پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۰۳۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
اولین روغن آفتابگردان غنی شده با ویتامین دی در کشور توسط کارخانه ی روغن نینا، تولید شد. این نخستین بار است که یک گروه تولیدکننده روغن مایع، با استفاده از فناوری روز دنیا، محصول خود را با ویتامین دی، غنی سازی می‌کند.

شعار سال: اولین روغن آفتابگردان غنی شده با ویتامین دی در کشور توسط کارخانه ی روغن نینا، تولید شد. این نخستین بار است که یک گروه تولیدکننده روغن مایع، با استفاده از فناوری روز دنیا، محصول خود را با ویتامین دی، غنی سازی می‌کند.

محصول جدید روغن نینا، پس از مطالعه و بررسی فراوان و دریافت مجوزهای لازم از وزارت بهداشت توانست ایران را در زمره ۸ کشور جهان که روغن مایع را با ویتامین دی غنی سازی می‌کنند قرار دهد.
غنی سازی روغن های خوراکی با ویتامین دی، اکنون در کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان، هند و ... با موفقیت انجام شده و نتایج قابل قبول آنها بر سلامتی مصرف کنندگان موجب شده است تا یک برند ایرانی نیز به سراغ این روش رفته و محصول خود را با ویتامین دی غنی‌سازی کند.
مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت نیز تاکنون بارها نسبت به وضعیت نگران کننده ویتامین دی ایرانی ها هشدار داده است. بنا به گفته‌ی دکتر زهرا عبداللهی ۷۶درصد نوجوانان، ۸۶درصد زنان باردار و ۶۰درصد میانسالان در ایران دچار کمبود ویتامینD هستند.
او مهم‌ترین علت کمبود ویتامین D را کمبود آن در منابع غذایی می داند و معتقد است زندگی شهری، آپارتمان نشینی و آلودگی هوا، مانع دریافت این ویتامین از نور خورشید به بدن شده است.
مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت کمبود ویتامین D را باعث بروز مشکلات زیادی ازجمله پوکی استخوان، سرطان، افسردگی و بیماری پا پرانتزی عنوان می‌کند و موثرترین راه جبران این کمبود را افزودن این ویتامین به سبدغذایی خانوارها می‌داند.
اکنون غنی سازی روغن آفتابگردان نینا با ویتامین دی، برای نخستین بار در کشور انجام شده است و این محصول جدید روانه بازار می شود تا بتواند بخش اعظم کمبود این ویتامین را در ایرانی ها جبران کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری صنایع غذایی ایران ، تاریخ انتشار 10 آبان 96، کدمطلب:74125، www.foodna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین