پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۲۲۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی سبک فرزندپروری والدین جامعه امروز را نیازمندبازنگری دانست و بر تقویت روابط عاطفی پدر و مادر و فرزندان با یکدیگر تاکید کرد.
شعارسال : مرتضی اسدی مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و مشاور کودک و خانواده  اظهار کرد: با توجه به اینکه خداوند فرزندان را با یک فطرت ناب در اختیار والدین قرار داده است، سیر تربیتی فرزندان باید مناسب با آموزه های اسلامی باشد و نباید از برکات وجودی این موجود پاک فطرت غافل شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در کنار توجه به سرشت پاک فرزندان باید به نیازهای آنها نیز با توجه به شرایط جامعه ای که در آن زندگی می کنیم توجه کنیم تا فرزندانمان بتوانند در شرایط مختلفی که در جامعه برایشان پیش می آید  تصمیم گیری صحیحی داشته باشند.

این مشاور کودک و خانواده یادآور شد: پدر و مادر باید رفتاری صادقانه و محبت آمیز با فرزند خود در پیش بگیرند تا فرزند، دوست اول و آخر خود را والدین خویش بداند و در موارد مختلفی که در بیرون از خانه برای او به وجود می آید، با اعتماد کامل به آن ها مراجعه کند و بداند که مورد سرزنش و تنبیه پدر و مادر خویش واقع نمی شود.

اسدی یادآور شد: محبت والدین  به فرزندان به مفهوم وابسته کردن و لوس کردن آن ها به خود نیست و  در واقع محبت و ابراز عاطفه به فرزندان باید به نوعی اظهار شود که به ایجاد انگیزه و خودباوری و همچنین احساس داشتن یک حامی همیشگی منجر شود.

وی اضافه کرد: در صورت شکل گیری روابط عاطفی مناسب میان فرزندان و والدین فرزند در موقعیت های مختلف به سراغ پدر و مادر خود رفته و مسائل پیش آمده برای خود را با آن ها مطرح می کند و در صورت نیاز از آن ها کمک می طلبد.

این مشاور کودک و خانواده یادآور شد: پناه بردن فرزندان به افرادی غیر از پدر و مادر و درخواست کمک از آن ها به دلیل عدم وجود محبت و اعتماد کافی میان آنها بوده و والدین امروزی باید به این نکته دقت کنند.

ضرورت تقویت  پیوندهای عاطفی والدین و فرزندان

اسدی در ادامه اظهار کرد: اغلب والدین امروزی به جای توجه به در پیش گرفتن سبک و شیوه صحیح فرزندپروری به دنبال مسائل حاشیه ای مثل فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هستند و از توجه به فرزند خود و نیازهای عاطفی وی غافل می شوند.

وی با اشاره به تفسیر نادرست برخی از والدین امروز از روشنفکری تاکید کرد: پدر و مادر برای تربیت صحیح و مناسب فرزند خود باید برای چینش مقدمات یک رابطه عاطفی قوی و مستحکم میان خود و فرزندانشان تلاش کرده و به تبلیغات حاشیه ساز شبکه های معاند نظام که برای تخریب دستگاه هایی چون آموزش و پرورش، قوه قضائیه، نیروی انتظامی تلاش می کنند، توجه نکنند.

این مشاور  کودک و خانواده اضافه کرد: والدین نباید فراموش کنند که جامعه را خود آنها و فرزندانشان تشکیل می دهند و اگر در تربیت فرزندان خود دقت لازم را به خرج دهند،  در صورت بروز  مشکلی برای فرزندان خود آن را با تبعیت از شبکه های بیگانه به نظام نسبت نخواهند داد.

اسدی اضافه کرد: خانواده ها باید ارزش های یک زندگی صحیح را برای فرزندان خود تعیین کنند و راه های مراقبت و حفظ ارزش ها را به آنها بیاموزند و کرامت انسانی و شخصیت والا و ارزشمند فرزند خود را به وی با پیوند عاطفی که از ابتدا با فرزند خود ایجاد کرده اند به وی یادآوری کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: وجود اعتماد متقابل میان فرزندان و والدین منجر به شکل گیری یک رابطه صحیح و مستحکم میان آنها می شود و فرزندان در صورت برقراری رابطه با دیگران و یا رخ دادن هر گونه اتفاقی والدین خود را با اطمینان اینکه از طرف آن ها مورد حمایت قرار می گیرند، از اتفاقات پیش آمده بیرون منزل آگاه می کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 1 تیر1397 ، کدخبر: 6568565،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
0
0
باید هم همینطور باه که خروجی بچه هایی که میان به جامعه و مدارس مشخص بشه دیگه! الان من به عنوان یک دبیر میتونم بگم که ادب و تربیت و پرورش بچه ها زیر صفر شده
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
0
0
قبل از اینکه بخوایم واردات تکنولوژی رو بکنیم باید فرهنگسازیشو میکردیم که هیچ اقدامی در این رابطه نکردیم
س.د76
ناشناس
Greece
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
دقیقا یه شواف سراسری راه افتاده تو اینستاگرام که فقط لبخند های مسخره به لب دادن و زندگی تجملاتی خودشونو دارن به رخ بقیه میکشن
ا.ف۷۵
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
ا.ف75
واقعا تو بد شرایطی گیر کردیم! این روزها کم تر کسی به فکر تربیت بچه های خودشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین