پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۳۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
از روزنامه شروع کنید . کودک را وادار کنید که برایتان روزنامه را قیچی کند .بدون اینکه برایش مشخص کنید که کداو قسمت را قیچی کند باید کاملا بی هدف قیچی کند تا اول نحوه قیچی کردن و بکار گیری قیچی را بیاموزد.

شعار سال: برای رفع مشکل بدخطی کودکان راهکارهای ساده ای پیشنهاد می شود:

۱- قیچی کردن

از روزنامه شروع کنید . کودک را وادار کنید که برایتان روزنامه را قیچی کند .بدون اینکه برایش مشخص کنید که کداو قسمت را قیچی کند باید کاملا بی هدف قیچی کند تا اول نحوه قیچی کردن و بکار گیری قیچی را بیاموزد.

پس از مدت زمانی حدودا بعد از یک هفته کار مداوم و پیگیر از کودک بخواهید این بار برای شما یه تصویر از روزنامه را قیچی نماید .خوبه به خطوط اطراف تصویر قیچی شده توجه کنید باید صاف و بدون عیب قیچی شده باشد اگه چنین نیست انقدر به این کار ادامه دهید تا کودک بتواند یک تصویر قیچی شده با خطوط صاف و منظم تحویلتان بدهد.

۲- مچاله کردن روزنامه

مچاله کردن روزنامه یکی از موثر ترین راهکارها برای تقویت ماهیچه های دست کودک است. این تمرین به بهبود دستخط کودک در طول زمان کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

برای این کار روزنامه را به چهار قسمت کرده و یک قسمت را به دست کودک (همان دست که با آن می نویسد) داده و از او می خواهیم بدون کمک گرفتن از بدنش فقط به کمک انگشتان همان دست روزنامه را مچاله کند. اگر کودک راست دست باشد اول با دست راست تمرین را شروع می کنیم سپس این تمرین را برای دست دیگر نیز انجام می دهیم. در مرحله آخر باید این تمرین همزمان با هر دو دست انجام شود.

در مرحله پیشرفته تر

از کودک می خواهیم یک نقاشی برایمان بکشد سپس ورقه های کاغذ رنگی در اختیار او قرار می دهیم و از او می خواهیم کاغذ رنگی را پاره کند و انرا ریز ریز کند . سپس او را هدایت می کنیم که با ریز شده های کاغذ رنگی به کمک انگشتان شست، اشاره ، وسط ، هر دو دست این تکه های ریز را مچاله کند. در آخر از او می خواهیم به جای رنگ کردن نقاشی اش . کاغذ رنگی های مچاله شده را با چسب مایع روی نقاشی بچسباند. کاری بسیار زیبا و جالب و البته تمرینی بسیاز جذاب برای رفع مشکل بدخطی کودک و بسیار مثمر ثمر در جهت تقویت ماهیچه های ریز انگشتان دست کودک.

کار با آرد :

کار کردن با آرد باعث تقویت ماهیچه های ظریف انگشتان دست می شود.

برای این کار باید با آرد خمیر درست کنیم. مقداری آرد ، آب و کمی روغن برای اینکه آرد به دست کودک نچسبد. از کودک می خواهیم که دستهایش را بشوید و بعد با موادی که تهیه کردیم خمیر درست کند .کودک باید دقیقا مثل یه نانوا خمیر را ورز دهد .اگر بلد نیست یادش دهید. در حین این فعالیت به انگشتان دست کودک دقت کنید باید انگشتان هر دودستش درگیر کار باشد.

گل بازی :

گل بازی و درست کردن گل از خاک یکی از بهترین تمرین هایی است که باعث تقویت ماهیچه های ظریف انگستان دست می شود و خیلی زود باعث می شود که کودک خیلی کمتر در نوشتن خسته شود.

کار با ماسه :

کار با ماسه یکی از تمرینهایی که به شدت کودک را به هیجان وادار می کند و به دلیل اینکه وقتی به ماسه آب اضافه کنیم خیلی سخت و محکم می شود کودک را وادار می کند که همه نیرویش را در انگشتانش جمع کند تا بتواند با ماسه بازی کند. تمرین فوق العاده مهیج ، زیبا و مفیدی برای کودک می باشد.

برای کار کردن با ماسه بهتر است از یک تشت پلاستیکی استفاده کنید و همیشه ماسه را در آن ظرف برای کار کردن کودک نگه داری کنید. ماسه را داخل تشک بریزید مقداری کمی آب به آن اضافه کنید تا ماسه خیس شود لازم نیست که تشت پر از آب شود باید فقط ماسه خیس خیس باشد. بعد از کودک می خواهیم که برای ما با ماسه کوه ، قلعه و یا حتی یک حیوان بسازد . او را وادار می کنیم که خلاقیت بکار برد و اشکال مختلف بسازد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت آموزشی گروه بهداشتی فیروز ، تاریخ انتشار تیر95، کدمطلب:10731، www.atefe.firooz.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
0
خط تاثیر میذاره روی اعتماد به نفس بچه ها نکات خوبی بود م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین