌کند و تمامی از مرکز ابلاغ می‌شود.

این درحالیست که «میرانور غفاری» – مستشار و مسوول امور کنسولی – درباره‌ی حذف گواهی تجرد گفت: در جلسه‌ای که حدود یکماه پیش با رییس اداره‌ی مهاجرت و گذرنامه داشتیم، سفیر افغانستان از او خواست تا گواهی تجرد برای دختران حذف شود، اما تاکنون پاسخ رسمی از طرف اداره‌ی مهاجرت و گذرنامه نیامده است.

او در عین حال به انصاف نیوز اعلام کرد: دانشجویانی دختری که این روزها به سفارت مراجعه می‌کنند، از حذف گواهی تجرد خبر می‌دهند که اتفاق خوبی است.

 گواهی تجرد، سندی است که سفارت افغانستان برای دختران مجرد صادر می‌کند؛ این گواهی برای دختران افغانستانی که دوران دانشجویی‌شان به اتمام رسیده برای تمدید اقامت از سوی پلیس مهاجرت و گذرنامه‌ی ایران درخواست می‌شود و هزینه‌ی صدور هر گواهی، ۵۰ دلار است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی انصاف ، تاریخ انتشار 9بهمن 96، کدمطلب: 98655 ، www.ensafnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین