پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۵۹۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
عباسی گفت: در ماه‌های اخیر نرخ زیتون ۲۵ درصد افزایش یافت و البته با شروع برداشت رسمی زیتون، قیمت به روال عادی خود بازگشت.
شعارسال: عباسی گفت: در ماه‌های اخیر نرخ زیتون ۲۵ درصد افزایش یافت و البته با شروع برداشت رسمی زیتون، قیمت به روال عادی خود بازگشت.

مهدی عباسی رییس شورای ملی زیتون ، با اشاره به دلایل گرانی نرخ زیتون در بازار اظهار کرد: در ماه های اخیر نرخ زیتون خام 25 درصد در بازار افزایش یافت که 10 درصد آن ناشی از نرخ تورم و مابقی به سبب کمبود ذخایر در آستانه فصل برداشت حباب کاذب قیمت است که با برداشت رسمی زیتون از 15 شهریور ماه نرخ زیتون به روال عادی خود بازگشته است.

وی با اشاره به اینکه نیازی به واردات میوه زیتون نداریم، افزود: تا پایان فصل برداشت پیش بینی می شود که 85 تا 90 هزارتن زیتون برداشت شود که با این وجود کمبودی در داخل نخواهیم داشت.

عباسی با بیان اینکه امکان پیش بینی دقیق تولید روغن زیتون در کشور وجود ندارد، گفت: طبق روال همه ساله پس از فصل برداشت، کسری نیاز داخل باید از کشورهای تولیدکننده روغن زیتون تامین شود.

رییس شورای ملی زیتون ادامه داد: سالانه 6 هزار تن روغن زیتون از طریق مجاری رسمی و 4 تا 5 هزار تن به صورت قاچاق از استان های مرزی وارد می شود.

وی با بیان اینکه توسعه روغن زیتون در دستور کار است، بیان کرد: شورای ملی زیتون با همکاری وزارت جهاد کشاورزی نقشه راهی برای توسعه روغن زیتون ترسیم کرده که بدین منظور پیش بینی می شود ظرف مدت 10 تا 12 سال آینده به خودکفایی برسیم.

عباسی درباه آخرین وضع مگس زیتون در باغات تصریح کرد: با توجه به گرمای هوا و مدیریت وزارت جهاد کشاورزی، مگس زیتون به ندرت در باغات مشاهده شد به طوریکه هیچ‌گونه خسارتی به باغات وارد نخواهد کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 13 مهر 1396، کدخبر: 6265536، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین